/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gratis backup program??
Fra : Brassovitski
Vist : 921 gange
100 point
Dato : 16-06-11 15:14

Hej
Er der nogen der kan anbefale et gratis backup program? Programmet skal kunne lave en komprimeret backup af forud definerede foldere/filer, altså ikke et komplet image af systemet.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-11 15:21
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-11 15:22

Ved ikke om der findes et program der kan komprimere samtidig

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-06-11 15:36

Til nomore
Jge har testet Goodsync, det er et synkroniseringsprogram, som ikke komprimerer, men blot lægger en kopi, over på en anden destination.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-11 16:01

Tror ikke det findes, men du kan jo sætte din pc til at komprimere mapper og filer
men det tager sin tid for pc´en at skulle læse dem
Og så megen plads sparer du altså heller ikke ved at komprimere filer.
Men du har sikkert en grund til det.
Ellers ville anbefale http://www.4shared.com/ der kan du oprette en live backup 10gb = gratis

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-11 16:03

Citat
live backup 10gb = gratis

Ganske vist kun en mappe (der kan synkroniseres), men bruger du Goodsync lokalt er der mange muligheder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-06-11 16:13

Du skriver ikke hvilken styresystem du bruger på Linux Ubuntu, Linux Mint og andre Debian distrubitioner er det nemt at bruge SimpleBackup - Windows 7 og Vista har indbygget sikkerhedskopiering som kan komprimere

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-06-11 17:10

Til o.v.n.
Jeg har Windows 7 på min egen maskine, men var mere interesseret i et program der virker på alle Windows versioner.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-06-11 17:13

På min egen maskine har jeg en online backup løsning ved TDC. Det koster 49 Kr. om måneden, men så er der også ubegrænset plads, og man kan oprette delemapper, som andre så kan få adgang til at kigge i. Det fungerer ritig godt. Som tidligere nævnt bruger jeg Paragon Backup & Recovery Advanced 2011, til at lave image af mit system, men programmet har ikke en rigtig backup funktion, hvor jeg selv vælger, hvilke foldere/filer jeg vil lave backup af.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-11 18:25

Citat
Paragon Backup & Recovery Advanced 2011, til at lave image af mit system, men programmet har ikke en rigtig backup funktion, hvor jeg selv vælger, hvilke foldere/filer jeg vil lave backup af.

Så prøv Aconis, det kan lave tidsbestemte backups osv
http://www.gratisimage.dk/image-E4D5_4DFA3347.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-93BA_4DFA3347.jpg

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 16-06-11 18:28

Men bortset fra
Citat
Jge har testet Goodsync, det er et synkroniseringsprogram, som ikke komprimerer, men blot lægger en kopi, over på en anden destination.

Så er det jo det samme, eller?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-06-11 07:55

nomore Det samme som hvad??

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-06-11 07:56

Nero BackitUp kan det jeg gerne vil, men det koster jo desværre. Idén var at finde et gratis program, der næsten kan de samme.

Kommentar
Fra : molped

Dato : 17-06-11 14:08

Jeg bruger en kombination af

- www.crashplan.com
Tager backup på 3 forskellige måder (Hver for sig eller samtidigt):
- Til ekstern harddisk
- Til andre maskiner (Via lokalt netværk eller internettet)
- Til "skyen" - altså hvor din backup lagres på Crashplan's egne servere.
Fungerer fuldautomatisk - når du tilslutter din eksterne harddisk eller en af
dine andre maskiner på netværket er online, tages der backup automatisk.
Løsningen er gratis pånær backup til "skyen". Har du en ledig harddisk eller har du venner, som indvilliger i, at du bruger deres maskiner til formålet, er det en god og gratis backupløsning.

- www.dropbox.com
som tager backup af data til "skyen". Derudover kan du installere programmet på
flere maskiner, og data vil blive synkroniseret mellem de enkelte maskiner.
Dvs. backup og synkronisering i ét. Programmet kører fuldstændigt usynligt for brugeren,
og du får 2GB gratis lagerplads.

- Backup til DVD-skiver
Alle billedfiler brændes i 2 eksemplarer til DVD-skiver.

- Systembackup (Image)
Her bruger jeg Driveimage XML
http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm
til at lave backup af mit C-drev

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-06-11 12:38

Crashplan ser ud til at være noget i retning af det jeg søger. har endnu ikke haft tis til at afprøve det.