/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fra Works til Word
Fra : js270630
Vist : 1167 gange
100 point
Dato : 10-04-11 10:10

I min første computertid brugte jeg Works, som fulgte med computeren. Gratis og nemt nok, men sidenhen er det blevet Word, og Works er vel helt forsvundet. Jeg har dog installeret det på mine senere computere for stadig at kunne anvende de gamle sager fra dengang. Men spørgsmålet er nu: kan man konvertere Works filer til Word??? Bl.a. fordi mine medmennesker ikke har Works, og problemet opstår, hvis jeg skal sende vedhæftede Works-filer - de kan ikke åbne dem!

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 10-04-11 10:37

Et forslag i Open Office forum
Citat
If you have Microsoft Works, open the .wps in Microsoft Works and resave as .rtf.
frit oversat så står der at du skal åbne det dokumet du vil ændre og gemme det (Gem som) i rtf format, giver det nogen mening?
Du kan læse hele forslaget her, der står også at du kan bruge en online converter og omdanne til doc format: http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Documentation/FAQ/Writer/DocumentManagement/How_can_I_open_Microsoft_Works_wordprocessor_files_%28.wps%29%3F

Som udgangspunkt bør alle vedhæftede dokumenter være i PDF format, det kan alle åbne men det dur selvfølgelig ikke hvis dem du sender dokumenter til skal kunne redigere i dokumentet, der må du holde dig til at omdanne til doc eller rtf

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-04-11 11:43

Filer lavet en works kan også åbnes i word da begge arbejder med .doc filtyper.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-04-11 17:56

Works bliver holdt lidt i live idet den sidste nye er 2007.

Office og den skrabede version af samme til hjemmebrug overtager vel til sidst.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-11 16:00

Er problemet løst og du har bare glemt at lukke spørgsmålet

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 30-04-11 17:36

Helt ærligt o.v.n. - jeg havde faktisk glemt alt om det. Men jeg tager emnet op igen senere. Jeg printer lige svarene ud - og så fortsætter jeg, når "ånden kommer over mig" igen.

Godkendelse af svar
Fra : js270630

Dato : 30-04-11 17:37

Tak for svaret o.v.n..