/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Skal de svage ikke hjælpes først?
Fra : kartoffel88
Vist : 694 gange
125 point
Dato : 06-09-11 16:56

Hejsa.

Jeg sidder hver dag og læser stolpe op og stolpe ned om politik, fordi jeg hele tiden er i tvivl om hvor jeg skal sætte mit kryds.
Alle partierne har hvert deres at byde på, der lyder interessant. Faktisk er det lidt svært at få øje på forskellene i mange af partierne synes jeg.

Så nu sidder jeg tilbage med to modsætninger, som for mig er det afgørende ved at sætte sit kryds på enten blå eller rød blok.
Det ene er at jeg på den ene side syntes at de svage burde have mest muligt hjælp, så alle har det godt i Danmark. Ingen skal mangle noget og alle har ret til livskvalitet osv.
Det andet er om dem der har nok, og dem der knokler for at støtte samfundet økonomisk ved at drive forretninger og handel burde have første prioritet.

Det lyder jo enkelt at vælge og tage stilling til, da det er to modsætninger.
Men vil de svage altid have det "ok" i Danmark uanset hvem der kommer til magten? Eller ender det mon med reelt fattigdom for nogle i landet hvis f.eks Liberal Alliance kommer til magten, eller VKO fortsætter 10 år mere?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-09-11 17:22

Jeg har adskillige gange på liberal alliances hoforgan, 180grader, stillet spm. om hvad der sker for en familie, der i deres drømmesamfund fx får et handicappet barn, og hvor forsikringen, ligesom det sker i USA )og her, når man for tit får vand i kælderen), bliver opsagt, men jeg har aldrig fået et svar!

Under den nuv. regering har vi fx set forringelse/afskaffelse af efterløn, begrænsning af den tid man kan få dagpenge til nu 2 år (havd der måske kunne være OK hvis vi havde fuld beskæftigelse, men det er jo ikke lige tilfældet), stigende skatteafgifter for de lavtlønnede, men skattelettelser for de højtlønnede, vi har fået flere rige og flere fattige osv., så selvfølgelig er der forskel.

Skræmmebilledet om at alle der kan vil flytte til udlandet hvis vi ikke sætter skatterne ned tror jeg ikke meget på, de fleste er glade for den tryghed vi trods alt stadig har, men nogle vil der altid være, der kun ser på pengene, og så kan de jo altid flytte tilbage, hvis de bliver syge eller går på røven

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-09-11 17:26

De svage har det dårligere. Jeg kender en folkepensionist som kun har forkepensionen. Og der er næsten ingen overskud når de faste udgifter er betalt. Hun har ingen gæld.

Folkepensionen er ikke nok i dag, madvarer er steget meget de sidste 2 år.

Og småbørnsfamilierne, som betaler kassen for en vuggestueplads.

Jeg er også i tvivl.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-09-11 17:36

Det hele hænger jo sammen. Uden dem her:
Citat
Det andet er om dem der har nok, og dem der knokler for at støtte samfundet økonomisk ved at drive forretninger og handel burde have første prioritet.

Har dem her:
Citat
Det ene er at jeg på den ene side syntes at de svage burde have mest muligt hjælp, så alle har det godt i Danmark. Ingen skal mangle noget og alle har ret til livskvalitet osv.

Ingen chancer. Total logik.

M.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 06-09-11 18:08

De borgerliges grundlæggende menneskesyn er at enhver er sin egen lykkes smed, dvs. du er selv skyld i hvordan du har det. Og deres politik går derfor også - ikke så mærkeligt - ud på at øge dem der klarer sig godt, deres velfærd. Hvorimod de mere eller mindre røde partiers generelle grundholdning er at man ikke selv er skyld i sygdom, arbejdsløshed osv og at samfundet derfor må være i stand til at hjælpe og yde omsorg så man kan bibeholde en rimelig levestandard.
Jeg har svært ved at se hvordan alle os helt almindelige mennesker med helt almindelige indkomster - kan finde på at stemme på de borgerlige. Det er ris til egen røv!
Men inden for de såkaldte socialistiske partier er der jo også store forskelle og jeg må indrømme at jeg egentlig kun kan se at vi "almindelige mennesker" er tjent med at stemme på Enhedslisten, de virker reelle og troværdige. Men det er jo bare min mening

