/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Vanvid eller hvad..?
Fra : Heidi-Ho
Vist : 1068 gange
100 point
Dato : 17-08-11 16:00

Jeg læste en artikel i BT over hvad S.SF. vil forbyde.

1. Forbud mod Happy Meal-reklamer.

2. Forbud mod legetøj i Happy Meals.

3. Forbyd 17-årige at købe en øl.

4. Forbud mod mindre end 40 pct. kvinder i bestyrelser.

5. Forbud mod at pædagoger og sygeplejersker bruger deodorant i arbejdstiden.

6. Reklamer for slik, chokolade og usunde fødevarer skal begrænses.

7. Mængderabatter på slik, sodavand og chips skal begrænses.

8. Ikke-økologisk mad skal forbydes i daginstitutioner og på plejehjem.

9. Forbud mod rabatkuponer.

10. Forbud mod kildevand på kommunale arbejdspladser.

11. Forbud mod flere hundetyper end de 14 racer, der allerede er forbudt.

12. Forbud mod at unge køber Bacardi Breezers.

13. Forbud mod at unge under 16 bruger solarier.

14. Forbud mod meningsmålinger og exit polls på valgdagen.

15. Forbud mod au pair-piger.

16. Forbud mod mink-avl.

17. Forbud mod indendørs rygning.

18. Forbud mod købe-sex.

19. Forbud mod salg af slik ved kassen i supermarkedet.

20. Krav om særlig bevilling for at sælge tobak.

21. Forbud mod reklamer for uddannelse.

22. Forbud mod cykling uden hjelm.

23. Forbud mod salg af øl til koncerter og fodboldkampe, f.eks. i Parken.

24. Forbud mod frit valg af gymnasium.

25. Forbud mod indretning af supermarkeder efter kundeønsker.
Er det, hvad danskerne ønsker ?

Tag pkt. 24 vedr. "frit valg" af gymnasium. sjovt at S.SF, ikke vil forbyde frit valg vedr. folke/privatskole....nårh nej, det rammer dem selv.

Eller pkt. 22 vedr. cykelhjelm......synke...synke...jeg har ikke kørt med cykelhjelm, siden jeg så Poul Nyrup iført alt for lille snublekyse......ha, ha, ha, Hvem sagde basunkinder..?

Eller pkt 18. vedr. købesex.... det bliver hårdt for politikerne med sådan en lov. Jeg ved gennem "påliderlig" kilde, at flere af vores kendte MF'ere er til S/M

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-11 16:08

Ja, det er det glade vanvid... forbuds Danmark

Tror de ikke vi kan tænke selv, det er at nedgøre danskerne

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-08-11 16:17

Jeg husker noget om forbuds Sverige.
Tror Danmark overhaler med fuld fart.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-08-11 17:04

I kan aktiv støtte kampen mod den slags vanvittige forbud:
http://www.forbydforbud.dk/
som der står øverst til højre på siden, så er det partiet Venstre som går forrest

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-08-11 18:04

Og så er BT jo kendt for at være upolitisk

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-08-11 18:24

Det beviser bare igenigen,hvilken katastrofe det vil blive for landet,hvid de får magt,som de har agt.

Rent økonomisk ryger vi tilbage,til de "gyldne" Anker Jørgensen tider.

Gud bevare Danmark!!!

M.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-08-11 18:52

............ Hmm,. man kan undre sig over hvorfor rød blok står til at vinde valget, ..
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1601041.ece

iøvrigt mange gode forslag fra S.SF,... ..
landet må jo i så fald være overbefolket af idioter,..

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-08-11 19:01

Og i går stadig ind for rygning forbudt - er i ikke lidt dobbelt moralske

Men i har åbenbart vænnet jer til tanken,
så mon ikke de `nye´ kommer ind bag de andre forbud = med tiden.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-08-11 19:23

Når man ser alle disse forbud på én gang, virker de meget massive, men der er sådan set ikke nogen af dem der er vanvittige. Jeg tvivler på at de alle er S og SF's officielle politik.

Nyrup (socialdemokrat) regeringen afleverede et land der var økonomisk på toppen, Løkke (Venstre) efterlader et land i hård økonomisk krise. Så jeg ser frem til at vi får en ny regering.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-08-11 19:50

Kommunismen viser sit ansigt

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-08-11 19:54

Hvad har det med kommunisme at gøre?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-08-11 20:27

Hvis BTs historie holder, lyder de fleste som det glade vanvid.

Men hvis man lavede en liste over de nye forbud, indskrænkninger af vores frihedsrettigheder osv, der er indført af VKO, ville de 25 forbud her blegne.

