/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Apropos grænsedebatten
Fra : molokyle
Vist : 1219 gange
350 point
Dato : 09-06-11 16:14

Hvad er det egentlig vi Danskere 'undrer' os over (iflg. medierne?), når resten af Europa stiller sig uforstående over for den Danske 'enegang' i; Aftalen om EU-borgeres fri bevægelighed i EU ??

Regeringen 'forklarer' sig med en snart tilbagevendende 'Unskyldning' :

Det er alt sammen en MISFORSTÅELSE.

EU undrer sig ikke desto mindre, ...og med rette skulle jeg mene.

At DF fik V og K med på 'vognen' om øget grænsekontrol på så spinkelt et grundlag som;

Illegal Invandring/Menneskesmugling/Bekvemmelighedsflygtninge/Østeuropæiske tyvebander og Roma'er.

Så er FAKTA (...i mine øjne):

DF og regering driver SIGNAL politik ...rettet mod mindste fællesnævner i den Danske selvforståelse.

Problemet er bare:

Dansk signalpolitik 'virker' ikke i andre lande end Danmark ...og måske de få lande, vi gerne vil 'spejle' os i, nemlig; Norge, Sverige og Finland !;

..men hvad synes I om andre EU landes reaktion på de såkaldte: STRAMNINGER?

</RADIKAL>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-06-11 16:31

Citat
men hvad synes I om andre EU landes reaktion på de såkaldte: STRAMNINGER?

Jeg synes de skal blande sig langt udenom.... hvis vores politikere ikke må bestemme noget overhovedet, hvorfor så have et Christiansborg, så kunne vi jo nøjes med EU

Citat
Illegal Invandring/Menneskesmugling/Bekvemmelighedsflygtninge/Østeuropæiske tyvebander og Roma'er.

Synes du selv det er et spinket grundlag??

Efter min mening, skulle de grænser aldrig have været åbne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-11 16:38

Jeg har det fint med mine naboer, og de er da altid velkomne.
Mine døre står ikke på vid gab, for der er så mange som ikke kender forskel på dit og mit.
Det er lidt naivt bare, at lade alt flyde ind over Danmark.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-06-11 17:51

Jeg er helt enig med molokyle.

Sjovt nok er det ikke ret længe siden, VK-regeringen ikke mente øget grænsekontrol var den bedste måde at udnytte ressourcerne på, "I et svar til Folketingets retsudvalg fra december 2009 oplyste daværende justitsminister Brian Mikkelsen (K), at grænsekontrol hverken blev anset som et effektivt eller et ønsket våben i kampen mod organiseret, grænseoverskridende kriminalitet.

http://www.b.dk/nationalt/europol-tvivler-paa-effekten-af-graensekontrol.

Så der er tale om endnu et knæfald for DF's vadmelsnationalisme, udelukkende begrundet i at få 90 mandater bag VK's politik.

Jeg er såååååå træt af at høre danskere sige dernede i EU, vi har snart været medlem i 40 år, da vi blev medlem accepterede vi alle daværende regler, siden har vi (vores politikere) stemt for alt hvad der er vedtaget af nye regler, herunder Schengen-samarbejdet.

Så det er ikke "dem dernede i EU" der har trukket en masse regler ned over hovedet på os danskere, det er os (vores valgte politikere) der har stemt for det hele, og nu prøver at krybe udenom, fordi det passer Pianisterne.

Det er ligesom i enhver anden klub, man må enten acceptere reglerne, få dem lavet om eller melde sig ud!

Selv om DF hævder det modsatte, er Dk ikke videre overrendt af kriminelle romaer mv, de fleste andre EU-lande har langt flere (i forhold til deres indbyggertal).

Så det er ren signalpolitik, der er tale om, så kan DF jo slagte efterlønnen og få folk til at føle sig mere trygge ved en nytteløs grænsekontrol, strengere straffe mv.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-06-11 18:08

Citat
Jeg er såååååå træt af at høre danskere sige dernede i EU, vi har snart været medlem i 40 år, da vi blev medlem accepterede vi alle daværende regler, siden har vi (vores politikere) stemt for alt hvad der er vedtaget af nye regler, herunder Schengen-samarbejdet.

Ja vores politikere har stemt for Schengen, men har vi borgere fået muligheden - nej -
Var aftalen fra start af, at alle østlandende skulle med i Eu - nej

Jeg kan desværre ikke lige finde de friske talt for idag

http://www.bt.dk/danmark/flere-kriminelle-oesteuropaeere-udvises

Hvor mange af dem kommer retur - Jeg ved godt at en grænsekontrol ikke vil stoppe det helt, men for hver enkelt der bliver udvist, og ikke kommer tilbage til fornyet kriminalitet, så er jeg tilfreds

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-06-11 18:23

Jeg kan kun give vagnr ret i hans kommentarer.

Jeg forstår ikke, at VKo har gjort så meget for, at DF skal have rettet op på deres stemmetal.
Gid Pia og DF, ryger ud af folketinget - de gør danmark helt til grin.

Og så tror jeg, at der er mange fejl vedr. kriminelle østeuropæere - de mange indbrud der har været i de sønderjyske sommerhuse, siges jo at være begået at etniske danskere.

De kan bevæge sig uhindret i danmark, da de har den rigtige hudfarve og ingen stopper dem!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-06-11 18:35

Jeg kunne godt li at vide - hvorfor har i noget imod grænsekontrollen?? det er jo ikke så vi kommer til at holde i lange køer når vi skal til udlandet, det er stikprøvekontrol - er det så slemt?

Og rigtig mange af indbruddene i Nordsjælland er begået af østeuropæer og Romaer... og også rigtig mange af asylansøgerne fra Sandholmlejeren... dem af dem der ved de ikke kan få asyl kan være her i to år, og imens er det bare om at skrabe sammen og sende hjem

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-06-11 18:36

Nej, vi, borgerne, har ikke fået lov at stemme for Schengen, men det har de politikere vi har valgt.