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-09-11 18:35

Citat
Men inden for de såkaldte socialistiske partier er der jo også store forskelle og jeg må indrømme at jeg egentlig kun kan se at vi "almindelige mennesker" er tjent med at stemme på Enhedslisten, de virker reelle og troværdige. Men det er jo bare min mening

Alle andre end enhedslisten mener tydeligvis, at det er de svage der skal hjælpe de svageste, for de er de eneste der vil sørge for, at det ikke er overførselsindkomsterne der skal betale til satspuljerne.'
Som det er nu, med satspuljerne, udhules alle overførselsindkomster stille og roligt, fordi, at der trækkes fra dem til satspuljerne.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-09-11 19:29

Åh,som jeg ville ønske at wibbi og Troldepige,m.fl. havde oplevet de første 10 år efter krigen.
Så i havde vist lidt mere om hvad fattigdom er.Dengang stod man sku ikke hos det offentlige,for at slå dem for penge. Det var i sig selv en skam så stor.

Var der huller i cykeldækket,viklede man selvfølgelig en ballesnor omkring,pumpede luft i.Så kørte det igen.

Næh... idag... har man ikke lige råd til badeland og biografbiletter,må det offentlige sku punge ud.
Er fladskærmet kaput..... nyt møde på rådhuset.Man har vel krav på at:

Citat
bibeholde en rimelig levestandard.

Jeg så godt Enhedslistens valg propaganda,om denne her "stakkels" familie,der havde hverken til dagen eller vejen.

Dagen efter måtte TV2,krybe til korset og dementere historien.Det viste sig at familien havde en stor dybfryser,fyldt til randen med madsager.

Såee,
Citat
er tjent med at stemme på Enhedslisten, de virker reelle og troværdige.

God fornøjelse,du er ikke kræsen.

M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-09-11 19:58

Citat
Åh,som jeg ville ønske at wibbi og Troldepige,m.fl. havde oplevet de første 10 år efter krigen.
Så i havde vist lidt mere om hvad fattigdom er.Dengang stod man sku ikke hos det offentlige,for at slå dem for penge. Det var i sig selv en skam så stor.

Var der huller i cykeldækket,viklede man selvfølgelig en ballesnor omkring,pumpede luft i.Så kørte det igen.

Næh... idag... har man ikke lige råd til badeland og biografbiletter,må det offentlige sku punge ud.
Er fladskærmet kaput..... nyt møde på rådhuset.Man har vel krav på at:

Mosebaek, ikke et ondt ord fra mig om mennesker, der har oplevet noget der er værre end det værste nogen oplever nutildags.
Min mor er født under krigen, så jeg ved godt hvad du mener, og dengang kunne nogen også få hjælp fra kommunen.

Men der er meget der har ændret sig siden da (og nok ikke altid til det bedre), og vi skal vel heller ikke sammenligne os selv med de fattige sultende i Afrika.

Vi kan jo ikke skrue tiden tilbage.

Og så er der, i min optik, en stor forskel på, om man blot ønsker en levestandard hvor ens børn ikke bahøver at skamme sig over at tage venner med hjem fra skole og så på, om man forventer alskens luksus.
For mit eget vedkommende har mine børn kun været på ferie en eneste gang i deres liv (11 og 15 år) og det var 5 dage på vandrehjem, og dette lod sig kun gøre fordi de begge var under 12 år og dermed kunne køre gratis i tog sammen med en voksen.
Badeland, biograf og fladskærm er det endnu ikke blevet til, ja det vil så sige, at jeg har faktisk en flad pc-skærm, som jeg overtog fra en der ville have noget større.

Hvis man har en økonomi som den du lægger op til, Mosebaek, så vil man ikke være berettiget til ekstra tilskud fra det offentlige.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-09-11 20:07

Som Mosebaek var inde på i sit første indlæg, det handler om at finde balancen, hvor det stadig kan betale sig at arbejde, men hvor der også er et sikkerhedsnet (men ingen hængekøje) til dem der af den ene eller anden grund ikke kan klare sig selv.