For eksempel, stadig strammere knivlove (min Leatherman med låsbart blad, som ligger i mit bagagerum, senest brugt efter en julefrokost, hvor lydpotten faldt halvt af på motorvej midt om natten, der vil jeg sgu ikke rode rundt med en kniv der klapper sammen om mine fingre, men jeg får en uge i brummen hvis jeg møder en emsig betjent), krav om opbevaring af oplysninger om alle danskeres internetaktivitet, telefonsamtaler mv i årevis, overvågning alle vegne, fedtskat (ikke forbud, men alligevel), rygeforbud på restauranter, listen over nye stramninger af love og regler de sidste 10 år er nærmest uendelig.

Jeg har det OK med forbud mod noget der kan skade andre menensker, men fx manglende cykelhjelm skader kun cyklisten selv.

Man kunne så overveje, om dem der ryger, ikke bruger cykelhjelm eller sikkerhedssele skal tegne en tumpeforsikring, så de ikke bliver lappet sammen for skattekroner, erfaringen fra muslimernes særskat på ikke-muslimer i middelalderen tyder på modellen kunne være effektiv. Jeg tror nu ikke rigtig på modellen her i Dk!

Ups, jeg glemte helt dem der drikker, men det kunne hurtigt blive selvmål

Kommentar
Fra : pims

Dato : 17-08-11 22:07

Hvis man udelukkende stoler på hvad et kladdehæfte, som BT skriver, så skal man sgu ha' sine skolepenge tilbage...
Selvfølgelig skal vi ha' en rød regering, nu har de blå smidt alle pengene væk på fest, farver og bestikkelse til DF. Nu må det være nok. Landet skal have gang i hjulene igen og det kan Venstre ikke finde ud af.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 17-08-11 22:27

blå stue og df har da sat et forbud op, der går ud på at man ikke må gifte sig med den man elsker før man bliver 24 år og består integrations eksamen, hvis ens kæreste bor i udlandet

det er da et forbud der vil noget,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-11 22:38

Citat
Nyrup (socialdemokrat) regeringen afleverede et land der var økonomisk på toppen, Løkke (Venstre) efterlader et land i hård økonomisk krise. Så jeg ser frem til at vi får en ny regering.

Nu er det jo ikke kun Danmark der er i hård økonomisk krise, men det meste af Europa, hvor vi faktisk har det godt i forhold til Grækenland, Portugal, Italien, England for bare at nævne nogle,

Så at vi har det hård i Danmark er altså ikke alene Venstres skyld

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-08-11 23:51

Den krise verden befinder sig i - og hermed også Danmark, kan ikke tilskrives VK regeringen.
Og når det så er sagt, skal vi være enormt glade for, at vi ikke har indført euroen, som Nyrup anbefalede så stærkt, så havde krisen kradset endnu mere.

Men tilbage til forbudene.

De 3 forbud her:
4. Forbud mod mindre end 40 pct. kvinder i bestyrelser. Nå, jeg troede ellers det kom an på kvalifikationer

5. Forbud mod at pædagoger og sygeplejersker bruger deodorant i arbejdstiden. Tsk..tsk, ja man tager sig til hovedet

8. Ikke-økologisk mad skal forbydes i daginstitutioner og på plejehjem. Dette forbud nærmer sig det glade vanvid - og typisk venstrefløjs galskab. http://ing.dk/artikel/113070-dtu-spis-bare-sproejtede-groentsager-oekologiske-er-ikke-sundere

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-08-11 00:01

Danmark er blevet meget hårdt ramt af den økonomiske krise pga. VKO's uansvarlige og miserable økonomiske politik de sidste 10 år. Den Danske krone har i mange år været knyttet tæt til euro'en, så det havde ikke gjort nogen (videre) forskel om vi havde været med i euroen. VK vil vist gerne have Danmark med i euroen.

Mig bekendt er det ikke en del af S og SF's politik at kræve 40% kvinder i bestyrelser, det er et "forbud" som BT har opfundet.

Jeg har aldrig hørt om forbud mod deodoranter, det er sandsynligvis også noget BT har fundet på, for at skræmme vælgerne.

Det er velkendt at økologiske grøntsager ikke er sundere end andre, men det er sådan set heller ikke begrundelsen for at spise økologisk.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 18-08-11 01:20

tjaeh BB
Tro kan måske flytte bjerge, men det kan åbenbart også give skyklapper.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-08-11 01:27

hjkofoed, hvis du havde haft argumenter og fakta, og ikke blot fordomme, havde du sikkert skrevet dem.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 18-08-11 05:34

Citat
Mig bekendt er det ikke en del af S og SF's politik at kræve 40% kvinder i bestyrelser, det er et "forbud" som BT har opfundet.

