/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hvordan gør jeg, skal af med mit hus
Fra : Betty Boop
Vist : 1179 gange
200 point
Dato : 10-08-11 21:19

så hurtigt som muligt

Jeg står og skal af med min hus så hurtigt som muligt. der er en regning som jeg ikke kan låne penge til i banken eller kreditforeningen :-/ så jeg skal af med huset så hurtigt som muligt ( har heller ikke råd til den dyre fyringsolie og huset er ikke isoleret, kan jo ikke stå i dec. uden olie og ikke ha penge til at købe før der kommer børnepenge

Hvis jeg smider det på tvangs auktion hvordan gør jeg så ??
Hvis jeg ikke selv gør det så er der en kreditor der truer med at gøre det :-/

Hvis det kommer på tvangs auktion hvor hurtigt skal vi så være ude af huset ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-08-11 21:25

du kan ikke stille det på tvangsauktion.
stil dig i kø så kommer fogeden om et års tid

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-08-11 21:26

sæt huset til salg, så går det to år.

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 10-08-11 21:26

Har ikke råd til at bliver i det 1 år

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-08-11 21:27

desværre

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 10-08-11 21:27

Hvis min kreditor kræver en tvangsauktion hvor hurtigt skal vi så være ud af huset ??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-08-11 21:29

det tager også et års tid

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-08-11 21:31

En god ven ringede til kreditforeningen, kan ikke betale mere, i må tage over.
Hov hov siger de, stil dig i køen. Om ca 1,5 år kan vi tage os af din gæld.
Han forlod huset ugen efter, smed alle regninger væk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-08-11 21:34

du kan blive boende til huset er solgt på tvangsauktion, det kan tage tid

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-11 21:35

Teil, hvorfor forlod vennen huset?? Mange bliver da boende og venter på at blive strittet ud

Hvor længe man kan blive boende/hvornår huset kommet på tvang, afhænger af hvor travlt der er hos fogeden

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-08-11 21:37

Citat
Teil, hvorfor forlod vennen huset

Han havde en lejlighed på hånden.

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 10-08-11 21:37

Problemet er jo også at jeg ikke har penge til at få fyringsolie på, så hvis det bliver en hård vinter igen så må vi sidde og fryse igen, tror ikke at kommunen så vil lade ungerne være her og hvis de kommer til at bo ved deres far så har jeg da først underskud på kontoen

har 2100 at leve for om mdr når alt er betalt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-08-11 21:39

Så er det ikke sikkert huset bliver solgt ved 1.e auktion.
Det sker ofte

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-08-11 21:40

Du får hjælp til varmeregningen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-08-11 21:40
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-11 21:41

Kan du ikke sænke prisen, du får jo nok en gæld uanset hvad

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 10-08-11 21:41

Teil : Hvor kan man få hjælp til varmeregningen ??

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 10-08-11 21:43

piaskov : Ja det er mit eget spørgsmål, men sagen er den at jeg ikke kan betale og heller ha penge til fyringsolie, for huset er ikke isoleret

Så vil gerne vide hvad jeg kan for at komme hurtigt ud af det her, er faktisk næsten lige glad hvad det koster

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-08-11 21:45
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-11 21:46

Prøv at snakke med din kreditforening, sig som det er, at du ikke har råd til at blive boende

Bliv skrevet op til nogle lejeboliger, sådan en skal du under alle omstændigheder bruge, når du flytter fra huset

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 10-08-11 21:50

LuffeA : jeg ved godt hvad jeg har lavet at tråde/spørgsmål her inde

For det første er jeg kommet ud af mit ægteskab ( er sluppet af med manden ) uden nogle økonomiske problemer andet end at det er dyrt at være enlig mor til 2 i eget hus, jeg er færdig med min uddannelse pr 14 okt i år og det ser desværre ud til at være arbejdsløshedskøen jeg skal ud i dvs. jeg får færre penge at leve for

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 10-08-11 21:53

Nordsted1 : Jeg er meldt i boligforening og har også fundet en lejlighed jeg gerne vil har

Så jeg skal bare snakke med kreditforeningen og sige at jeg ikke har råd til at bliver bodende ?+

Tror jeg må ha fat i en advokat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-11 22:00

Citat
Så jeg skal bare snakke med kreditforeningen og sige at jeg ikke har råd til at bliver bodende ?+

Helt så nemt går det nok ikke, men det er trods alt dem du skylder pengene, men snak med dem, og hør hvad de kan sige.

Kan du ikke leje nogle værelser ud???Det er måske ikke sagen, men så har du en længere frist til at finde en løsning, du behøver måske ikke dit eget soveværelse bare for at give et eksempel??

http://www.bolius.dk/alt-om/koeb-salg-og-udlejning-af-bolig/artikel/udlejning-af-vaerelse/

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-08-11 22:00

Når/hvis huset går på tvangsaktion slipper du jo ikke for gælden

Den hænger på dig resten af livet, medmindre du kan få en gældssanering.

Så en tvangsauktion er ikke altid "løsningen"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-11 22:01
Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 10-08-11 22:08

Bille1948 : Ved godt jeg ikke slipper for gælden, men jeg har ikke penge til at få fyringsolie på før der kommer børnepenge 20 okt, og der er intet på lige pt og har ikke været det siden maj mdr i år
det bliver nok lige koldt nok at undvære varme til 20 okt

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-08-11 22:10

Hvis du har en lejlighed på hånden (og penge til depositum m.v.), så må du bare flytte inden den bliver udlejet til andre...!

