/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Jagtleje.
Fra : Heidi-Ho
Vist : 751 gange
100 point
Dato : 29-04-11 15:53

Jeg sank mit spyt mere end 3 gange da jeg denne annonce;
Citat
40 ha. Remiser.Råvildt.max 2 jægere.Ikke konsortium.Ikke gæster.Pr. 01.maj 2011.
Ikke svarpligt fra udleje
Pris: = kr. 32.000
altså 800 kroner pr. ha.

Er det de nye priser for at leje jagt.?

Til sammenligning kan jeg fortælle, at der hvor jeg har lejet jagt, giver vi 150 kroner pr. ha.
Det er med skov, remiser, levende hegn, stor sø og marker, hvor der dyrkes korn og sukkerroer.
Endvidere er der en fast bestand af råvildt, harer, fasaner, agerhøns og ænder.
Og der bliver ikke sat een eneste fugl ud.!
Men alligevel, ved den rette pleje og afskydningspolitik, høster vi, så alle der er med i jagten + naboer, venner og bekendte, kan få fyldt deres gryder med friskskudt vildt.

Mvh.

HH.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-04-11 17:54

Til den pris er der nok sat løver ud

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-04-11 18:07

Enten er lejen for 10 år eller også er der en fast bestand på omkring 200 stk råvildt

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-04-11 18:12

- Ballesprederens køkkenhave?

God weekend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-04-11 18:22

Man betaler for sine lyster, her at dræbe uskyldige dyr.

Alternativt, køb et stykke jord i Skotland, med de priser på jagt er det hurtigt tjent ind...

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 29-04-11 18:50

troede sgu det var første april...

kryds

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-04-11 19:35

Ha, ha, ha, jeg troede også det var en aprilsnar.
Jeg fandt annoncen på jagtformidlingen - under "jagtudlejes Sjælland" lagt på igår/eller idag.

Som Svendgiversen skriver;
Citat
Man betaler for sine lyster, her at dræbe uskyldige dyr.

Alternativt, køb et stykke jord i Skotland, med de priser på jagt er det hurtigt tjent ind...
Ja det er rigtigt Svend, så hellere arbejde på et slagteri og dræbe skyldige dyr.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 29-04-11 19:58

->svendgiversen
Citat
Man betaler for sine lyster, her at dræbe uskyldige dyr.

Eller spise æg fra burhøns, give konen en minkpels eller hvad med lørdagskyllinger

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 29-04-11 21:05

Det kommer vel an på kiloprisen og max. 2 jægere er vel på grund af, at der ikke skal ske alt for mange vådeskud som begrænser antallet af fritgående jægere. Måske er der udsat et antal stækkede høner som blot kan trampes ned.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-04-11 21:23

Jeg synes da det er godt der ikke er sat fugle ud,
det er jo svært at skyde dem man har fodret hele sommeren,
når de er så tamme, at de sætter sig på gevær løbet...

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-04-11 21:50

Hej Svend, du bliver ved med at rode rundt i de udokumenterede udtalelser....
Hvor ved du fra, at der ikke er sat fugle ud.? Står der noget om det i annoncen.?

Ziggy99 du har lidt svært ved at efterleve dine egne regler

Du skriver bl.a. under din egen profil;
Citat
Hej med jer......nice place

Nogle regler, som jeg prøver at efterleve, medmindre det er i katogorien Smaltalk:

Svar aldrig..... Har du prøvet at søge på Google?
Svar aldrig..... Er du klar over at det er ulovligt?
Svar aldrig..... Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men....
Svar aldrig på spørgsmål du ingen kompetance har ellers har dette forum ingen værdi..

Nå, men ellers er jeg da vist meget munter

Svar aldrig på spørgsmål du ingen kompetance har ellers har dette forum ingen værdi..
Hvorfor gør du det så.?

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 29-04-11 22:25

Kære Heidi
Du har fuldkommen ret....jeg har ingen kompetancer og har overskredet mine "leveregler" Du har før i tiden leveret indlæg som fordrede latterlige svar og jeg beklager hvis jeg har overskredet dine grænser og trådt på dine følelser...sorry

Hvis du kigger efter vil du se at mine ganske fornuftige regler efterleves.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 30-04-11 11:05

Jeg vil godt give 152,30 pr hafor den jagt, med det afkast

Mvh
BW

Annuller spørgsmålet
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-05-11 08:59

Det er nok ikke ikke sprørgsmål der egner sig til "debat"..