/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er Internet Explorer brugere dumme?
Fra : o.v.n.
Vist : 902 gange
100 point
Dato : 01-08-11 20:14

Læs linket og kom med jeres kommentarer, spørgsmålet i overskriften er til alle, spørgsmålene herunder kan vist kun besvares af Internet Explorer brugere:
Hænger i på den langsomme browser uden at have prøvet andre browsere?
Er det lidt som de gamle bilejere, deres første bil var en Ford T og derefter hed alle deres biler Ford, altså i er stokkonservative og bruger Internet Explorer fordi det var den første browser i mødte da i begyndte med computere.
http://comon.dk/nyheder/internet-explorer-brugere-er-dummere-end-gennemsnittet-1.474888.html
Spørgsmålet er fra min side ment som en humoristisk provokation, selvfølgelig er i ikke dumme men måske nogle bangebukse som hænger fast i det velkendte

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 01-08-11 20:18

Ja det er de.Bruger selv kun Firefox og Goole Chrome.

IPM

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-08-11 20:19

Jow

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 01-08-11 20:25

Umiddelbart tror jeg at der er to grunde til at man bruger IE:
1: Man ved ikke at der er andre muligheder
2: Microsoft udstyrer deres Windows med I.E. det må betyde at de mener at man skal bruge den, så det gør de.

Jeg tror ikke rigtigt på at I.E. brugere er dummere end andre, men ofte er de mindre erfarne udi computere, eller de er tvunget til at bruge I.E.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-08-11 20:30

Man kan lave statistik for hvad som helst og få det resultat man ønsker..... og ja jeg hører til de brugere der er dumme

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-08-11 20:37

Bertel Brander:
Hverken pnunkt 1 eller 2 holder vand, Microsoft blev tvunget til at give brugerne Frit browservalg for nogen tid siden, browservalget kom som en opdatering så der har brugerne truffet et valg.
BentJuul:
Benyt anledningen her til at komme med på noderne:
http://beep.tv2.dk/entry.php/id-389482.html
der er download link i bunden af siden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-08-11 20:40

Citat
og ja jeg hører til de brugere der er dumme
næh nej den får du ingen Kandu brugere til at hoppe på, du er konservativ og hænger fast i gamle dage

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-08-11 20:46

Citat
personer med højere intelligenskvotienter er flyttet væk fra IE i de sidste fem år

Bruger den også = hvilket JO klart og tydeligt fremgår af min færden herinde...

Citat
Man kan lave statistik for hvad som helst og få det resultat man ønsker..... og ja jeg hører til de brugere der er dumme

Også mig...

Og tvivler på du får samme egenskaber på/ med andre browsere
så jeg holder FAST på min IE8

Hurtig eller bare doven, den er stadig den BEDSTE til mit behov =
mange timer med søgen pr: dag.
Der kan ikke en af de andre følge mig = IE8

Men smag og behag,

Plus det kommer vel lidt an´på hvordan den undersøgelse er SAT OP PÅ/ til.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-08-11 20:50

Citat
Jeg tror ikke rigtigt på at I.E. brugere er dummere end andre, men ofte er de mindre erfarne udi computere, eller de er tvunget til at bruge I.E.

Kan KUN give dig ret = hvilket valg af søgemaskine bruger du IKKE
Og hvem kommer så sidst ? måske BING.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 01-08-11 21:10

O.V.N, jeg har to PC'ere med Win7 og to med Vista, på ingen af disse har jeg skulle træffe et valg om brug af browser. Så det frie browser valg eksister ikke ude i virkeligheden.

Jeg bruger mest Firefox.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 100 point
Dato : 01-08-11 21:31

Jeg tror, at BertelBrander, tildels, har ret.

Men jo, intelligens spiller også en rolle.

Jeg møder af og til mennesker, som kun kan finde ud af at bruge internettet hvis man giver dem en adresse med www..............dk/com og det hele.
Det er faktisk synd, for de får ikke det store ud af internettet.

Jeg kom på internettet i starten af 2007, i starten anede jeg ikke at der var andre muligheder end ie, og undrede mig når andre på et forum skrev om ff og ie, anede ikke hvad det handlede om, men spurgte ind til det.
Siden foråret 2007 har jeg brugt ff (firefox ;)).