Det med ikke at kunne klare sig selv handler ikke kun om den enkelte, men i høj grad også om samfundsudviklingen. Da jeg var knægt var der plads til de skæve, en gik og fejede høvlspåner og passede fyret på rammelistefabrikken, nogle var svajere (cykelbude der bragte varer ud) osv., den slags job er stort set væk i dag, en stor gruppe mennesker, der tidligere kunne klare sig selv, have den glæde at klare sig selv, er i dag henvist til offentlig forsørgelse. Jeg tror bestemt ikke de er blevet lykkeligere af udviklingen, de er snarere ofre for den!

At vi i Dk under VKO har bevilget hinanden lønstigninger, mens vores produktivitet, uddannelseniveau og konkurrenceevne er faldet år for år, gør bestemt ikke situationen bedre for os.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 06-09-11 20:31

Tænk hvis man brugte penge på mennesker: børn, gamle og syge i stedet for at lege krig i andre lande. Tænk hvis omsorg for vores medborgere var vigtigere end at gå i krig og at bygge prestige byggerier så som broer osv.
Der er blevet mange flere fattige under denne regering. Mange flere der mistrives i skolerne og i samfundet som helhed. Og ja, det kan gøres meget bedre, men det koster altså også noget. Hvis man nedlægger specialinstitutioner og vil integrere børn med diverse handicaps - psykiske og eller fysiske - ja så kan det altså ikke gøres uden at det koster ekstra. I hvert fald ikke uden at det så går ud over andre områder.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-09-11 21:27

Citat
Tænk hvis man brugte penge på mennesker: børn, gamle og syge i stedet for at lege krig i andre lande. Tænk hvis omsorg for vores medborgere var vigtigere end at gå i krig og at bygge prestige byggerier så som broer osv.

Ser du,her er netop nogle ting,hvor vi er helt enig.Jeg har selv været soldat. Og altid gået ind for et dansk forsvar.Men idag (i sparetider) synes jeg det ser ud som forsvaret har et ta`selv bord.Disse krige,med mandskab og materiel koster os en vanvittig stor formue. Eks.: Et F-16 fly koster 90.000 kr.i timen,at holde flyvende.Foruden bomber.
Hæren har lige købt panservogne i Sverige for 1,4 milliarder,som de nu prøver på at forbedre,så de kan sættes ind i Afghanistan.Men indtil nu,er de livsfarlige for de danske soldater at bruge.

I Viborg (også en kommune med røven i vandskorpen) kan de sagtens lige finde 100 millioner,til et nyt rådhus.Skatteborgerne betaler.
I Thisted kommune (min egen) står et stort flot,næsten nyt rådhus i Hanstholm.(Lavet inden kommunesanlægning.Står tom nu). Den kunne Thisted vandforsyning flytte i,da de mangler plads.
Meen.... nejnej....som det så smukt hedder: Vandforsyningen foretrækker,at bygge nyt,i nærheden af Thisted rensningsanlæg.(Gu`ve til hvor mange millioner).
Sådanne ting forarger mig...... så mangler der ikke penge.

M.

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 06-09-11 22:45

Regeringen har været så venlig at bruge en stor del af de penge landet har tjent under de sidste års opsving på skattelettelser.....De gavner primært den velhavende del af befolkningen. Nu hvor krisen raser vil de så stramme bæltet ind og spare. Hvis DK var et firma ville man vel have gjort anderledes. Man ville have sparet sammen mens man tjente godt og bruge disse penge på invisteringer/udvikling under krisetider får at komme styrket ud på den anden side.
Jeg syntes generelt at mange af de tiltag regeringen har indført de seneste har været kortsigtede og et stort grad med til at opdele DK i en rig og fattig del.

Håber at vi denne gang kan bevise at den egoistiske tankegang er på tilbagegang i DK. Alle vil bare have mere til sig selv som første prioritet...Huset skal være større og pænere end naboens, bilen skal være større og hele familien skal syd på hvert år m.m. Hvad fanden er dette værd når der er flere og flere børn der ikke kan holde jul, få ordentligt tøj m.m. og bare vent til de mange dagpenge modtagende forældre nu mister dagpengeretten! - Dagepenge perioden var regeringen jo også så venlig at nedsætte pga. krisetider...Hallo hvornår er det man har brug for dagpenge? - Når der er mangel på arbejde (krisetider).

