/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Myre-forskning
Fra : lufthoved
Vist : 450 gange
100 point
Dato : 23-06-11 12:58

Kære alle,

er der nogen der kender en eller flere der i Danmark beskæftiger (eller har beskæftiget) sig med biologisk forskning af myrer (på universitetsniveau).

Er selv forskningslæge, men vil gerne lave hobbyforskning omkring netop myrer.

De bedste sommerhilsner
Rasmus Røge

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-06-11 14:31

Citat
forskning af myrer (på universitetsniveau).

spild af penge

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 23-06-11 14:33

spørg på universitetet, for eksempel på biologisk fakultet eller ring til Zoologisk Museum og spørg om de kender til forskning i myrmekologi.
vh
pbp

sjovt, at du som vil forske, ikke ved hvor du skal spørge.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 23-06-11 14:35

Langt hellere ville jeg ønske noget forskning i knott/"mitter" nmed henblik på deres forplantning, lugtesans, syn, bytteopsøgning med mere

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 23-06-11 14:36

Knottforskning ville blive betragtet som det største siden det varme vand af en ganske stor mængde mennesker.

Kommentar
Fra : lufthoved

Dato : 23-06-11 14:49

Sørgeligt
Sikke en ubehagelig stemning der er kommet her på kandu...

nomore: vil ikke kommentere på din udtalelse
pbp_et: ved udemærket hvordan man finder forskere på uni. Men syntes det kunne være sjovt at møde folk med samme interesse på en anden måde. Med al respekt er jeg ikke interesseret i dine meninger om knottforskning.

Lad os nu holde os til emnet...

Mvh
Rasmus

Kommentar
Fra : webm

Dato : 23-06-11 16:28

Måske du skulle begynde at forske hvordan det kan være du har så mange annullerede spørgsmål?
Det virker ikke befordrene for nogen at du ikke følger op på dine spørgsmål og afslutter dem på ordentlig vis.

Kommentar
Fra : lufthoved

Dato : 23-06-11 17:20

Længe leve Jante-loven!

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 23-06-11 18:26

Hvad er det for penge du taler om nomore?.
lufthoved, har åbentbart en interesse i myre, hvad galt er der i det?
Det samfund myrene lever i minder meget om os mennesker, hvorfor overfalder i manden som en flok ulve?
Det er da et godt spørgsmål, når man har den interesse.
Og skulle vi gå ud fra hvad nomore, ville give penge til så boede vi sku i huler endnu.
Du har ret det er åbentbart janteloven der her bliver brugt, men held med det lufthoved.
alan57

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-06-11 18:55

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 15
- Annullerede 18
- Slettede 0
Ialt 34

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-06-11 19:46

Jeg har ikke forstand på forskning i myrer, men nyder, og undrer mig hver år over, at de forskellige myretuer af samme art altid sværmer samtidig, jeg opdager det når mågerne leger kolibrier for at nappe flyvemyrer, og så ser jeg at vores myrer også sværmer.

Jeg kan sagtens se den genetiske gevinst, kunne ønske at de eruropæiske kongehuse havde været ligeså kloge (løgn, jeg er republikaner), at de ikke havde krydsbestøvet i familierne, men er det feromoner, samtidighed i signalerne eller hvad?

God jagt=forskning, myrer er interessante sociale dyr.