En gang tidligere indenfor de sidste 10 år var S på krigsstien om det samme, og sagde ligefrem at hvis det ikke blev opfyldt skulle bestyrelserne nedlægges.
Det er derfor at jeg kalder det et kommunistisk overgreb, jeg har intet imod kvindelige ledere, men først og fremmest er det kvalifikationer og generalforsamlingerne der skal stemme kvinderne ind.

Og hvad så hvis slet ingen kvinder stiller op, vil en overbetalt kvindelig politiker med en fed pension så tiltvinge sig gnaveben i 10 bestyrelser i forskellige firmaer ??

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-08-11 06:04

Når HH skriver "Den krise verden befinder sig i - og hermed også Danmark, kan ikke tilskrives VK regeringen. " kan det ikke være mere forkert.

Den globale finanskrise opstod i sensommeren 2008, da bunden gik ud af det amerikanske boligmarked, de to store boligfiansieringsinstitutioner, Fanny Mae og Freddy Mack (sjove navne, ik?) gik fallit, Lehmann brs. det samme.

Men i Dk gik bunden ud af boligmarkedet over et år før, sommeren 2007. Det skyldes bl.a. afdragsfrie lån, ufinansierede skattelettelser, fastfrysning af ejedomsværdiskat, der altsammen var med til at pumpe boligpriserne op på et helt urealistisk niveau.

Fogh var samtidig så forblændet af sig selv at han overhørte alle advarsler fra økonomer, og mente de skulle omskrive deres lærebøger, i stedet for at han skulle lytte til sagkundskaben, Thor mente vi snart kunne købe hele verden osv.

Hovmod står for fald, desværre er det ikke Fogh og Thor, m.fl., det går ud over, det er den dårligt stillede del af befolkningen der betaler prisen for deres arrogance.

Det er ikke dem, der ved helt uforsvarlig "kørsel" har kørt bilen i grøften, der er de bedste til at få den tilbage på sporet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-11 09:27

Citat
. Forbud mod at pædagoger og sygeplejersker bruger deodorant i arbejdstiden. Tsk..tsk, ja man tager sig til hovedet

Dette forslag er nu ikke så towligt endda, mange få i løbet af livet parfumeallergi/astma af duftstofferne der er tilsat deodoranterne, så hvorfor udsætte folk for det, når det kan undværes

Citat
Forbud mod mink-avl.

Mink-avl er faktisk en stor indtægtskilde i DK, så under ordnede forhold er det i orden, at dyrke mink, at folk har så meget i mod det, er fordi de kun har set de grumme tilfælde i tv.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-08-11 10:11

Citat
Mig bekendt er det ikke en del af S og SF's politik at kræve 40% kvinder i bestyrelser, det er et "forbud" som BT har opfundet
Nu er det ingen hemmelighed, at S.SF er meget EU-liderlige partier, og ved selv det mindste vink fra pampervældet retter S.SF ind. Og derfor, har S.SF også påbudet om flere kvinder ind i bestyrelserene med i pakken. http://www.b.dk/politik/eu-vil-have-kvinder-i-bestyrelser

Citat
Jeg har aldrig hørt om forbud mod deodoranter, det er sandsynligvis også noget BT har fundet på, for at skræmme vælgerne.
Alt hvad du ikke ved, Bertel, er noget andre har fundet på.

Citat
Det er velkendt at økologiske grøntsager ikke er sundere end andre, men det er sådan set heller ikke begrundelsen for at spise økologisk.
Nå..!!! Hvad er så begrundelsen ??? Det kunne være yderst interessant at få oplyst. Er "den sandfærdige" begrundelse noget du vil fortælle os andre ?

Citat
Den Danske krone har i mange år været knyttet tæt til euro'en, så det havde ikke gjort nogen (videre) forskel om vi havde været med i euroen
Ja, kronen er desværre bundet til utopia mønten. Men hvis vi havde indført euroen, skulle vi ha' betalt endnu flere milliarder til euroens fallitboer, Portugal og Grækenland.
Hvis du ellers følger med i tysk tv, Bertel, vil du opdage, hvor meget den almene tysker hader euroen. Og atter engang viser det, at hele det pampervælde der kaldes EU, er så langt fra deres egen befolkning, at det nærmer sig den hæslige kommunisme der blev udøvet under Sovjet regimet.

Vagnr.
Citat
Men i Dk gik bunden ud af boligmarkedet over et år før, sommeren 2007. Det skyldes bl.a. afdragsfrie lån, ufinansierede skattelettelser, fastfrysning af ejedomsværdiskat, der altsammen var med til at pumpe boligpriserne op på et helt urealistisk niveau.