Vi får jo heller ikke lov til at stemme om alle de love, de laver, om kommunalreform, domstoslreform, tinglysningsreform, sygehusnedlæggelser osv., vi har et repræsentaivt demokrati, vi stemmer på nogle vi tror på, derefter har de frie tøjler til næste valg!

Det sidste års tid har jeg (og et par rejsekammerater) oplevet tre forsøg på lommetyveri, 1 i Rom og 2 i Lissabon, alle af romaer, det vælter med dem begge steder. I Lissabon var det begge gange lokale der afværgede det, de var så trætte af romaerne! Men de indfører da ikke en nytteløs grænsekontrol.

Som jeg skrev tidligere, grænsekontrol er ikke effektivt, hvad Brian Mikkelsen og det danske politi også mente for 1½ år siden.

Tror du VK og politiet er blevet klogere, og nu tror på øget grænsekontrol eller tror du DF har scoret endnu et billigt point på udlændingefrygt, vel vidende det ikke mindsker kriminaliteten, men giver stemmer?

Jeg ville da gerne slippe for kriminelle udlændinge (og danskere), men det ville sikkert give et større udbytte til færre penge hvis vi samarbejdede med de andre lande, dvs. droppede vores forbehold på retsområdet, herunder politisamarbejde, i stedet for at lukke grænserne.

Vi oplever i forvejen, at mange pæne udlændinge ikke har lyst til at arbejde her, være turister osv, vi har bestemt ikke brug for at lukke os inde (og de andre ude)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-11 18:44

Det ENESTE man opnår ved et spørgsmål som dette, er blot at der kommer diverse politiske holdninger

Så kan vi jo "tælle" svarene og lave statistik hvorvidt brugere på Kandu er "røde" eller "blå"

Vi har et politisk system der siger at 90 bestemmer - længere er den ikke sålænge ingen love bliver brudt.

Er man utilfreds med dette må man stemme anderledes - bagefter kan de 89 så fundere obver HVOR det gik galt....

Det er så nemt at brokke sig når man IKKE skal stå til ansvar

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-06-11 18:46

Citat
Jeg kunne godt li at vide - hvorfor har i noget imod grænsekontrollen??

Jeg har intet mod grænsekontrol, men det er gået noget amok med DF's udmeldeing.
Vi var i tyskland efter påsken, og da vi kørte hjem - var der allerede etableret grænsekontrol på motorvejen (det lignede den måde, som svenskerne foretager kontrollet på Øresundsforbindelsen.

Den blev foretaget via en politibil og 2 betjente, samt hastighedsbegrænsning - ingen bomme og ingen toldere - det har mig bekendt fungeret på den måde i mange år i sønderjylland. Og ikke Pia's vanvittige opførslel af nye bygninger og opmarch båse - igen viser DF at de ikke er for kloge.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-06-11 18:48

Citat
Vi oplever i forvejen, at mange pæne udlændinge ikke har lyst til at arbejde her, være turister osv, vi har bestemt ikke brug for at lukke os inde (og de andre ude)

Den med turister tror jeg mere, at det er for dyrt og vejret kedeligt. Ærlige turister bliver ikke væk pga en mulig grænsekontrol

Citat
Jeg ville da gerne slippe for kriminelle udlændinge (og danskere), men det ville sikkert give et større udbytte til færre penge hvis vi samarbejdede med de andre lande, dvs. droppede vores forbehold på retsområdet, herunder politisamarbejde, i stedet for at lukke grænserne.

Hvis vi får succes med øget grænsekontrol, så vil de øvrige lande sikkert følge efter

Citat
Tror du VK og politiet er blevet klogere,

Ja, og kriminaliteten er øget (i hvert tilfælde i Nordsjælland)

Citat
Men de indfører da ikke en nytteløs grænsekontrol.

Hvorfor nytteløs.... hvis vi kan forhindre bare lidt af

Citat
Illegal Invandring/Menneskesmugling/Bekvemmelighedsflygtninge/Østeuropæiske tyvebander og Roma'er

Så vil jeg være godt tilfreds..... det tror jeg faktisk temmelig mange vil være, bare tænk på de stakkels piger som bliver brugt som sexslaver, lokket hertil på falske forudsætninger

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-06-11 18:52

nordstedt1 - jeg tror ikke, at dine mange ønsker bliver opfyldt med grænsekontrol.

Citat
Så vil jeg være godt tilfreds..... det tror jeg faktisk temmelig mange vil være, bare tænk på de stakkels piger som bliver brugt som sexslaver, lokket hertil på falske forudsætninger

De kommer via lufthavnen i København.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-06-11 18:53

IBM760... jeg ved det godt, men hundehandlere og menneskesmuglere kommer også i biler

Prøv også at læse dette

http://www.information.dk/telegram/270596

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-06-11 18:56

Nordstedt - du må da erkende, at den eneste grund til grænsekontrollen skyldes Pia og DF - de har behov for, at samle stemmer efter de deltagelse i afskaffelsen af efterlønnen.

DF's opbakning er faldet meget på det sidste - gud bevare danmark

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-06-11 18:59

Igen Nordsted1,du må være tankelæser:
Citat
Jeg synes de skal blande sig langt udenom.... hvis vores politikere ikke må bestemme noget overhovedet, hvorfor så have et Christiansborg, så kunne vi jo nøjes med EU

Citat
Synes du selv det er et spinket grundlag??

Efter min mening, skulle de grænser aldrig have været åbne

Fuldstændig enig.

Citat
Illegal Invandring/Menneskesmugling/Bekvemmelighedsflygtninge/Østeuropæiske tyvebander og Roma'er.

