/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Irriterende IE 8
Fra : dova
Vist : 1745 gange
294 point
Dato : 19-03-11 16:35

Jeg har for nylig hentet og installeret Internet Explorer 8.

Men det er jeg træt af fordi:

Når jeg har været inde på en side eller bare har fået søgeresultater frem, så kan man de fleste gange ikke klikke tilbage på startsiden (Google).
Altså som hvis jeg nu vil klikke ud af siden her og ud på startsiden, så er ikonet til at klikke "tilbage" ikke aktivt.

Så skal jeg lukke browseren ned og åbne IE igen..

Så ville jeg have IE 7 tilbage, men ved forsøg på download og installation af det, kommer der så en meddelelse om, at det kan ikke lade sig gøre fordi der er et nyere IE8 installeret i forvejen.

Så kan nogen hjælpe...enten hvordan jeg bærer mig ad med at komme tilbage til Googlestartsiden når jeg forlader en netside..eller hvordan jeg bærer mig ad med at få IE 7 tilbage????

Kommentar
Fra : xou

Dato : 19-03-11 16:45

Surt !
Hvad med at gå et skridt frem til ie9
http://www.microsoft.com/downloads/en/default.aspx

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-03-11 17:00

Når du er i IE8 og vil åbne noget (søgeresultat) kan den åbne i en ny fane eller nyt vindue
Min åbner altid i nyt vindue, hvis jeg ikke h-klikker på henvisningen og vælge åbn i ny fane.
Med åbning i faner kan du nemt komme tilbage i i google hovevindue som er den første fane.

Funktioner >internet indstillinger > generelt > indstillinger under faner.
Måske kan det hjælpe

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-11 17:09

Eller hold CTRL nede når du klikker på et link, så åbner det på ny Fane,
eller hold Shift(Skift) så åbner link på en ny side

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-11 18:30

Citat
Når jeg har været inde på en side eller bare har fået søgeresultater frem, så kan man de fleste gange ikke klikke tilbage på startsiden
du har måske indstillet Faneblads browsing til at åbne søge resultater og link på en ny fane ? Og så er der jo ingen foregående side at gå tilbage til

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-11 18:32

For at få 7eren tilbage går du til Tilføj og fjern programmer og fjerner Internet Explorer 8, så har du automatisk den gamle browser igen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-03-11 18:39

Citat
For at få 7eren tilbage går du til Tilføj og fjern programmer og fjerner Internet Explorer 8, så har du automatisk den gamle browser igen

Er du helt sikker på det?

Fordi jeg kan ikke se nogen steder, at IE7 er der mere,

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-11 19:14

Hvis du åbner Stifinder kan du se om IE7 er der stadigvæk, mappen er skjult så du skal indstille Mappevisning til at vise skjulte filer og mapper

Hvis den er der skulle du kunne afinstallere IE8 så går den automatisk tilbage til IE7

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-11 19:17

Du kunne jo os prøve at nulstille IE8

Menuen Funktioner > Internetindstillinger, fanen Avanceret, nederst på siden er Nulstil

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 294 point
Dato : 19-03-11 20:09

Citat
Er du helt sikker på det?
Ja eller næsten sikker, hvis du fjerner Internet Explorer fra Tilføj og fjern programmer, så går du tilbage til den Internet Explorer som var på computeren fra begyndelsen, måske en ældre version end I.E. 8
Og det er helt sikker du fjerner ikke browseren helt så du ikke kan gå på internettet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-11 20:44

Sådan repareres eller geninstalleres Internet Explorer på Windows 7, Windows Vista og Windows XP
http://support.microsoft.com/kb/318378

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-11 11:15

ALLE explorer-versioner siden 7eren kan fjernes via tilføj/fjern.....

Det var et krav fra EU at det blev opbygget på den måde - derfor er der heller ikke installeret nogen browser på pre-installerede-NYE komputere - der skal du SELV vælge hvilken du vil bruge....

Det kaldes "frivillig tvang"

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-03-11 15:54

det kan være du skal ind i tilføj/fjern programmer og vælge
>>vis windows opdateringer<< for at se ie8 for at få det fjernet,sådan er det i hvertfald på min win7,men prøv

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-03-11 20:05

Prøv og nulstil din browser, eller afinstaller IE8, så kommer du tilbage til IE7 og så installer IE8 igen.

Godkendelse af svar
Fra : dova

Dato : 22-03-11 23:52

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-03-11 00:03

selv tak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-11 22:03

Også en Selv tak fra mig engang bliver du nok nødt til at seriøs at overveje Firefox: http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/
husk sprogpakken som er længere nede på siden, og med IE Tab kan du helt undgå at bruge den irriterende langsomme Microsoft browser: https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/ie-tab/