Fogh var samtidig så forblændet af sig selv at han overhørte alle advarsler fra økonomer, og mente de skulle omskrive deres lærebøger, i stedet for at han skulle lytte til sagkundskaben, Thor mente vi snart kunne købe hele verden osv.

Hovmod står for fald, desværre er det ikke Fogh og Thor, m.fl., det går ud over, det er den dårligt stillede del af befolkningen der betaler prisen for deres arrogance.

Det er ikke dem, der ved helt uforsvarlig "kørsel" har kørt bilen i grøften, der er de bedste til at få den tilbage på sporet.
Uha da, det er en sandhed med visse modifikationer

Mig bekendt, hjalp flexlånene flere ufaglærte arbejdere til at få et hjem, som de kunne kalde deres eget.
Og kom nu ikke at påstå, at de også gik fallit igen. De forbavsende få tvangsauktioner vi ser - eller så, var "guldrengenes" overforbrug - og dermed fald.

Jeg glæder mig også til der bliver valg - og tror, modsat meningsmålingerne, at VK danner regering efter valget. Jeg er sikker på, at danskerne i elvte time får øjnene op.....vi har set det før.
Vi så det dengang Nyrup gik op ad trappen på Christianborg med fire finger i vejret og sejrsstolt råbte; four more years, fordi han havde tævet Uffe Elle-bellemann med 1000 stemmer.
Det "grimme" i historien var, at Poul vandt valget på en stor løgn. Og det gode i historien er, at Uffe ikke blev statsminister.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-08-11 10:17

Citat
Dette forslag er nu ikke så towligt endda, mange få i løbet af livet parfumeallergi/astma af duftstofferne der er tilsat deodoranterne, så hvorfor udsætte folk for det, når det kan undværes
Det må vi så huske at fortælle de små poders forældre. For det hjælper ikke meget, at stofferne er forbudt i børnehaven, hvis de små poder bliver udsat for duftstofferne indenfor hjemmets 4 vægge + tusinde andre steder.
Ellers nærmer forslaget sig dobbeltmoral.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-11 10:35

Citat
Det må vi så huske at fortælle de små poders forældre.

Det er det samme med rygning, forældrene hylede op da der blev røget i børnehaverne, men det var helt ok når de selv røg i hjemmene... (de havde muligvis bedre samvittighed, når børnene ikke var omgivet med cigaretrøg døgnet rundt)

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-08-11 11:49

HH, enhver lempelse af boligudgifterne, det være sig lettelse i ejendomsværdiskatten, lavere renter eller afdragsfrie lån giver straks stigninger i boligprisen, idet man jo køber efter den månedlige ydelse (ligesom EU-tilskud til andbruget har hævet priserne på landbrugsjord).

Så dem der har tjent på det, var dem der allerede var boligejere, de nye på markedet har typisk bare betalt en højere købspris (men samme ydelse som før), dvs de sidder med en større gæld, og den skal de jo betale, om ikke nu så senere.

Da jeg solgte hus i 2006 regnede jeg ud, at fastfrysningen af ejendomsværdiskatten svarede til ca 1 mill ekstra i salgspris, jeg syntes ikke det var rimeligt, men jeg vil ikke nægte at jeg smilede hele vejen til banken.

Tvangsautioner er ca femdoblet siden 2006, der var hidtil laveste, højeste nogensinde var i 1990, den lave rente har heldigvis betydet, at ikke så mange som efter Schlüters kartoffelkur er gået på tvang http://www.boligejer.dk/tvangsauktion

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-08-11 14:07

Godt link - men det siger ikke så meget andet end, der er flere der er gået på tvangsauktion.
Hvilket jo er logisk nok - des flere der ejer en bolig - des flere tvangsauktioner.
Men stadig, det var "gulddrengene" der forkøbte sig, og efterlod gælden til os andre via banker og kreditforeninger.
Men lad os nu ikke tærske mere langhalm i det.