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 01-08-11 21:58

Skønt sp. Ham ovn er altså en værre provo .

Men "Ræven" er nu bedst. Så jeg er heldigvis en gammel klog kone .

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-08-11 21:59

Det såkaldte frie browservalg som microsoft blev tvunget til give som valg - kom sammen med nogle opdateringer til windows.

Mine windows kører med både IE og FireFox til mine to vigtige mail.

Til at besøge banken bruges FireFox på en USB stick med EEEbuntu (Linux) for en sikkerhedsskyld.

Google er min startside på alle undtagen EEEbuntu som går direkte i banken.

Ps. Jeg har det ikke med at være frelst til bestemte systemer....................prøve noget nyt - næ det eksisterende virker jo.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-08-11 22:04

Citat
Er Internet Explorer brugere dumme?

Hvordan skulle vi IE brugere dog finde ud af det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-08-11 22:36

Citat
.prøve noget nyt - næ det eksisterende virker jo.
det kunne jo være at andet virker bedre, det finder ingen ud af uden at prøve, selv er jeg lidt konservativ jeg har for eksempel ikke prøvet Google Crome browseren, det hænger måske sammen med min Google aversion
På de computere som kører Windows XP har jeg prøvet Safari fra Apple men ud igen den var ligeså langsom som Internet Explorer, jeg har også prøvet norske Opera den virker fint men har en (for mig) lidt indviklet struktur, det sker engang imellem at jeg surfer lidt rundt med Internet Explorer efter at have opdateret Windows XP men hold da op så langsom den er til at åbne nye faner og indlæse internet sider i det hele taget Firefox er min favorit både på Windows og Linux computerne.
Min bror har en computer med Windows 7 og Internet Explorer 9, når han benytter NemID til netbank og E-boks med Internet Explorer så bliver han automatisk logget af hvert kvarter, så fik jeg ham til at prøve Firefox og der bliver han spurgt om han forsat vil være logget ind, det vil han selvfølgelig indtil alle opgaver er løst, det er en mindre sparekasse som bruger en portalbank fane til selve logind og kører netbanken i en anden fane, det er portalbank som vil logge af i tide og utide

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-08-11 07:47

Citat
Bertel Brander:
Hverken pnunkt 1 eller 2 holder vand, Microsoft blev tvunget til at give brugerne Frit browservalg for nogen tid siden, browservalget kom som en opdatering så der har brugerne truffet et valg.

Jeg har aldrig fattet et klap af den sag som fra ende til anden kun er en gang mudderkastning.

1. Der skrives store biblioteker om Microsofts dominans, hvilket der kan være noget om, men Microsoft har jo KUN gjort brugerne en tjeneste ved at implentere IE, hvilket er en betingelse for at overhovedet at få en computer på nettet når den er nyinstalleret.

2. Det jeg kalder mudderkastning er pamperne i EU der fik monopolet galt i halsen og forlangte at Microsoft fjernede både IE og Mediaplayer, sidstnævnte har brugerne også været glade for, så det store spørgsmål er om det er de enkelte brugere eller kun EU der har forlangt en opsplitning.

EU forlanger jo ikke at Toyota fjerner motorerne fra deres nye biler så folk selv kan sætte en anden i ved købet.......vel ?

3. Microsoft har på intet tidspunkt hverken offentligt eller ved programændringer spærret for at alternative browsere og mediaplayere har kunnet installeres og bruges, så når folk får problemer med alternative programmer har de rod i computeren..........Format C: kan afhjælpe dette.

4. Den nye funktion med at man skal vælge browser er hamrende irreterende, enhver burde vide at efter installation af FF skal man blot ind i pragramstandarderne for at lave egen opsætning.

5. Nogle vil død og pine have IE afinstalleret, men de har ondt i røven da programmet intet fylder, og ikke forstyrrer hvis de ellers som jeg nævnte før har en velfungerende computer.

6. Microsoft lavede en "kovending" da de skulle programmere Windows 7, de henvendte sig direkte til folkene bag FF for at denne browser kunne fungere fejlfrit, og de har sikkert også fået lov til at kigge i programkoder for at kunne implentere multitaskining m.m. i nyere versioner af IE.