Jeg vil gerne arbejde 3 timer mere om ugen for at opretholde konkurrenceevnen. Bare jeg ikke bidrager til skattelettelser så de rige kan få mere!

Håber Danmark har fået noget af dens menneskelighed tilbage....men lad os nu se!

Så hvis du spørger mig skal krydset ikke være blåt!
Peder

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 06-09-11 23:24

tror at venstre fløjen vil tage sig mest af de svage.

men S og SF trækker mere og mere mod midten,

så håber Enhedslisten og de Radikale får et godt valg, så den svage mands sag kan blive talt.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 125 point
Dato : 07-09-11 06:41

Noget af det værste ved den fattigdom, der har bredt sig i Dk, er at den er "arvelig", dvs. at børn der er opvokset hos forældre uden uddannelse heller ikke får en uddannelse.

38% af børn af ufaglærte forældre får ikke en uddannelse, mod kun 7% af børnene af højtuddannede

http://ae.dk/analyse/sociale-arv-er-ligesa-staerk-20-ar-siden

Desværre er det også sådan, at børn af fattige forældre er længere om at gennemføre deres uddannelse end børn fra "normale" familier

http://politiken.dk/uddannelse/ECE1111714/fattige-foraeldre-forsinker-uddannelsen/

Så en afskaffelse af fattogdom vil på sigt gøre Dk rigere.

Under Anders Foghs og Løkkes regime er Dk faldet bagud på økonomi, konkurrenceevne, uddannelse og lighed.

Den nye regering, vi forhåbentlig stemmer os til om 8 dage, får således mange hårde opgaver, det bliver ikke noget slaraffenland for os borgere, vi skal huske at det tager længere tid at bygge op end at rive ned.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 07-09-11 09:51

Jeg er ikke i tvivl, vi trænger til et regeringsskifte.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-09-11 10:19

Tilbage til 50'erne/60'erne var der et hav af - og brug for ufaglærte. Tænk på landbruget, servicestatione, hvor en ung man kom ud og tankede op: Standard eller Super hr.? Skal jeg tjekke olien? Alle de jobs er væk i dag, men der er stadig væk mange mennesker i dag, som ville kunne klare sig selv - og være tilfredse med disse job.

I dag skal man have en "studentereksamen" for at klø sig et hvis sted. Naturligvis er det vigtigt med uddannelse, men ikke alle har evner/vilje/muligheder for dette.

Jeg har i 10 år arbejdet med mange af de svageste i samfundet, syge, kontanthjælpere m.f. I 2000 var 10% psykisk syge. De resterende 90% var primært fysisk syge - groft opdelt. I dag er de 90% psykisk syge og de 10% fysisk syge! Mange af de psykisk syge er blevet det pga. den blå bloks lovgivning/politik. Ofte hørte jeg bemærkningen: Bare man dog kunne få sin førtidspension! MEN når man så talte med den enkelte, var det ikke førtidspensionen de reelt var interesseret i, men en afklaring af deres muligheder!

Desværre skulle/skal mange borgere føres igennen ydnmyge "arbejdsprøvninger" som stort set ikke arbejdsprøver nogen som helst, da de blot indgår i en skånet produktion. Hvis de skulle arbejdsprøves, skulle man nok foranledige et "system" á la teknisk skole, dvs, alle skulle igennem et fx tre måneders program, hvori der indgik diverse reele arbejdsprøvninger, MEN det vil koste penge for kommunerne, hvor borgerne i dag tjener penge til kommunerne.

Staten gav op til 65% i refusion - ren kassetænkning for stat og kommune!

Uanset hvordan man skal takle de svages problemer, så vil det komme til at koste kassen, og hvor skal pengene komme fra?

I dansk politik i dag er det de samme problemer der skal løses, uanset om man er rød eller blå, så det er fordelingspolitiken der er afgørende. Politikerne taler om at skabe jobs! De kan stort set ikke skabe andet end gæld! Det er virksomhederne der skaber jobs! Nå, men nu flytter de til Kina! Tror politikerne virkelig, at "alle danske virksomheder" med familier og børn flytter til Kina? Nej de får produkseret varene i Kina og få dem så sendt hjem til DK. Her kan vi så omproduksere - måske - 25% af varene eller kassere dem, pga.dårlig kvalitet/tilpasning. Billigt lort, men skaber kassen til importejerene - som fratrækker den dårlige prodiktion i skatten!