Jeg har lyst til at knytte en kommentar til dette her;
Citat
For eksempel, stadig strammere knivlove (min Leatherman med låsbart blad, som ligger i mit bagagerum, senest brugt efter en julefrokost, hvor lydpotten faldt halvt af på motorvej midt om natten, der vil jeg sgu ikke rode rundt med en kniv der klapper sammen om mine fingre, men jeg får en uge i brummen hvis jeg møder en emsig betjent),
Her er du og jeg 100% enig. Den knivlov, er en gang misk mask.
- Og her kom Liberal Alliance, for en enkelt gang skyld, med noget fornuftigt - jeg tror endda, det var den lille Emil der sagde (her overraskede Emil mig godt nok) - og nu citerer jeg efter hukommelsen; Når der skal laves love vedr. terror, eller love vedr. våbenforbud (knive f.eks.) skal loven kun gælde i 3 år. Derefter tages forbudet op igen og forhandles på ny.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-08-11 19:08

Heidi-Ho, jeg kan forstå at du hellere vil diskutere EU og Euro'en end VK's katastrofale økonomiske politik. Lad mig blot minde dig om:
1: Det er ikke V og K's skyld at vi ikke er med i Euro'en
2: Nedturen som vi står i, og som er forværret af VK's uansvarlige politik, er hverken EU eller Euro'ens skyld.
3: V og K har fra starten vært langt mere EU "liderlige" end S og specielt SF.

Norge, der som bekendt ikke er med i EU, har indført reglen med 40% kvinder i bestyrelser, uden problemer, tværtimod.

Som jeg tidligere har nævnt, tvivler jeg på at det er officiel S-SF politik at forbyde parfume for pædagoger, hvis du har kendskab til andet, vil jeg da gerne høre det.

Det under mig at du gider lade som om du ikke ved hvorfor folk køber økologiske varer. Jeg kan give dig et lille hint: Det er bl.a. pga. miljøet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-08-11 19:47

Nej, HH, du kan ikke bilde mig ind, at du tror at der var fem gange flere huse i 2010 end i 2006, så den holder ikke.

Tvangsauktioner stiger, når folk har økonomiske problemer, og boligpriserne samtidig falder, så de kun kan komme ud af hus/lejlighed med tab.

Det er ikke OK at stemme for tåbelige love, og sætte en solnedgangsklausul på, man skal lade være med at stemme for vrøvlet, desværre tror de fleste politikere det signalerer handlekraft at knalde nok et uoverlvejet forbud ud.

Idioterne, der går med kniv som våben, bruger næsten altid ulovlige knive, men langt de fleste knivstik begås i hjemmet med køkkenknive.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-08-11 20:35

Citat
Nej, HH, du kan ikke bilde mig ind, at du tror at der var fem gange flere huse i 2010 end i 2006, så den holder ikke.

Tvangsauktioner stiger, når folk har økonomiske problemer, og boligpriserne samtidig falder, så de kun kan komme ud af hus/lejlighed med tab.
Det er vel sådan set også det jeg skriver.....at det var "gulddrengene" der røg på røven, fordi de troede, de kunne købe hele verden.....Det var kun Anders og Thor der kunne det.

BertelBrander, nej jeg gider ikke at diskutere EU. EU er i mine øjne noget kommunistisk pamperlort.

HH.

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 18-08-11 20:40

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-08-11 21:07

HH, gulddrengene røg ikke på røven.deres fupselskaber tørrede gælden af på bankerne (der ligesom gulddrengene var grådige) men samtidig dumme, de lånte gladeligt ud til køb og salg mellem forskellige af gutternes egne selskaber, til stadig højere priser, bare se dette som eksempel, han er sporløst forsvundet efter at g´have tabt 800 mill af andres penge

http://lokalavisen.dk/ejendoms-matadoren-kristian-bendz-juul-sporloest-forsvundet-efter-kollaps-/20100211/artikler/100219884/

Tilfælfigvis kiggede jeg på en tvangauktion over en ejendom i Helsingør, inden han blev afsløret, den var i løbet af ganske kort tid belånt til 7-8 gange ejendomsværdien, han hac´vde solgt den frem og tilbage mellem forskellige selskaber han selv ejede, bankerne (og dermed , gennem bankpakker mv. os andre) står med tabet.

Han og familien sidder sikkert et sted i udlandet med et par hundrede mio på kontoen!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-08-11 21:08

Heidi-Ho og LuffeA, måske skulle i lige checke hvad kommunisme er.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-08-11 15:46

Yes, det gør jeg så

Da kommunismen er blevet berygtet pga. sin massemorderiske adfærd overalt hvor den kom til magten, er den holdt op med at føre sig frem som kommunisme. Nu om dage forklæder den sig som humanisme, feminisme, global næstekærlighed, unionsbegejstring, formynderisk politik, menneskerettigheder og omsorg for de svage mv.

Det meste af den året rundt kværnende propaganda om “berigelsen”, om CO2-problemer, om undertrykkelsen af danske kvinder……. om behov for at nationalstaterne, grænserne, familierne og alt andet underlægges statens, kommunernes og EUs nærgående kontrol og styring osv., osv……. kommer fra røde, radikale og totalitære/pladderhumanistiske kliker og deres nyttige medløbere.