Hvis dette er er "spinkle grundlag",må der være noget galt,med din dømmekraft, molokyle.
Har du slet ingen forståelse for de mennesker,der har været i nærkontakt,med de østeuropæiske krapyler.Og det er desværre ikke så få. Jeg husker endnu,den ældre mand,der blev kvalt i gaffatape,under et hjemmerøveri.Tror du hans enke kalder dette for et "spinkel" oplevelse.

Prøv at følge lidt med i,hvad der foregår,i den danske hverdag.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-06-11 19:06

Mosebaek - hvorfor er det så kun Pia og DF der har opfattet problemet - indtil 2020 planen var der ingen i VK der kunne se problemet? - Vil du virkelig påstå, at Pia er klogere en resten af Folketinget

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-06-11 19:10

Citat
- Vil du virkelig påstå, at Pia er klogere en resten af Folketinget

Næh,men hun er nok "lisså" klog som befolkningen.For de har kendt problemet,i mange år.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-06-11 19:22

Men lad os da endelig bruge de forventede 270 mil. kr. på dette store flop-nummer!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-06-11 19:34

Men heldigvis,er EU dømt til døden. Det har den været fra starten...... en Mastodont,på lerfødder.
Og ler har dette med at revne,når det bliver indtørret.Og dette kan man tydeligt (heldigvis) ane når man ser på EU`økonomi. Der er lige Tyskland,der har en nogenlunde økonomi.De fleste andre,skriger på økonomisk hjælp: Grækenland,Portugal,Spanien,Italien,England.Hvad med Bulgarien og Polen. Mon de ikke også venter på en slant penge.Og Islands overlevelse,står og falder med EU.Mener de selv.
Næh.... man må indrømme,at nordmændene,har tænkt sig bedre om.

Den dag,da tyskerne ryster deres skyldfølelse af sig (WW2) og ikke lige gider,blive ved med at financiere,dette makværk,bliver vi forhåbentlig,"frie" igen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-06-11 19:41

Jeg mener ikke spørgsmålet omhandler EU, men om grænsekontrol og om den kan bruges til noget, og er den virkelig pengene værd?

Til gengæld er de helt sikkert glade hos Skat, så er da ca. 100 personer sikret deres job, når den næste fyringsrunde kommer hos Skat. Sidst var det 118 personer der blev fyret!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-06-11 19:48

Citat
Men lad os da endelig bruge de forventede 270 mil. kr. på dette store flop-nummer

Betyder intet.......pebernødder.
Prøv lige at sætte det op imod,vores "indsats" i Afghanistan,Libyen. Krigsskib og flyovervågning,i Det Indiske Osean.
Vore F-16 fly,har vel bomber med på hvert togt,for flere mill.kroner.

Næh....... 270 mill.betyder absolut ingenting. Kom lige med et tal på,hvor meget vore "kære indvandrere",koster os. SÅ kan vi snakke UDGIFTER.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-06-11 19:55

Du holder da ikke invandrere ude af danmark med bomme - da kan da fortsat søge asyl!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-06-11 20:02

Det hele handler om ideologi i højeste potens. Tyskerne har nok de mest EU liderlige politikere, som for enhver pris vil have, at EU bliver en fælles europæisk stat.
De tyske politikere lytter end ikke til deres egen befolkning (det så vi jo da euroen blev indført i tyskland)

Derfor er det mit store ønske, at regeringen og DF, holder fast i udvidet toldkontrol.
-Og den almene englænder - han jubler endnu engang over, at Danmark har mod og mandshjerte til at trodse EU.

Luderkarlene fra SF, er som sædvanlig uenig med deres bagland.

Jo så sandelig, vi har meget at takke Dansk Folkeparti for.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-06-11 20:03

Citat
Du holder da ikke invandrere ude af danmark med bomme - da kan da fortsat søge asyl!
IBM, der kommer ingen bomme.! Hvor har du det fra. ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-11 20:04

Betyder det så at alle skal holde i lange køer ved grænserne.
Må vi heller kke mere slæbe øl hjem til videresalg
Skal de stakkels lastbiler nu til at dokumentere, at de overholder "kørehviletid"
Skal det nu til at være besværligt, med at smutte ud af landet med stjålne biler og andet.

Ang. Radikal politik:
Man må sno sig siger Margrethe Vestager........................har jeg hørt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-06-11 20:04

Den havde jeg lige overset:
Citat
De kommer via lufthavnen i København.

Der er da forhåbentlig,også en vis form for grænsekontrol.Seelvom den nok er noget lemfældig.
Vi hører jo om at der dagligt,knaldes nogle af "vore kære",udenlandske kontanthjælps modtagere,på vej til hjemlandet.Håber de trods alt nøjes med business class.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-06-11 20:10

Citat
IBM, der kommer ingen bomme.! Hvor har du det fra. ?

Bomme kommer der ikke, men de tegninger jeg har set består af et antal opmarchbåse, så hastigheden sænkes. Formodentlig også med bump!

Men bomme eller ej, det Mosebaek efterlyser er, at begrænse antallet af invandrere - hvilket ikke har noget med sagen at gøre. Og østeuropæiske tyvebander, kan jeg ikke se hvordan grænsekontrollen kan hjælpe på det. Når de kommer til danmark har de ingen tyvekoster med, det er først når de kører tilbage og der er der ingen planer om kontrol.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-06-11 20:24

Måske skulle I lige kigge på aftalen om grænsekontrol

http://www.fm.dk/Nyheder/Pressemeddelelser/2011/05/~/media/Files/Nyheder/Pressemeddelelser/2011/05/Graensekontrol/permanent toldkontrol i danmark.ashx

Såvidt jeg kan se vil VKO lave permanent grænsekontrol ved 4 grænseposter til Tyskland, såvidt jeg ved har vi (mindst) 12 grænseovergange+ div stier, marker mv., gad vide om vores forbrydere ikke hurtigt finder frem til de 8, hvor der kun er lejlighedsvis kontrol?