Nå, jeg bruger kun FF selv om jeg er imponeret over de nyeste versioner af IE, vi gamle kan jo huske at IE helt op til version 6 var sløv og usikker da det var den oprindelige fra 95`der gennem årene var lappet sammen med plaster og ståltråd, Microsoft skrev så det meste af programmet om.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-08-11 08:43

Hvad er en Browser for noget.
Lige nu bruger jeg noget der hedder W7,og har gjort det i næsten 2 år,og ikke et sekund har jeg haft vrøvl med den.
OK, jeg har været med fra Commodore 64 tiden, og FireFox og andre browsere har jeg ikke orket at prøve, hvorfor skulle jeg? De browsere der hvergang har fulgt med de forskellige styresystemer,
gjorde hvad de skulle, altså til mig.
Derimod kan jeg ikke nære mig fra at rode rundt med forskellige billedeprogrammer når de dukker op, så det er blevet til et ansèeligt antal i årenes løb. O.V.N.som startede tråden her,mener sikkert heller ikke at PC brugere er dumme,hvis de kun har brug for en browser og jeg mener da heller ikke at brugere der kun bruger èt billedeprogram er dumme, selvom jeg har mine tvivl nogengange,
ha ha Hilsen Keld

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-08-11 09:26

Ka' ik' svare på det, er for dum!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-11 20:28

Er man os dum når der bruges en hjemmelavet browser med programmet Visual Basic 6

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-11 21:24

Citat
Er man os dum når der bruges en hjemmelavet browser med programmet Visual Basic 6
nej men uforsigtig
Citat
Microsoft har jo KUN gjort brugerne en tjeneste ved at implentere IE
nej Microsoft har kun gjort sig selv en tjeneste ikke brugerne som reelt ikke har haft et valg, det har de nu når en ny Windows 7 installeres bliver man præsenteret for 6 forskellige browsere (hvis jeg husker rigtig) det samme sker når en nyformateret Windows computer bliver opdateret første gang
Citat
jeg har to PC'ere med Win7 og to med Vista, på ingen af disse har jeg skulle træffe et valg om brug af browser
du må have rusket op i hukommelsen ALLE Windows computere som bliver opdateret har fået browservalget med en opdatering, vistnok i løbet af sommeren 2009

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-11 21:35

Tak for svaret Troldepige.
Citat
Jeg møder af og til mennesker, som kun kan finde ud af at bruge internettet hvis man giver dem en adresse med www..............dk/com og det hele.
Det er faktisk synd, for de får ikke det store ud af internettet.
der er kolleger hvor jeg arbejder som synes det er træls at firmaet kun sender lønsedler i E-boks og aldrig tænder computeren i de 14 dage som er mellem hver lønudbetaling, det er synd for dem de opdager aldrig hvad en sådan maskine kan lave for dem

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-08-11 21:59

Det handler ikke om folk er dumme, men de her enten meget svært at vende sig til noget nyt eller bare ligesom 95% af IT Chefer blivet blinde/døve for alt andet end Microsoft salgs gas.

o.v.n. & LuffeA, jeg bruger lige Jeres indlæg som citater da de passer meget godt med hvordan mange ved/mener/tror tingende er, så kommentarene er ikke direkte vendt mod Jer, men mere for vende tingende sådan som jeg og mange jeg kender mener de er. Hvad som er meste rigtigt er jo optil de enkelte at beslutte.

Citat
Microsoft blev tvunget til at give brugerne Frit browservalg for nogen tid siden, browservalget kom som en opdatering så der har brugerne truffet et valg.

Og den opdatering virkede ikke på hovedparten, da selv efter man havde valgt eks. Firefox og installeret denne kom valget hele tiden tilbage end til man valgte IE !!! (så kunne man bagefter sætter sin ønskede Browser til Standard browser igen)

Citat
Jeg har aldrig fattet et klap af den sag som fra ende til anden kun er en gang mudderkastning.

1. Der skrives store biblioteker om Microsofts dominans, hvilket der kan være noget om, men Microsoft har jo KUN gjort brugerne en tjeneste ved at implentere IE, hvilket er en betingelse for at overhovedet at få en computer på nettet når den er nyinstalleret.