Politikere i DK kender kun til begreberne: Indtægt og udgift. Ord som inverstering, en et næsten ukendt begreb for dem - uanset partifarven!

Et er, at vi bliver flere folkepensionister pga. fødselstallet efter 1945, men at så mange skal på førstidparkering/pension, skuller der investeres over for - forebygge. Et er det økonomiske, men det menneskelige er næsten ikke til at bære. De blå kan klare sig selv. Enhver er sin egen lykkes smed, vi andre må klare os bedst muligt.

300 miliarder i skattelettelser 85 miliarder i underskud! I forhold til landets indtægter, er det ganske få % politikerne kan junglere med, da det helt store husholdningsbudget ligger fast.

Det bør ikke være så svært at finde ud af hvor man skal sætte sit X. Er du på røven, så stem på rød blok, og er du din egen lykkes smed så stem blå!

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 07-09-11 16:12

alka giver dig 100% ret

kender selv folk der har været på jobkurser,

og ingen af dem har haft gavn af det. og dem af dem som kom i arbejde igen gjorde det på eget intiativ, ikke af den hjælp af mangel på samme de fik fra jobkursuset.

det er da lidt mærkeligt at ledige ikke må komme på AMU kurser når de er ledige, men gerne må deltage i jobkurser,

var målet ikke at dk skulle leve af viden

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 07-09-11 18:19

Tak for alle jeres gode svar. Jeg skal helt sikkert sætte mit kryds på rød blok. Især pga. den her line som vagnr skrev:

"Så en afskaffelse af fattogdom vil på sigt gøre Dk rigere".

Måske er det derfor vi er et af de rigeste og fredeligste lande på jorden. Fordi vi alle har det godt sammen og ingen risikerer at gå helt ned med flaget. Den vil jeg huske.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-09-11 18:44

Tak, kartoffel88, så må jeg bare lære at stave til fattigdom

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-09-11 20:03

Når nu sandheden skal frem - altså hele sandheden. Så bedes I at henlede Jeres opmærksomhed på disse tal;

Anker Jørgensen efterlod en statsgæld på 500 milliarder kr.
Poul Schlüter efterlod en statsgæld på 100 milliarder kr.
Poul Nyrup efterlod en statsgæld på 220 milliarder kr.
Lars Løkke har - og måske efterlader en statsgæld på 80 milliarder kr.

Så absolut da, der skal stemmes på en rød regering, hvis de fattigere skal blive rigere.
S SF, vil forøge de fattiges velstand ved at lægge afgifter på alt, hvad der ellers kan lægges afgifter på - plus en betalingsring omkring Kbhvn., således, at enhver arbejder får forøget deres velstand ved at betale en kørselsafgift på små 12.000 kr. pr. år pro persona.

Endvidere vil S SF og R lukke uhæmmet op for indvandringen fra 3. verden.
Indvandringen fra Ankers tid -og til det blev stoppet i 2001, har foreløbig kostet de danske skatteydere langt over 100 milliarder kr - altså små 4 x hvad efterlønnen koster pr. dags dato

Så jo, stem rødt -og alle får sat deres levestandard eftertrykkeligt i vejret.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-09-11 20:19

HH, kildehenvisninger, tak, du er jo SÅ glad for tal.

Du ved også, at indvandringen startede længe før Ankers tid, og at de første forsøg på at bremse indvandringen kom under Anker, i 1973.

Prøv, i modsætning til politikerne, at holde dig til fakta. i stedet for insinuationer, "S SF og R VIL FX IKKE lukke uhæmmet op for indvandringen fra 3. verden!".

Jeg kunne godt bruge nogle regler, der groft sagt handler om, at hvis folk kan forsørge sig selv (lovligt)er de velkomne i Dk, skal man fx udelukkes fra opholdstilladelse fordi man, som alle vi andre, har fået tilskud til lægeordineret medicin, eller hvis danskeren har fået arbejdsløshedsdagpenge 1 måned inden for de sidste tre år, så kan han ikke få sin ægtefælle til landet?

