/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kopiering af link på nettet for dummes
Fra : Mille1133
Vist : 484 gange
50 point
Dato : 08-03-11 13:04

Hjælp har en søster og svoger der er lidt fat”svage” med brug af internettet og des muligheder
De skal finde et link til mig på en rejse vi skal på sammen. Jeg ber dem om at sende linket til mig.
men de kan ikke finde ud af det, så de er nød til at skrive alt ned i en mail jeg har prøvet at forklare hvordan man skal kopier men de kan ikke finde ud af det.
Findes der en guide til kopiering af link på nettet for dummes

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-03-11 13:23

Der er flere måder, man kan højre klikke på linket hvis det fx. er en tekst og vælge 'Kopier genvej'
http://peecee.dk/upload/view/294364

eller man kan markere internetadressen og kopiere den.
http://peecee.dk/upload/view/294365

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 08-03-11 13:29

tag fat i det lille ikon i starten af adressen, og træk den over i en mail med musen
det er vist det nemmeste

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 08-03-11 13:33

Jeg prøver:

Gå ind på den hjemmeside som skal sendes.
Gå op på adresselinien med musen. Det er den linie hvor der står eks. http://www.kandu dk
Højreklik på adresselinien så den markeres og vælg "kopier".
Start en maill
Gå ned i skrivefeltet med musen.
Højreklik og vælg "sæt ind"
Tryk på Enter tasten +

Modtageren:
Klik på linket.

Kommentar
Fra : Mille1133

Dato : 08-03-11 13:33

Ja det er let for os der kan
Men dette i har skrevet ville de ikke fatte en meter af
han må da kunne finde noget mere uddybende

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-03-11 13:36

- tror du skal tage den pc fra dem, så får du også noget mere fritid...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-11 13:36

Sorry - der var en lille fejl.

Gå ind på den hjemmeside som skal sendes.
Gå op på adresselinien med musen. Det er den linie hvor der står eks. http://www.kandu dk
Højreklik på adresselinien så den markeres og vælg "kopier".
Start en maill
Gå ned i skrivefeltet med musen.
Højreklik og vælg "sæt ind"
Tryk på Enter tasten

Modtageren:
Klik på linket.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-11 13:37

Hvis du/i nu har Internet Explorer, så er det nemmeste nok, at når i er på den side i skal bruge
klikker i på Side(ved siden af Sikkerhed) vælger Send side med E-mail eller Send hyperlink med e-mail

Godkendelse af svar
Fra : Mille1133

Dato : 08-03-11 13:45

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-11 13:48

selv tak