I mellemtiden kan du prøve at sælge huset, og hvis du ikke får det solgt og/eller ikke betaler til kreditforeningen, så ryger den før eller siden automatisk på tvang. Og du ender sikkert med at sidde tilbage med en gæld.

Afhængig af, hvor i verden du bor og områdets boligsituation, så kan du måske leje huset ud, evt. med forkøbsret - så kan du vinde tid til at komme ud af det uden at hænge på alt for meget gæld. Men du skal være meget OBS på indholdet i lejekontrakten og især sørge for at få 3 måneders depositum + evt. 3 måneders forudbetalt leje...!! Der er mange fælder i det, hvis det ikke gøres rigtigt.

Held & lykke.

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 11-08-11 20:28

Der er desværre ikke rigtig plads til at leje noget værelse ud, for skal vi leje noget ud skal det være det største værelse også skal ungerne og jeg være alle 3 på det mindste og det er lige så stort at der kan stå en dobbelt seng og så er der ca 2m for enden af sengen og til væggen

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 11-08-11 20:36

Det var nu heller ikke det jeg mente...

Jeg mener, at du evt. kan leje huset ud efter at du er flyttet ud. For sådan som jeg læser dit indlæg, så er det kun et spørgsmål om tid, før du er tvunget til at flytte - og så er den gode lejlighed næppe ledig mere.

Jeg ville derfor flytte nu, hvis jeg var i din situation. Og så måtte resten komme det som vil.

Men det er ikke noget særlig spændende valg at skulle tage.

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 11-08-11 22:02

Jeg har lige afl. en ansøgning på 2 lejligheder idag, men jeg er forholdsvis ny i boligforeningen ( 23/6, blev ellers meldt ind for ca 12 år siden men slettet sidste år )

Så jeg søger alt hvad der er og søger kommunen om hjælp til indskud

Tror ikke der er nogle der vil leje det, for der skal laves en hulmursisolering ellers er det meget dyrt at varme op, også derfor jeg ikke har råd til at blive her som enlig mor og med udsigt til at blive arbejdsløs pr. 14 okt 2011

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-08-11 01:57

Citat
Jeg har lige afl. en ansøgning på 2 lejligheder idag, men jeg er forholdsvis ny i boligforeningen ( 23/6, blev ellers meldt ind for ca 12 år siden men slettet sidste år

Det er nye regler, boligselskaberne havde en svulmende database af boligsøgende fordi at folk bare lod sig skrive op i flere ad gangen, fandt de så en bolig, eller købte, eller flyttede sammen med en der havde en bolig glemte de at afmelde.
Nu skal man være mere "aktiv" boligsøgende, hvilket vil sige at man skal bekræfte hvert år ved at indbetale 100-150 kr for at stå i listerne.

Vedr. Dit hus står Du i samme situation som næsten 50.000 andre, og antallet stiger så længe krisen kradser.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 12-08-11 09:15

hvor ligger dit hus henne i landet???

husk hvis du lejer, så fremlej det i max 2 år. Sikre dig at alle formalia er overholdt.
Hvor høj er din belåning i forhold til offentlig ejd. værdi?
Har du fået din hus vurderet af en ejd. mægler?
har du fået en pris for hulmurs isolering?
har du forsøgt at tale med andre banker?
har du fået lagt et budget?
har du overvejet at dig og dine børn måske skal finde sig i mindre plads, og så udleje nogle værelser i boligen? især aktuelt hvis du bor i en unversitetsby, så er der gode muligheder.
er din forskudsregistrering hos skat korrekt?
måske er der flere løsninger end du lige tror, der skal bare lige andre øjne på, og du skal måske finde dig i mindre plads et stykke tid.

MHT til fyringsolie. Ring evt. til Shell og bestil fuld tank, så må du tage skideballen bagefter, når du ikke betaler rettidigt./ så må du sprede betalingen over de 6 efterfølgende måneder eller lignende.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 12-08-11 09:30

--> snaptil: Du kan da ikke have læst alle indlæg, før du svarede...

Og "husk hvis du lejer, så fremlej det i max 2 år. " giver ikke mening: Hun ejer huset (se indledningen!), så derfor vil der ikke blive tale om fremleje.

Ved "almindelig udlejning" (hvad der i givet fald ville være tale om her) er det hip som hap om det er 2 år eller mere eller mindre. Det er formuleringen omkring tidsbegrænsningen, som er den store fælde.

Dit indlæg er uden tvivl velment, men det meste er i min optik bare ikke særlig brugbar i denne sag (på nær forslaget med olien... ).

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 12-08-11 10:48
Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 12-08-11 11:09

sry. for vendingen fremleje. Men normalt er fremleje kun to år, og det var for at pointere at hun bør ligeledes ikke overskride to år, samt heller ikke overskride øvrige krav.

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 12-08-11 15:23

Jeg kan ikke lege en bolig ud som ikke er hulmursisoleret for sidste vinter var det umuligt i perioder at få det mere end 16 Grader i stuen til trods for at brændeovnen var tændt så snart vi var hjemme