Sådan er det i dag, det er fuldstændig absurd, det er jo noget af kernen i vores samfund, det er bl.a. det vi betaler vores høje skat for!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-09-11 21:10

Citat
HH, kildehenvisninger, tak, du er jo SÅ glad for tal.
Søg og du vil finde.....
Og iøvrigt vagnr. du har dine statistikker, slå op i dem og du vil opdage, at tallene er rigtige....

Citat
Prøv, i modsætning til politikerne, at holde dig til fakta. i stedet for insinuationer, "S SF og R VIL FX IKKE lukke uhæmmet op for indvandringen fra 3. verden!".
Det er skam ikke postulater jeg finder på. Spørg selv Margrethe Vestager - jeg har det fra hende - og det er endda sagt af damen selv på TVNews.
Og Villy og Helle kan ikke danne regering uden hende !!!! Altså, Villy skal selv stemme imod sit eget efterløns og dagpengereform foreslag, vedr. at tilbage-rulning.....Hvis han og Helle vil ha' ministerbiler.
Kort fortalt; Efterløn og dagpenge bliver ikke lavet om....og det ved Villy og Helle godt.

Mvh.
HH

PS. Det er med vilje, at jeg endnu ikke har kommenteret EU's seneste grænseforslag.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-09-11 21:36

Se, HH, jeg vil gerne have DINE tal, du må jo have checket, inden du skriver det, jeg kan ikke checke tal uden kilder!

Og hverken S, SF eller R går udn for UHÆMMET indvandring, men nogle fornuftigere regler kunne være nyttige.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 07-09-11 21:41

Heide-Ho; Det er ikke helt sandt at Anker Jørgensen efterlod gæld:

http://www.information.dk/202207

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 07-09-11 22:21

det er da også for vanvittigt at man skal samle point for at få sin ægtefælle til danmark. og vente til man bliver 24 år selvom man er myndig når man er 18.. og har stemmeret og alt muligt andet.

desuden mener jeg ikke man kan sige at indvandring har kostet 100mia og anker jørgen har efterladt landet med en gæld på 500mia

fordi hvis han nu har brugt penge på at bygge broer og motoerveje, så er det jo ikke spildte penge, og hvis de nye folk der er kommet til dk, betaler skat tilbage, (som de multinationale selskaber jo ikke gør : men betaler støtte til blå bloks valgkamp istedet)

så bliver det ikke en udgift i længden

skal man se på kirgs ofre som en udgift eller som mennesker der er i nød... den danske stat har jo selv bidraget til at gemmem bombe lande som, Irak Afghanistan og Libyen.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 07-09-11 22:43
Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 08-09-11 05:26

Heide-Ho:

Jeg synes at jeg bliver ved med at finde artikler skrevet af økonomer og vismænd der siger at begge lejre enten gjorde det godt, eller skidt. Ren propaganda.

Tager du de politiske planer, så kan det godt være, at der er to veje, men de to veje kører forholdsvist parallelt«, siger Danske Banks cheføkonom Steen Bocian til Berlingske.

Tager du de politiske planer, så kan det godt være, at siger der er to veje, men de to veje kører forholdsvist parallelt«, siger Danske Banks cheføkonom Steen Bocian til Berlingske.

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 08-09-11 05:26
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-09-11 06:10

HH. netop fordi man kan finde links, der stritter i hver sin retning er det så vigtigt at angive kilderne, du har åbenbart ikke nogen troværdige for

"Anker Jørgensen efterlod en statsgæld på 500 milliarder kr.
Poul Schlüter efterlod en statsgæld på 100 milliarder kr.
Poul Nyrup efterlod en statsgæld på 220 milliarder kr.
Lars Løkke har - og måske efterlader en statsgæld på 80 milliarder kr."

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-09-11 10:07

Jo så absolut da, stem rødt og bliv rigere.
F.eks. en ny skat, der vil berige de svageste i samfundet http://politiken.dk/tjek/tjekmad/produktion/ECE1111709/ny-fedtskat-rammer-de-svageste/
Samtidigt - for det ikke skal være løgn, er de firmaer som skal administrerer bøvlet med fedtskatten, så småt begyndt at smutte ud af landet - f.eks. til tyskland. Og som rosinen i den berømte pølseende, er grænsebutikkerne ved at gøre klar til den store handel med de afgift plagede "rige" danskere.