Hvis I læser noget af det sidste der står i aftalen

"Ændring af Schengen-reglerne
Den ovenfor beskrevne indsats i forhold til at styrke grænsekontrollen i Danmark vil kunne
gennemføres inden for rammerne af det nuværende Schengen-samarbejde.
Medlemsstaterne har i dag mulighed for undtagelsesvist at genindføre grænsekontrollen ved
de indre grænser i en begrænset periode, såfremt der foreligger en alvorlig trussel mod den
offentlige orden eller den indre sikkerhed.
Som følge af situationen i Nordafrika og ulovlig indvandring til EU har Frankrig og Italien foreslået,
at de gældende Schengen-regler vedrørende indførelse af midlertidig grænsekontrol
ændres til også at omfatte tilfælde, hvor gennemførelse af grænsekontrollen på de ydre
grænser til EU er særdeles vanskelig.
Regeringen, Dansk Folkeparti og Kristendemokraterne"

Så er der et "lille" teknisk problem, de argumenterer mest for de ydre grænse(en permanent undtagelse for de indre grænser er vist Pias våde drøm, men det skriver de ikke), hverken Tyskland eller Sverige kan vist betegnes som ydre grænser, Norge er noget andet, lad os holde fjeldaraberne ude!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-06-11 20:38

Bemærk, at på tegningerne side 6 og 7 er der ikke beregnet noget kontrol, for dem der kører ud fra Danmark. og på side 6 kan I se 6 opmarchbåse, hvor kontrollen skal foretages.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-11 21:11

Citat
Vil du virkelig påstå, at Pia er klogere en resten af Folketinget

Ikke nødvændigt - blot hun er klogere end de 89

Hvordan skulle en kontrol dog sinke nogen som helst De 2 min. det tager er da LANGT BEDRE end at holde 5 timer på VejleFjordBroen

Er der iøvrigt nogen der har bemærket at langt de fleste rumænske og polske biler der "besøger" landet, er VAREVOGNE (uden varer på indturen)

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-06-11 21:32

Pia er bestemt ikke klogere, men hun er fan'me dygtig tíl at sælge sit budskab (med hjælp fra Thule, Skaaruo og Søren E.

På stilkarakter slår de alle andre partier (Vestager er klart nr 2 dette forår), men indholdet (den tekniske karakter) skuffer fælt (undtagen hos hendes vælgere, og det er nok det vigtigste for hende

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-06-11 21:37

Citat
Er der iøvrigt nogen der har bemærket at langt de fleste rumænske og polske biler der "besøger" landet, er VAREVOGNE (uden varer på indturen)

ja, det er problemet - der er ikke planlagt kontrol ud fra Danmark - eller også klarer Pia det selv

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-06-11 21:49

Kan I huske, da Pia fik en dom for ulovlig våbenbesiddese, hun havde en peberspray.

Det hun selv sagde "taget fra erindringen" var, at en eller anden havde generet/forulempet hende, men "Da jeg viste hende dåsen", holdt hun op.

Det grinede vi meget af hiemme, det lød godt nok skræmmende

Så måske skulle Pia klare grænsekontrollen selv!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-06-11 21:54

Hvis det kan stoppe tyvebanderne der kommer sydfra i tomme vogne. I løbet af natten har 20-30 produkthandlere og smede haft indbrud. Og varevognene er kørt over grænsen igen, stopfyldte.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-06-11 22:06

Citat
Pia er bestemt ikke klogere,

Klogskab er jo udefinerbart,efter min mening.

Sad lige og så Skat razzia,på tv. Igen en hund,der er utrolig dygtig til at spore "grimme ting".
Der kan vi mennesker,slet ikke følge trop. Men er den klogere,end os af den grund???

Den har nogle instinkter,som vi ikke besidder. Men klogere........???

På samme måde med Pia...... hun er vel normalbegavet,som de fleste.
Men hun ejer nogle instinkter,som mange andre politikere,burde misunde hende.Holder sig ajour,med hvad der rører sig i befolkningen.... modsat de fleste andre Christiansborgere.

Incl.Helle "overklasse" Thorning. Nu sidst med hendes leasing eventyr: Jeg var i god tro.

Vil du være Statsminister,er "god tro" sgu ikke nok. Den kan du dyrke i Folkekirken. Amen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-06-11 22:14

Citat
leasing eventyr
er det ikke noget, at VK(o) regeringen har indført, og bilbranchen udnytter muligheden til fulde, formodentlig ud at fortælle kunderne hvordan det hænger sammen. Det samme gælder med de mange nye nedsatte demo-biler, som de tjæner meget mere på, end en normal bil-handel.

Og hvor mange af VK(o) politikere har benyttet sig, af dette leasing eventyr? Vi vil alle have tingene så biligt som muligt, uanset om andre skal betale for det - sådan er kapitalismen, som Cæsar sang

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-06-11 22:19

Leasingeventyr... ja godaw do, om to år kan de ikke komme af med jeg ved ikke hvor mange Fiat 500

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-06-11 22:26

For mig at se, ser det ud som om EU er begyndt at trække lidt i land, idet EU, ifølge de seneste nyheder fra tekst tv, først vil tage endelig stilling til "lovligheden" vedr. toldkontrollen, når den er etableret.

Men iøvrigt er det mærkelig - ja dybt underligt, at en del af befolkningen kan være imod, at der fanges flere lovbrydere ved grænserne.