Igen salgs gas, en tjeneste ville være at Windows efter installation spurgte hvilken Browser man ønskede også installerede denne, og det sammen med Media afspiller og evt. Post program som også kunne være WEBMAIL udbyder.
Disse mulig valg muligheder skulle så komme fra udbyder som tilmeldte sig som mulighed inkl. hvor MS skulle hente programmet fra, og sortering skulle standard være de meste valgte øverste (filteret på IP, så hvis nogen valgte et program 10000 gange blev det kun talt med en gang)

Citat
2. Det jeg kalder mudderkastning er pamperne i EU der fik monopolet galt i halsen og forlangte at Microsoft fjernede både IE og Mediaplayer, sidstnævnte har brugerne også været glade for, så det store spørgsmål er om det er de enkelte brugere eller kun EU der har forlangt en opsplitning.

EU forlanger jo ikke at Toyota fjerner motorerne fra deres nye biler så folk selv kan sætte en anden i ved købet.......vel ? [Blink]

Det er udbyderne som har klaget til EU, fordi IE er så fedtet ind i resten af Windows at den tit bare overtog/skubbede sig ind som Standard Browser selv om en forhandler evt. havde lagt deres Browser ind som standard vil leveringen. (de fleste Microsoft Updates sættes deres programmer som standard program når de opdateres [eks. IE & Outlook)

Citat
3. Microsoft har på intet tidspunkt hverken offentligt eller ved programændringer spærret for at alternative browsere og mediaplayere har kunnet installeres og bruges, så når folk får problemer med alternative programmer har de rod i computeren..........Format C: kan afhjælpe dette.

Se svar til 2., vedr. installation af opdatering
Der ud over har de sammen med IE9 blokket for nemt at vælge Google som standard Søge maskine, selv om den er den meste brugte søge moter/site på market den er ikke med på den side de viser standard ved valg at anden engine, der er 4 muligheder og vælge man søg efter engine, kan de ikke finde Google !!!
(Overstående har fået flere jeg kender til at skifte væk fra IE)

Citat
4. Den nye funktion med at man skal vælge browser er hamrende irreterende, enhver burde vide at efter installation af FF skal man blot ind i pragramstandarderne for at lave egen opsætning.

Jep måden/designet Microsoft har lavet er Pi*** dårlig, nemmeste møde at holde bruger tilbage på deres software valg.

Citat
5. Nogle vil død og pine have IE afinstalleret, men de har ondt i røven da programmet intet fylder, og ikke forstyrrer hvis de ellers som jeg nævnte før har en velfungerende computer.

En IE8 opdaterings pakke fylder 18MB direkte, dertil skal ligges alle de fælles filer der ligger i Windows, plus at opdateringen sætte IE som standard Browser efter installation.

Citat
6. Microsoft lavede en "kovending" da de skulle programmere Windows 7, de henvendte sig direkte til folkene bag FF for at denne browser kunne fungere fejlfrit, og de har sikkert også fået lov til at kigge i programkoder for at kunne implentere multitaskining m.m. i nyere versioner af IE.

[/CITAT]

Og alligevel er IE den browser som overholder W3 standarderne dårligst af de meste brugte browsers.

Når alt dette er sagt/skrevet, vil jeg også lige komme med at jeg bruge både IE og Firefox, da de fleste Web Sites er skrevet så det ser godt ud/virker i IE fordi. 1. Det var nemmeste da den accepterede/rettede mange kodnings fejl. 2. Var den mest brugte browser i en lang periode.
Så for at kunne se/bruge nogle sites bliver jeg "nød til" at bruge IE som engine (med engine mener jeg at jeg bruger en Firefox plugin 'IE tab2' til at vise disse sites inden i Firefox men tolket af IE's motor).

Så nej de er ikke dummere, de har bare nogle vaner eller præferencer som gør de bruger IE, ligesom nogle bruger Windows nogle MAC, nogle Linux, osv.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-08-11 23:02

Takker for godkendelsen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-08-11 21:46

Det viste sig at være en spøg, fudusmageren havde set sig gal på de gamle udgaver af Internet Explorer:
http://comon.dk/nyheder/derfor-skulle-verdens-ie-brugere-udrabes-som-idioter-1.474970.html
men konservative er de som ikke tør prøve noget nyt og måske bedre