Der er brug for at væbne sig med skepsis overfor de budskaber der kommer fra de politisk korrekte, magthavende og toneangivende kredse, for aldrig har mængden af hykleri og camoufleret kommunisme været større.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 21-08-11 16:06

Det lader til at HH hader alt det gode i verden, og at han kalder det kommunisme.
Sjovt nok at han mener at kommunisterne er gået fra "massemorderiske adfærd", til "næstekærlighed", der er dog et stykke. Men det siger en del om HH's meget forskruede verdensbillede.

Jeg er dog enig i at vi skal se med skepsis på det der kommer fra de "politisk korrekte, magthavende og toneangivende kredse" som alle og enhver ved har været VKO (mest O) de sidste 10 år.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-08-11 16:26

Åh ja, BB. Du kan sørme godt læse og forstå et indlæg.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-08-11 16:59

Nu er det sjældent HH og jeg bliver enige om meget andet end at være uenige, men det er nu "sjovt" så forskelligt man kan se på verden alligevel.

"Nu om dage forklæder den (kommunismen) sig som humanisme, feminisme, global næstekærlighed, unionsbegejstring, formynderisk politik, menneskerettigheder og omsorg for de svage mv.

For mig er
humanisnen rationel og vidensbaseret adfærd, med mennesket (ikke gud) i centrum,
feminisme ligebehandling af folk uanset køn,
global næstekærlighed handler om at behandle mennesker som individer, uanset hvor de kommer fra, hvilken farve eller tro de måtte have,
unions"begejstring" om at erkende, at de fleste lande, ikke mindst Dk, er for små til at stå alene i verden (lidt ligesom at være i fagforening)
formynderisk politik er jeg imod, uanset om den kommer fra den ene eller den anden politiske side (men begge sider mener åbenbart der er stemmer i det, de slås nærmest om at indføre "big-mother-samfundet")
menneskerettigheder en helt selvfølgelig beskyttelse af individer mod krænkelser fra statsmagtens side og
omsorg for de svage en naturlig del af ethvert ordentligt samfund, man kan finde eksempler på det fra forhistorisk tid, og hos visse dyr. På en hvalsafari for nogle år siden fortalte turlederen, en havbiolog, at en spækhugger, der var blevet invalideret af en skibsskrue, fik "lov" til at svømme sammen med, og få mad, af forskellige flokke (den var åbenbart for langsom og besværlig at tage vare på hele tiden), mens soækhuggere normalt har faste flokke. Marx og Engels har åbenbart også drevet propaganda hos spækhuggerne!

At kommunismen, som andre politiske retninger, skifter fokus med tiden er ikke overraskende, det gør de alle.

Fogh gik fx tilsyneladende fra minimalstats- til socialstatstilhænger, mens han under jubel fra en stor del af befolkningen gradvist borteroderede fundamentet for socialstaten ved at sænke skatterne for de rigeste, klasseopdele sundhedsvæsenet, mens landets produktivitet, konkurrenceevne, rigdom og uddannelsesnivau faldt i forhold til andre lande, og gjorde befolkningen til kunder i velfærdsbutikken i stedet for borgere med pligter og rettigheder i samfundet.

Desværre tror jeg den økonomiske krise, her og i andre lande, er en bagatel sammenlignet med den menneskelige krise, som er i fuldt flor.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-08-11 21:37

Lad os se lidt på, hvad en dansk EU pamper får af kroner og fryns pr. måned.
Det skal lige bemærkes, at tallene er i 2009 kroner. Løn og frynsegoderne er sikkert meget højere her i 2011.

Månedsløn............................57.000, - (dansk beskatning)
Blyantspenge.......................31.851,- (skattefrit)
Rejsepenge..........................40.000,- (skattefrit)
Diætpenge........................... 2.200,- (pr. dag under rejse - skattefrit)
Sekretariat godtgørelse.......128.496,- (løn til assistenter. Kan I huske Freddy Black fra S., han havde ansat sin familie
Pension................................ 2.000,- (nyvalgte)

Fri rejse overalt i verden. Dog max 39.000 kr. pr. måned.
Fri tyveri, syge og livsforsikring + en masse andre forsikringer
Gratis sprog og IT kurser
Gratis briller, brilleglas, tandproteser - det gælder også for ægtefællen og børn.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 22-08-11 22:12

I forhold til den løn de fleste parlamentarikere i EU-landene får, er EU-parlamentarikernes løn ret lav.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-08-11 22:55

det var dog et underligt argument, Bertel Brander.