Eller, hvad med denne her; http://www.google.dk/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fpolitiken.dk%2Fpolitik%2FECE1385141%2Froed-bloks-flyskat-kan-koste-milliarder%2F&ei=D3toTqauBcTRsgawpriaAg&usg=AFQjCNGwMfeysujFm00K_17ogGMenzIXOw

Og vagnr, som du kan se, linkene er fra dit eget hoforgan.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-09-11 10:36

Fine links, HH, du skulle næsten læse dem selv, fedtskatten, der kritiseres, er såmænd VKO's opfindelse og model!

Men links'ne er bare ikke til det jeg bad om, så det kan du åbenbart ikke dokumentere.

Jeg har i øvrigt ganske mange hoforganer, fra 180grader til Information, plus et par udenlandske aviser, ikke blot er verdens navle et helt andet sted set fra fransk eller amerikansk hold, resten af verden ser også anderledes ud.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-09-11 11:19

Citat
Fine links, HH, du skulle næsten læse dem selv, fedtskatten, der kritiseres, er såmænd VKO's opfindelse og model!
det har du ret i. Meeen S SF laver jo en "part two" for at gøre de aller svageste endnu rigere.
Og iøvrigt vagnr, jeg alle links - og specielt dem jeg smider ind i "kampen".
Vedr. partisoldaternes protester... de skal nok rette ind. Det ved du, det ved jeg.

Citat
Men links'ne er bare ikke til det jeg bad om, så det kan du åbenbart ikke dokumentere.

Vagnr, du har da dine statistikker - smid dem op og modbevis, at mine tal er forkerte.

Læg mærke til, jeg har overhovedet ikke omtalt "skattecirkus Helle" endnu.
Jeg venter til der kommer lidt mere substans i sagen....

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-09-11 11:38

HH, når du nu ligefrem beder mig "modbevis, at mine tal er forkerte." syntes jeg det er unødvendigt, når du åbenbart selv ved det

I øvrigt sagde Simon Emil fra LA noget meget fornuftigt (blind høne kan også finde et korn) om fedtskatten, nemlig at vand er billigere end cola, og kartofler billigere end chips.

Jeg tror ikke fedtskatten vil have positiv effekt på sundheden, men gøre de fattige fattigere, og statskassen (lidt) federe. Og så er den endnu et brud på det påståede skattestop, men det er ikke ligefrem en nyhed http://www.bt.dk/politik/fogh-broed-skattestop-285-gange

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-09-11 12:25

Citat
HH, når du nu ligefrem beder mig "modbevis, at mine tal er forkerte." syntes jeg det er unødvendigt, når du åbenbart selv ved det
Arrrhhhh vagnr., stop nu det pjat.
Du ved jo godt, at mine tal er rigtige...og det ærgrer dig. Derfor skrev jeg; "at du kunne komme med de rigtige tal" og det gjorde jeg fordi, alle herinde ved, at du er skrap til det der med statistikker. Men lige netop i det her tilfælde, har du pludselig ingen tal at fremvise.

Fortsat god dag.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-09-11 13:37

HH, jeg gider ikke først skulle finde frem til dine evt. kilder, for derefter at finde frem til de officielle tal, og hvis dine kilder er troværdige, er der ikke noget at komme efter.

Men nettet består jo af også af store dele vrøvl, fordrejninger, konspirationsteorier, galninge osv, som det ikke er værd at fæstne lid til.

Derfor, kildehenvisninger, tak, hvis du har styr på dem, er det jo ikke noget problem at opgive dem!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-09-11 13:53

Du kan tigge, bede, råbe og skrige ligeså tosset du vil, jeg henviser ikke til min kilde !
Jeg ved - og andre ved - at din force ligger i statistikker, og derfor burde du lige så let som ingenting give mig ret - eller, modbevise mine fakta.

Sådan er det..!

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-09-11 14:05

Ja, så bliver den ikke længere, dine tal (undtagen måske for LLR) passer ikke, men at begynde at kontrollere noget du ikke kan dokumentere med kilder er ikke umagen værd.

Måske ikke så overraskende, og så alligevel

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-09-11 14:21

Okay, helt i orden....