Vi skal nok ikke regne med at få den milliard rabat på vores medlemsskab. EU belønner ikke uartige drenge...
Mvh.
HH

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-06-11 22:32

Citat
sådan er kapitalismen, som Cæsar sang

Jeg er ked af, at jeg må rette på dig igen, men det var altså Per Dich der sang den.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-06-11 22:33

Citat
Jeg kunne godt li at vide - hvorfor har i noget imod grænsekontrollen?? det er jo ikke så vi kommer til at holde i lange køer når vi skal til udlandet, det er stikprøvekontrol - er det så slemt?

Citat
Men iøvrigt er det mærkelig - ja dybt underligt, at en del af befolkningen kan være imod, at der fanges flere lovbrydere ved grænserne.

Jeg synes også jeg mangler at få af vide, hvorfor man er imod??.... og her tænker jeg ikke på vores Schengenaftale

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-06-11 22:37

Citat
Men iøvrigt er det mærkelig - ja dybt underligt, at en del af befolkningen kan være imod, at der fanges flere lovbrydere ved grænserne.

Det er ikke et spørgsmål om, at være imod at der fanges lovbrydere ved grænserne. Det er mere et spørgsmål, om det hjælper (jeg tvivler). Og for Pia og DF er det en måde, at undskylde overfor deres vælgere, at de var med til at afskaffe efterlønnen og løb fra deres løfter - og som det nu viser sig, at tilslutningen til DF er faldet utroligt meget på det sidste. Hvem kan dog have tiltro til DF og Pia fremover, de er ikke til at stole på!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-06-11 22:47

Du er dygtig Heidi-Ho, men husker du rigtig:

http://www.tabz.dk/se.php?id=1918&titel=ok

Julefrokostsange! - Side 111 indlæg - 4 forfattere - Sidste indlæg: 17. nov 2006
Derudover sang vi også gerne nogle af Cæsars sange, Sådan er kapitalismen, og mange andre... Miss Lee Offline. Medlem siden: 16-10-2004 ...
connery.dk › ... › Diverse › Julefrokostsange! › Side 1 - Cached - Lignende

http://www.aktivist.nu/spip.php?breve15

Det var Cæsar der sang den, men Per Dich der skrev teksten. -

Så kom igen Heidi-HO med dine mange rettelser!!! eller hold dig til Jagt, det har du forhåbentlig mere forstand på

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-06-11 22:51

http://www.youtube.com/watch?v=yyY829WwR9A

Ok....så kommer jeg igen

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-06-11 22:53

Citat
Jeg synes også jeg mangler at få af vide, hvorfor man er imod??.... og her tænker jeg ikke på vores Schengenaftale

For mit vedkommende har det intet at gøre med Schengenaftalen, men derimod med det store stunt nummer, som Pia og DF gør det til. Og samtidig har jeg ikke tiltro til, at det kommer til at virke på den måde de vil implementere det. - Vi har allerede mulighed for baglandskontrol i sønderjylland, og jeg er helst sikker på, at fungerer 1000 gange mere effektivt. Ved at lave faste kontrolposter, vil alle svindlere og forbrydere bare benytte andre overgange - det er sund logik!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-06-11 22:55

Citat
Ok....så kommer jeg igen
- Heidi-Ho, da jeg var ung, var det cæsar der sang den, men den gang var du formodentlig ikke født

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-06-11 23:02
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-06-11 23:04

Citat
Det var Cæsar der sang den, men Per Dich der skrev teksten. -

Kanske Per Dich også har sunget sin egen sang.Det ville da ikke være så mærkelig.

Nu vil jeg trække mig tilbage. Jeg synes det er ved at blive,sådan noget ÆH-BÆ-BU.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-06-11 23:06

At Pia vil have lukket grænserne, er altså ikke af nyere dato, det har stået på deres hjemmeside i flere år

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-06-11 23:11

Åh ja IBM, du er virkelig selvmodsigelsernes mand.

Pkt. 1 - Cæsar har aldrig indspillet sanget.

Pkt. 2. - dit første link - www tabz - står der jo også højt og tydeligt (kig i bunden) at det var Per Dich der indspillede sangen....

Såeee desværre IBM, Du husker åbenbart ikke alt fra din ungdom.

Du skal ikke give mig nogen undskyldning, men lad os holde os til det oprindelige spørgsmål.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 09-06-11 23:29

der er to veje der kan vælges.

1. at være et åbent samfund.
2. at blive et lukket politi kontrolleret samfund.

desværre er dk på vej mod 2. valg mulighed.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-06-11 23:46

Politikontrolleret kan det da ikke blive til, der er slet ikke betjente nok

Nu ser det ud til at forlaget slet ikke går igennem

Molo, det ligner slet ikke dig, ikke at være med, hvor er du henne?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-06-11 06:13

Godmorgen

For lige at vende tilbage til spm, der slutter

".men hvad synes I om andre EU landes reaktion på de såkaldte: STRAMNINGER? "

så mener jeg deres reaktion er helt velbegrundet, idet Dk bryder en aftale med de andre lande om fri bevægelighed i Schengen-landene, hvad der går ud over deres borgere, erhvervsliv mv.

For at komme med en parallel, når Thor Pedersen pløjer de stier ned, som offentligheden formentlig havde en hævdvunden ret til at bruge, så reagerer folk selvfølgelig.

http://politiken.dk/indland/ECE43252/thor-pedersens-forsvundne-natursti/

Til spm fra flere om hvad man har imod øget grænsekontrol

1, Det er ineffektivt, man kunne få mere for pengene på andre måder, men ikke mere Pia!

"I et svar til Folketingets retsudvalg fra december 2009 oplyste daværende justitsminister Brian Mikkelsen (K), at grænsekontrol hverken blev anset som et effektivt eller et ønsket våben i kampen mod organiseret, grænseoverskridende kriminalitet."