Her er et nyt eksempel på EU pampernes griskhed
http://avisen.dk/blogs/balkertwriter/raadne-eu-parlamentarikere-bliver-millionaerer-paa-be_29763.aspx

"De gjorde det af pengenød fordi, EU lønnen er så lille, at man ikke kan brødføde en familie"

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 23-08-11 00:14

Jeg minder igen igen om at V&K er langt mere EU liderlige end S og SF, og at EU intet har med vores nuværende katastrofale økonomiske situation at gøre, det kan vi kun takker VKO for.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-08-11 09:10

Citat
Jeg minder igen igen om at V&K er langt mere EU liderlige end S og SF,

Muligvis har du ret. Fortæl mig, hvilke parameter har du brugt til at konstatere, at V skulle være mere EU liderlig end S ?

Nok et stunt fra gammel kommunisten
http://www.altinget.dk/eu/artikel/barroso-skaber-skandale-paa-det-globale-aktiemarked

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-08-11 09:34

Citat
Jeg minder igen igen om at V&K er langt mere EU liderlige end S og SF,

Og jeg minder om at det var en S-statsminister, Jens Otto Krag, der overtalte danskerne til at stemme for, derefter gik han af da han personligt syntes at nu havde han gjort sit.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 23-08-11 21:37

Prøv en gang at se på fordelingen af stemmer til diverse EU-afstemninger de sidste 40 år. S og SF vælgerne (og venstrefløjen generelt) har i meget højere grad end V og K vælgerne stemt imod, og sådan er det fortsat. VK har de sidste mange år været fuldstændig tavse om EU, fordi de ikke vil skræmme DF væk, men VK er stadig meget begejstrede for EU. Prøv også at se på hvem der har været med i EU modstander partierne, det har i meget høj grad været (mere eller mindre eks) kommunister. Jens Otto forsøgte at overtale sine vælgere til at stemme for EU, og nok af dem stemte for, og derfor kom vi med i EU, men stadig stemte de fleste socialdemokrater imod EU.

Jeg har aldrig været begejstret for EU, og synes f.eks. at EU-parlamentet skal afskaffes. Men man bør kritisere EU af de rigtige grunde. EU er ikke skyld i den nuværende økonomiske krise, tværtimod. EU er ikke skyld i alle verdens problemer. EU er ikke et kommunistisk komplot, tværtimod. EU er på mange måde en fjern og bureaukratisk institution, men at afskaffe den på nuværende tidspunkt ville være en katastrofe.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-08-11 23:29

Citat
EU er ikke skyld i den nuværende økonomiske krise, tværtimod. EU er ikke skyld i alle verdens problemer.

EU har ihvertfald skadet bankvæsenet
Den internationale bankkrise er udløst af, at bankerne i en række lande – også Danmark – har optrådt letsindigt, og at regeringerne har undladt at reagere.
Men uden EU’s bestemmelser ville situationen næppe være blevet så alvorlig.
Som følge af en kraftig lobbyvirksomhed fra bankerne har EU i de sidste 10-15 år foretaget en lang række liberaliseringer af banksystemet, der alle har haft til formål at begrænse staternes indflydelse på bankernes udlån.
Den værste lov kom i 2004, hvor EU gennemtvang, at bankernes hensættelser til tab skulle sættes ned, så de kunne bruge pengene til at låne ud.
Jyske Bank beregnede, at det betød en halvering af bankens kapitalgrundlag på omkring 50 procent.
Det gav bankerne mulighed for at øge deres udlån, og det satte yderligere gang i hjulene, da det gik godt. Men det hævner sig her under krisen, hvor bankerne netop er hæmmet af, at de har lånt langt flere penge ud, end de ellers ville have gjort.

Citat
Prøv en gang at se på fordelingen af stemmer til diverse EU-afstemninger de sidste 40 år. S og SF vælgerne (og venstrefløjen generelt) har i meget højere grad end V og K vælgerne stemt imod,
Er sandheden nu ikke den, at SF altid har været et modstander parti ? Villy øjnede chancen for en nypudset ministerbil med privatchauffør - og wupti, nu var SF lige pludselig et tilhænger parti.
Derfor er dit udsagn lodret forkert !

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 23-08-11 23:58

Liberaliseringen af bankvæsnet er rendyrket liberal/borgerlig politik, og regeringerne (i Danmarks tilfælde VKO) har ikke grebet ind. Liberaliseringen er kommet i stand via EU, men det er stadig borgerlig politik. Krisen skyldes i høj grad at banker og realkredit (som efterhånden er det samme) har lånt for mange penge ud, priserne på boliger har fået lov til at stige urealistisk meget. Dels pga. nye lånetyper, dels pga. nogle bankers uansvarlige omgang med deres egne penge, og dels fordi VKO har givet skattelettelser til boligejere. Men igen, det er VKO der har ansvaret, det er foregået har været helt efter de borgerliges ønske, og er ikke i sig selv EU's skyld.

