/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejlmelding efter indtallation af CorelD
Fra : f.elsborg
Vist : 881 gange
200 point
Dato : 12-03-11 08:21

Hej
Efter installation af CorelDraw 7.0 på vores WinXP maskiner, kommer flg. fejlmelding:

"Procedureindgangspunktet WNetEnumCachedPasswords blev ikke fundet i DLL-biblioteket MPR.dll"

Meldingen kommer ved boot af Windows, og ved åbning af outlook (2003).
Maskinerne er fuldt opdaterede, kører AVG, Office 2007, og så altså CorelDraw + diverse småprogrammer til DVD, lyd, TV osv.
Den ene maskine (fruens) bruges stort set kun til mail, små spil og en tegning ind i mellem.
Den anden benyttes til næsten alt en PC kan bruges til.
Forskelligt hardware på maskinerne, men har også haft problemet på ældre maskiner der kørte XP og Office 2003.
Jeg kan løse problemet ved at afinstallere CorelDraw og køre systemgendannelse, men mister jo så CorelDraw.
Jeg ved der findes alternativer (Gimp osv), men jeg har brugt en del tid på at lære Corels produkt rigtigt godt at kende, og vil være ked af at skulle skrotte det for at starte forfra med et nyt program med ny brugerflade mm.

Er der en der har en løsning på denne fejlmelding eller alternativt kender et godt freeware tegneprogram (ikke trial, shareware eller online), der har en brugerflade der minder om CorelDraws og som kan importere de fleste formater (incl .EPS), og som arbejder med vektorbasseret grafik?

Det er kun tegnedelen jeg har brug for ... fotobearbejdning har jeg andre programmer til.
Det er ikke et CAD-program jeg søger, ligesom jeg heller ikke har brug for 3D, animation eller CorelDream lignende grafik, bare noget der kan oprette og manipulere frihåndstegninger o.lign vektorbasseret, på linje med CorelDraw.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-11 08:41

Vil det sige at du ikke har Corel 7 CD til geninstallation.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 12-03-11 09:00

A. A. This problem is caused by the file mapi32.dll being replaced by an application installation, usually with the Windows 95 version. To correct the problem reinstall the mapi32.dll file from the NT installation CD-ROM

1.Insert the NT installation CD-Rom

2.Backup your current mapi32.dll
copy %systemroot%\system32\mapi32.dll %systemroot%\system32\mapi32.old

3.Move to your processor type on the CD-ROM, e.g.
cd i386

4.Enter the command
expand -r mapi32.dl_ %systemroot%\system32

http://www.windowsitpro.com/article/installation2/i-receive-the-error-wnetenumcachedpasswords-could-not-be-located-in-mpr-dll-.aspx

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-03-11 09:13
Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 12-03-11 09:34

Hej igen.
I er dæ'leme hurtige

Eyvind: Jo, jeg har en version af CorelDraw 7.0 (det er en efterhånden ganske aldrende sag, som de udgav engang som gratis prøve version - den skal altså ikke aktiveres, men man kunne købe licens til den, hvis den skulle bruges i erhvervsøjemed)

xou: Jeg er opmærksom på de nye versioner, men dem du downloader er så vidt jeg har kunnet finde ud af enten 30 dages trial, pi... dyre eller crackede.
Jeg forsøger at holde vores PC'ere så lovlige som muligt (selv om fristelsen til at forlade dette princip ind i mellem er stor) - det er derfor vi stadig kører på XP. (Har leget med Linux, OS2, BeOS osv. men af en eller anden grund er det lidt svært at finde god software til disse OS'er. Linux er stærkt på vej, men før hardware producenterne finder ud af dette, og begynder at udvikle drivere på linje med, hvad de pr. automatik gør til Windows, bliver dette styresytem liggende som gæst på en af de virtuelle maskiner på min PC)

Klaudi: Det ser lovende ud. Prøver det i aften ... skal lige til noget familiekomsammen først.

Indtil videre tak alle tre

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-03-11 09:41

der stod bare det var freeware,men du har ret det er kun 30 dage ... xou

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-03-11 11:38

Har du prøvet det her?
http://support.microsoft.com/kb/913557

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-03-11 11:44

Problemet er nok kommet af at corel draw 7 er designet til windows 95 og NT4, hvis du vil ha' noget er det 1005 kompatibelt med XP skal du op i en version 11.

Grunden til at din outlook også fejler er at mapi32.dll bliver ændret når du installeret Corel Draw.
Løsningen er måske den som MS selv giver.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-03-11 18:04
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 12-03-11 18:06

Glemte at nævne, at det er på Dansk

Godkendelse af svar
Fra : f.elsborg

Dato : 13-03-11 09:37

Tak for svaret Klaudi.

Jeg løste problemet via dit link, efter at dine informationer ovenover ikke løste problemet ... der var lige den krølle med, at servicepack's leverer en ny udgave af mapi32.dll, som jo så er den der skal bruges.
Jeg havde jo heldigvis en maskine der var kørt systemgendannelse på, hvorfra jeg kunne kopiere den opdaterede udgave af filen fra.

Jeg er ikke i tvivl om, at den løsning "webnoop" skriver om også virker (er jo i realiteten den samme løsning, bare automatiseret), men du kom først.

"nomore": Det program ser spændende ud - giver det en chance ved lejlighed - nu virker tingene jo med CorelDraw.

Tak for hjælpen alle sammen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-11 09:43

velbekomme