2. Det skader yderligere Dks image i andre lande, hvor vi de sidste ti år bliver opfattet som fremmedfjendske og selvtilstrækkelige, og vi risikerer at tabe på turisme (vejret er ikke blevet dårligere de sidste ti år), på ikke at kunne rekruttere kvalificerede udlændinge, og på vores eksport.

3. Det er formentlig/muligvis i strid med Schengen-aftalen, uanset udfaldet bekræfter det billedet af, at vi ikke, som tidligere, var et af de lande der laltid evede op til vores internationale aftaler, men snyder på vægten, fifler med tallene (fejlagtige indberetninger på bl.a. miljøområdet) osv. Efterhånden mangler vi kun at få harmoniseret bestikkelse og korruption for at være som Italien!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-06-11 07:27

Måske Brian Mikkelsen også følger med i udviklingen i Danmark

Fra Albertslundavisen

Citat
An­tal­let af an­meldte ty­ve­rier er sam­let set vok­set med 50 pct. i lø­bet af de se­ne­ste tre år

http://vestfronten.com/2011/01/voldsom-stigning-i-kriminaliteten/

Citat
Det er ineffektivt, man kunne få mere for pengene på andre måder, men ikke mere Pia!

Vi skal heller ikke forglemme signalværdien når/hvis der bliver taget en menneskesmugler/narkosmugler/våbensmugler.

At turisterne ikke kommer pga øget grænsekontrol... er simpelthen det værste vås... okay nu skriver du at vejret ikke har ændret sig, men det har kriminaliteten -her er for dyrt at være turist i Danmark, og det er ikke blevet bedre efter krisen indtraf..

Hvis vi for øget grænsekontrol... så bare vent, flere af de andre lande vil følge efter

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-06-11 08:02

Nordsted1, kan du ikke lige forklare mig, hvad det nytter at lukke hoveddøren, og lade bagdørene og vinduerne stå pivåbne?

Enhver kriminel (og mange af os andre) vil da køre over hvor der ikke er fast kontrol, så måske kommer der lidt mere trafik på de 8 grænseovergange, der ikke får fast bemanding.

Når man ikke tjekker ved udrejsen, får man jo ikke fat i dem, der har bilen fuld af tyvegods.

Som det ses her

http://www.business.dk/service/danmark-sakker-bagud-i-turisme-kaploeb

taber Dk i forvejen turister, og med en del tyskere og andre, der bliver sure over vores enegang, kan det kun blive værre.

Det er da også pudsigt, at stort set alle i grænselandet er imod stramningen!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-06-11 10:14

Jeg ville da også langt foretrække,at vi kunne leve i et åbent og fredeligt samfund,som i "gamle dage".
Hvor vi "kun" havde kommunismen,som trussel.

Men grundet den førte politik,fra skiftende regeringer,måtte det jo føre til den nuværende resultat:
Nemlig mere eller mindre lovløse tilstande.

Jeg er da ikke fuldstændig overbevist om at denne grænsekontrol,vil føre til de store positive resultater. Men vi er da nødt til at starte et sted.Som tingene kører nu,er det simpelthen,nedbrydende for det Danske samfund.

Heldigvis er der enkelte politikere,der har fået øjnene op for tingenes tilstand.

Var der ikke een,længere oppe i tråden,der mente at DF havde vigende tilslutning??
Jeg kan godt lade "sive" ud,at Pia denne gang (første gang) får min stemme.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-06-11 10:23

Citat
Enhver kriminel (og mange af os andre) vil da køre over hvor der ikke er fast kontrol, så måske kommer der lidt mere trafik på de 8 grænseovergange, der ikke får fast bemanding.

Sådan var det jo også inden Schengen... og efter Schengen, kunne man alligevel møde toldere et stykke oppe i Jylland, sådan kan det vel stadig være?

Fra dit eget link... og som jeg hele tiden har sagt...DK er for dyr at holde ferie i

Citat
Her er det især hotel­momsen, der adskiller os fra andre lande, og det er blevet værre, efter at mange andre lande har sat momsen for hotelydelser ned,« siger hun.

Selv camping er blevet så dyrt i DK, at jeg selv vælger mange week-ender fra, og i stedet foretrækker at camperer i udlandet i lidt længere tid

Hvorfor tror du, at grænselandet er imod øget kontrol??

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 10-06-11 10:56

Bare DF bliver nakket, så er jeg glad.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-06-11 11:13

Citat
Bare DF bliver nakket, så er jeg glad.

Jaja....... en simpel "løsning",på problemet.Der er desværre mange af vores politikere,der har samme uintelligente tankegang.

Jeg tror nu ikke i skal glæde jer for tidligt.
Da der helt sikkert,er flere og flere,såkaldt alm. danskere,der bemærker hvordan det hele funker for øjeblikket.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 10-06-11 11:32

Dansk Folkeparti er faldet fra 17,3 pct. ved valget i 2007 til 12,5 pct.

Kode
På denne baggrund er der ikke spor at sige til, at medlemmer af 3F vender ryggen til Dansk Folkeparti og Venstre, som begge groft har brudt talrige løfter om ikke at forringe efterlønnen. En måling, foretaget af Analyse Danmark, fortæller, at tilslutningen til Dansk Folkeparti er faldet fra 17,3 pct. ved valget i 2007 til 12,5 pct. Venstre får et tilsvarende fortjent hak i tuden. I dag vil 7,4 procent af 3F'erne stemme på liste V. I 2007 fik Venstre knap 12 procent af 3F'ernes stemmer.

Det er løn som forskyldt, men stadig for mange stemmer.

Teksten er hentet her:
http://www.nordjyske.dk/ditnordjyske/forside.aspx?ctrl=10&data=53%2C3870728%2C5%2C3

Så kan man jo se hvordan det forhåbentlig går for Pia og DF

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-06-11 11:55

Citat
Så kan man jo se hvordan det forhåbentlig går for Pia og DF

Ja det får vi forhåbentlig alle at se.Hvis vi lever længe nok.

