/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Google
Fra : ans
Vist : 960 gange
500 point
Dato : 09-05-11 09:40

Google fejrer i dag Roger Hargreaves 113 års fødselsdag !!!!!!

Hvordan kan han blive 113 år i dag (hvis han havde levet) ????

Han er født den 9. maj 1935

http://en.wikipedia.org/wiki/Roger_Hargreaves

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-05-11 10:01

Det må stå for Googles egen regning.

Men jeg kan ikke finde noget om det, så hvor har Du det fra ???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-05-11 10:06

Hvor svært kan det være

http://www.google.dk/

Hold musepilen over "tegningerne", og du vil kunne læse det de "fejrer"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-05-11 10:16

Født 1935 og død 1988 er rigtigt, de 113 år må være kun 76 år, yngre end min nabo...

Se mere om ham her:
http://www.goodreads.com/author/show/3206.Roger_Hargreaves

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-11 10:19

Google bruger en blanding af Kinesisk tidsregning og Google's egen fornemmelse for tid.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-05-11 10:26

Citat
Hvor svært kan det være

Til Din orientering:
Normalt beskæftiger jeg mig ikke med at køre cursoren rundt på billeder m.m. medmindre jeg har et formål med det, så Din bemærknings sprogbrug hører ligesom ikke hjemme her.

Desuden er det "bare" en tastefejl.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 09-05-11 12:10

Når jeg følger din glimrende vejledning viser google 76 år.

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 09-05-11 12:11

min google siger 76 års fødselsdag. de må jo have rettet det i mellemtiden.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-05-11 12:30

LuffeA

I stedet for at skrive

Citat
Til Din orientering:
Normalt beskæftiger jeg mig ikke med at køre cursoren rundt på billeder m.m. medmindre jeg har et formål med det, så Din bemærknings sprogbrug hører ligesom ikke hjemme her.

Hvor er du nærtagende. Du skulle da være glad for, at jeg gjorde opmærksom på, hvor jeg havde det fra. Og nu har du lært lidt mere i dag, er du ikke glad for det

Og andre kan bare alt det de vil, men da jeg stillede "spørgsmålet" stod der 113 år

Man skulle næsten tro, at google har en profil på kandu

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-05-11 14:53

Citat
Og nu har du lært lidt mere i dag, er du ikke glad for det

Jeg vidste det såmænd i forvejen

Men som sagt, det er stadig ikke noget jeg gør brug af medmindre jeg har et formål.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 500 point
Dato : 09-05-11 15:25

Jeg kan bekræfte at jeg også så 113 års fødselsdag i morges, nu kun 76,
så det er rettet i google...

Takket være kandu? eller andre kilder??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-05-11 15:40

LuffeA

Du skriver

Citat
Men jeg kan ikke finde noget om det, så hvor har Du det fra ???

Hvis du, som du skriver her

Citat
Jeg vidste det såmænd i forvejen

Hvorfor spørger du så om, hvor jeg har det fra ??????

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-05-11 16:39

Som jeg antyder er det nok tvivlsomt, at det er kandu indlæg, der har fået google til at rette fejl.
De har sikkert fået 1000 andre protester?

Og godt at H. C. Andersen ikke havde Roger Hargreaves værktøjer,
så var Den grimme Ælding nok end som Lyserød ande Icon...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-05-11 16:40

En klar fejl fra goggels side....som tilsyneladende er rettet nu.
Men jeg tror dybest set at manden er fløjtende lige glad...han er jo død.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-05-11 17:46

Citat
Hvorfor spørger du så om, hvor jeg har det fra ??????

Kunne være Du havde et link, det stod jo ikke på den side medmindre man lavede det stunt med cursoren.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-05-11 18:17

Citat
Kunne være Du havde et link, det stod jo ikke på den side medmindre man lavede det stunt med cursoren.

Det stunt skal du da lave hver gang hvis du vil se betydningen af deres skriblerier med pennen.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 09-05-11 23:49

Og nu står der at det er mors dag.. De har sgu ikke helt styr over sagerne

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-05-11 07:21

Citat
Det stunt skal du da lave hver gang hvis du vil se betydningen af deres skriblerier med pennen.

Det har jeg heller ikke meget brug for, desuden bruger jeg yderst sjældent Googles startside.

Summa summarum, Du har ikke lært mig noget.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 10-05-11 08:13

Nu mener Google at det er mors dag??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-11 08:32

Men det er da godt, at google ikke påstår at "mor" er 176 år.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-05-11 08:36

Der er Mors Dag forskellige dage i forskellige lande...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-05-11 08:43

svendgiversen

det har du ret i, men tvivler på, at der så skulle stå "Glædelig Mors dag", når det er i

Citat
10. maj Størstedelen af Sydamerika og Mexico, Bahrain, Hong Kong, Indien, Malaysia, Oman, Pakistan, Qatar, Saudi-Arabien, Singapore, Forenede Arabiske Emirater

der er "mors dag" i dag.

Det er igen en fejl på google.

http://da.wikipedia.org/wiki/Mors_dag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-11 08:45

Men det er fars dag hver dag........................vi er jo i "Det Herrens år 2011"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-05-11 10:09

Det var en kort "mors dag" på google

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 13-05-11 22:08

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-05-11 22:10

Tak for det ans,