Dine syge analyse af SF som "modstander/tilgænger" parti vil jeg lade stå udkommenteret, det har du det vist bedst med.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-08-11 07:19

For en kort bemærkning vil jeg vende tilbage til spm. om forbud, jeg kunne ønske man kunne nøjes med "Kardemommeloven", som politimester Bastian formulerede:

"Man skal ikke plage andre, eller sætte livet til, og for øvrigt kan man gøre hvad man vil".

Ikke plage andre, kan de fleste vist være enige om, så længe de selv er "andre"!

Sætte sit eget liv (elelr helbred) til, syntes jeg i princippet folk må selv om, hvis de vel at mærke selv betaler omkostningerne.

I Dk, hvor de fleste sundhedsudgifter, fx, betales af fællesskabet, bliver kravene til hvor dumt man må opføre sig, og samtidig regne med samfundet samler regningen op, nemt strammere, end hvis man selv skulle forsikre sig.

Storrygeren ville komme til at betale meget mere i livsforsikring end ikke-rygeren, osv., man kunne (ligesomvi nu ser med huse der hele tiden bliver oversvømmet) få opsagt forsikringen ved særlig risikabel adfærd, der kunne være krav om sikkerhedssele, eller cykelhjelm, for fuld erstatning ved trafikuheld, osv.

I Tyskland, der jo stadig (nogle steder) har fri hastighed på motorvejen, er det bilisten der kører over 130, der som udgangspunkt får skylden for uheldet, ikke et forbud, men konsekvenser af en farlig adfærd.

Så kan man jo overveje, hvilket system man foretrækker!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-08-11 08:57

Citat
Krisen skyldes i høj grad at banker og realkredit (som efterhånden er det samme) har lånt for mange penge ud, priserne på boliger har fået lov til at stige urealistisk meget. Dels pga. nye lånetyper, dels pga. nogle bankers uansvarlige omgang med deres egne penge

Ja, man ser sagerne med Amager og Roskilde banker, de havde nogle byggematadorer som medlemmer af bestyrelsen ...........og samtidig indskydere af kapital de havde LÅNT samme sted.
Nå, lortet går på røven, bestyrelsesmedlemmerne bliver fyret men bliver ikke stillet personligt til regnskab, direktøren scorer en enorm bonus samt 3 års aftrædelsesløn og går direkte videre til den næste topstilling i erhvervslivet.
Den lille mand samt skatteyderne får så hele regningen, for ikke at tale om Klaus Ree der skød penge i Amagerbanken men måtte se dem forsvinde i den blå luft uden at han kunne gøre en skid ved det.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 24-08-11 10:37

Ja ja, BertelBrander og vagnr., enige i -og om politik, det bliver vi nok aldrig.
Menæh, vi kan da "tales" ved efter folketingsvalget. der bliver sikkert meget at "tale" om...

HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-08-11 06:50

Forbud igen, vi ved jo alle at i USA er "Freedom of speech" jo beskyttet af forfatningen,
"Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances."
så der er næsten ingen forbud!

Altså, selvf. må man ikke bande på TV, en pat under et TV-show kan hele landet gå amok over, osv.

Og så er der selvf. de bøger, der er så slemme at de ikke kan bruges i skolen

http://www.b.dk/globalt/her-er-20-boeger-som-skoler-i-usa-har-forbudt

Jeg har kun læst to af dem på listen, "Slagtehus 5" er jo en antikrigsbog, det kan de små da ikke indoktrineres med, krig er jo godt, men at forbyde "En studie i rødt", gode gamle Sherlock???

Jo, jeg har læst mig frem til, at bogen kan opfattes som negativ overfor mormoner!?

Og så må vi alle bære over med tanten, der kalder bogen "ET studie i rødt" !

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-08-11 07:25

Citat
Altså, selvf. må man ikke bande på TV, en pat under et TV-show kan hele landet gå amok over, osv.

USA`s 20-dobbelte moral kan ikke bruges i et civiliceret land.
De har en kæmpe eksport af porno og ulovlig medicin via internettet, men ve den turist der har et pornoblad eller et par piller i bagagen ved indrejsen.

Patterne vælter ud over fortovet på alle deres smækfede kællinger, mens havecentre får besked på at tildække deres smukke slanke statuer så børnene ikke kan se de kvindelige former.