Iøvrigt,kan du stikke alle dine fine hypotetiske tal og analyser,op i anus.

Det er på "dagen",det tæller.Alle fine teorier,inden da,kan jeg ikke bruge til noget.

Vi kan også risikere,at blive ramt af en kæmpe asteroide.Så er vi pludselig ovre mange problemer.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-06-11 11:55

"Hvorfor tror du, at grænselandet er imod øget kontrol??" fx denne

http://www.ugeavisen.dk/print/109223?img=0

Erhvervslivet, Dansk Industris førstemand, Karsten Dybvad (I ved, ham den venstreorienterede departementschef, Fogh ville fyre når han blev statsminister, men i stedet forfremmede til sin egen departementschef, der nu er direktør for DI) er også imod, ligesom HORESTA (hotel-og restauraionsbranchen

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/06/09/034307.htm

http://www.horesta.dk/da-dk/Nyheder%20og%20Politik/Nyheder/Presseklip/2011/06/06/Graensekonktrol%20sender%20forkert%20signal.aspx

Men DF har som sædvanligt et dumt svar på rede hånd

http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/209051/df_til_erhvervslivet_i_er_en_flok_userioese_populister.html

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 350 point
Dato : 10-06-11 12:01

Citat
Iøvrigt,kan du stikke alle dine fine hypotetiske tal og analyser,op i anus.

Det er på "dagen",det tæller.Alle fine teorier,inden da,kan jeg ikke bruge til noget.

Der er de officielle meningsmålinger, som vises i samtlige aviser - men dem læser du måske ikke?

Men det er helt sikkert, at Pia læser dem og følger din anbefaling
stikke alle dine fine hypotetiske tal og analyser,op i anus.
Det er derfor, at hun altid ser så sur ud!

Men du har ret, det er på "dagen",det tæller.Alle fine teorier,inden da,kan jeg ikke bruge til noget.
Så jeg håber tallet bliver under spærregrænsen - håbet er lysegrønt!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-06-11 12:19

Citat
Der er de officielle meningsmålinger, som vises i samtlige aviser - men dem læser du måske ikke?

Ve`du hva`,jeg synes du er lidt "tungnem" nu.Uanset hvor officielle de tal er,er de stadigvæk hypotetiske.Forklar mig lige det modsatte.

Med hypotetiske,mener jeg gætterier.Hvis det er mere forståeligt.

Jeg har aldrig givet ret meget for resultatet,fordi en eller anden bureau,ringer rundt til 1024 mennesker (eller noget i den retning) for at spørge om deres politiske ståsted.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-06-11 12:33

DF er ofte underrepræsenteret i meningsmålinger, og klarer sig bedre ved valgene.

Nogle vil åbenbart gerne stemme på dem, men vil ikke sige det højt

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-06-11 12:37

Forresten, endnu en melding fra grænselandet, V og K's lokale partformænd er overvejende imod

http://www.b.dk/politiko/v-og-k-formaend-vil-droppe-graensekontrol

Heldigvis er Pia MEEEGET klogere

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-06-11 14:40

Citat
Nogle vil åbenbart gerne stemme på dem, men vil ikke sige det højt

Næh...jeg er jo nok,den eneste kommende DF vælger,her fra Kandu.

Så det tegner jo ikke så godt.

Men så må jeg jo træde i karakter,og forsøge at indoktrinere jer,efter bedste evne.

Men det bliver nok ikke nemt.Kan godt føle,i er meget overbeviste.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-06-11 14:59

Nej, du er vist ikke "den eneste kommende DF vælger,her fra Kandu", men måske den eneste der "ikke putter med det"

Der findes folk der bliver meget fornærmede når man kalder dem pianister, også her på stedet!

Men det ville da være trist hvis vi alle var enige, tråden her ville da være skrupkedelig hvis vi alle klappede af den skærpede grænsekontrol.

Jeg har det med DF's imponerende politiske tæft lidt som den gamle vittighed (Dirch Passer?) "Min fætter er Danmarksmester i kalvekastning, han kan kaste en kalv 80 meter. Det er dyrplageri, men det er fanme godt gjort".

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-06-11 16:21

Citat
Men DF har som sædvanligt et dumt svar på rede hånd

http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/209051/df_til_erhvervslivet_i_er_en_flok_userioese_populister.html
Om det er et dumt svar.? Tjae det afhænger vel af, hvordan man ser det.

Jeg kunne godt ønske mig, at erhvervslivet bekymrede sig ligeså meget for danmark, når de flytter tusindvis af arbejdspladser til udlandet....i profitten hellige navn.

Så jo, Gud bevare Danmark.!

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-06-11 16:44

Jeg kunne da også ønske mig et erhvervsliv, der både kunne tjene penge, være konkurrencedygtige OG vise samfundssind, men desværre, realistisk set, så tænker de kun på penge.

Ingen ville belønne dem for at tage så store sociale hensyn, at de, og dermed os alle, gik helt på røven, selv om jeg godt nok synes vi glider ned af en uhøvlet planke med bar røv!

Derfor synes jeg det er et dumt svar i forhold til erhvervslivet, men som sædvanlig, et fint svar i forhold til DF-vælgerne, og det er jo DFs mål i livet.

Det samme gælder selvfølgelig for de øvrige partier, for deres vælgerskare!

At tro at Dk kan lukke sig inde og verden ude, så vi ikke mærker til konkurrence, pres på vores skattesystem og sociale system, grænser til det kriminelle.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 10-06-11 21:43

Hukommelsen er kort for de fleste - og især hos socialdemokraterne
Lad os skrue tiden tilbage til 2009

Citat
Danmark er i fuld gang med valgkampen til Europa-Parlamentet. Socialdemokraterne har sat den energiske Dan Jørgensen i front – og den unge knøs tordner midt i valgkampen ud med et markant socialdemokratisk forslag:

”Grænsekontrollen ved den dansk-tyske grænse skal genindføres i en periode. Imens skal politiet og Skat udarbejde en plan for, hvordan en permanent øget kontrol kan foregå inden for Schengen-samarbejdet.

Og partiformand Helle Thorning-Schmidt er ivrigt ude at bakke op om forslaget. Thorning udtaler til DR Nyheder:

”Jeg vil have den gamle grænsekontrol tilbage, som vi havde den for nogle år siden. Dan Jørgensen og jeg er helt enige om, at i en periode må vi vende tilbage til den gamle grænsekontrol, mens noget bedre bliver bygget op. Den nuværende situation kan ikke blive ved”.

Sakset fra Jyllands Posten.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-06-11 22:15

Ja,den røde hykleri,længe leve.

Men den er vi efterhånden,så vant til.Den er ved at være lidt kedsommeligt.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-06-11 23:21

Hold da ferie for en respons jeg fik på et så; hele vejen igennem 'uskyldigt' spørgsmål ;-

Helt grundlæggende interesserer folks meninger; for/imod forslaget mig egentlig slet ikke. Som Radikal, går jeg som bekendt ind for fri bevægelighed af varer og arbejdskraft i EU.

De 'problemer' som f.eks. DF's Pia K. nævner ifbm. grænsekontrol er OVERHOVEDET IKKE et told-
anliggende i min optik, men en ren politimæssig opgave for ordensmagten.

Politiet alene har beføjelser til at efterforske og forhindre/stoppe krimminalitet. Lad dem op opgaven ...i Danmark.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Ps. ....og lad mig så lige philosofere over hvem, som ska' alle de dejlige påængår

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-06-11 23:31

Hmmm... det må bli' plat og krone mellem IBM760 og vagnr
..og 'vinderen' blev?
Plat vinder !!!
.......................................så det blev: IBM760
Tak for deltagelsen/meningsudvekslingen ..og for, at den blev holdt i en 'sober' tone

Ka' I nu ha' en rigti' go' Pinse ..alle sammen

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 10-06-11 23:32

Tak for svaret IBM760.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 12-06-11 10:29

Selvfølgelig blev det "plat" der vandt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-06-11 14:48

Citat
Så jeg håber tallet bliver under spærregrænsen - håbet er lysegrønt!

Eller den er måske snarere lidt rødfalmet.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1570895.ece

Men stadigvæk:
Citat
Jeg har aldrig givet ret meget for resultatet,fordi en eller anden bureau,ringer rundt til 1024 mennesker (eller noget i den retning) for at spørge om deres politiske ståsted.

Det er nu også,mest til ære for IBM760:
Citat
Så kan man jo se hvordan det forhåbentlig går for Pia og DF

Mosebaek.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 14-06-11 16:37

Mosebaek - hvem er det nu, der er tungnem!
Du tror jo ikke på hypotetiske tal!

Citat
Ve`du hva`,jeg synes du er lidt "tungnem" nu.Uanset hvor officielle de tal er,er de stadigvæk hypotetiske.Forklar mig lige det modsatte.

Med hypotetiske,mener jeg gætterier.Hvis det er mere forståeligt.

Jeg har aldrig givet ret meget for resultatet,fordi en eller anden bureau,ringer rundt til 1024 mennesker (eller noget i den retning) for at spørge om deres politiske ståsted.

Mosebaek.

Og tror du virkelig af DF vælgere så hurtigt glemmer Pia's løgn - "Vi vil ikke røre ved efterlønnen!" - bare fordi hun lover dem, at hjemmerøverier m.m. bliver afskaffet med mere told-kontrol?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-06-11 18:03

Mit "lokkemad" virkede:
Citat
Det er nu også,mest til ære for IBM760:

Sandt at sige (som jeg vist også har givet udtryk for) er jeg bedøvende ligeglad med såkaldte "gallop" tal.
Jeg var mere interesseret i,at se om dit blodtryk,røg op på en faretruende niveau.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 14-06-11 18:25

Mosebaek, du skal passe på, at dit blodtryk ikke nærmer sig det niveau, som Pia Kærsgård udviser i hendes sidste debatter - hun er ikke for klog, det samme gælder hendes vælgere - Men de lærer det nok en dag

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-06-11 18:39

Mange tak,for de vise ord, IBM760.

Du er helt tydeligt,guds gave til menneskeheden.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-06-11 22:48

-Og som et paradoks......til "galloptal" viser det sig nu at: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40762110%3Adf-stormer-frem-efter-gr%C3%A6nsedebat.html?rss

IBM, jeg tør vædde min gamle fedtede jagthat på, at S-SF ikke vinder regeringsmagten ved det kommende valg.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 14-06-11 23:02

Heidi-Ho bare du lover af æde den, når DF ryger ud af folketinget! - Tak.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 15-06-11 19:56

Det er en aftale.! Skulle det ske, at DF ryger ud af folketinget - Gud forbyde det - så æder jeg først min gamle jagtbør - og dernæst, snupper jeg en weekend i løkken - af mærket, Randers Reb.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-06-11 19:05

Bemærk liiiiige; at mit 'ordvalg':

ad. 1) enegang
ad 2.) signalpolitik
ad. 3) ...mindste fællesnævner

..alle er blevet nævnt ifbm. grænsedebatten ...blot et par timer/dage efter undertegnede bragte synspunktet på bane.

Noget må der altså være om det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-06-11 20:14

Tyskerne booker løs (de må jo have sparet op)

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1571709.ece