/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Cookies m.m. Windows 7
Fra : johnnyBP
Vist : 5214 gange
95 point
Dato : 06-03-11 14:59

Jeg ønsker selv at kontrollere hvad der ligger på min computer, så det irriterer mig at jeg ikke kan få adgang til f.eks cookies biblioteket.
I win XP kunne jeg godt se hvilke cookies der blev installeret og slette dem efter behov, men i wows 7 er der lukket. Hvordan får jeg adgang til dette bibliotek.
(Jeg kan selvfølgelig starte pc'en med en linux CD og så slette hvad jeg ønsker, men det må da også kunne gøres inde fra windows)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-11 15:10

Cookies administreres fra browseren og det uanset om du kører med Windows eller Linux, i Internet Explorer er det under Funktioner og Beskyttelse af private oplysninger, at du kan få en bedre håndtering af disse indstillinger ved at skifte browser - det er op til dig

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-03-11 15:32

Hvis der kun er noget af indholdet af midlertidig internet filer du vil slette så kan du finde det på denne her sti:
C:\Users\{Brugernavn}\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-03-11 15:43

Med dette lille program vil du kunne slette cookies http://www.ghisler.com/amazons3.php det er sharware men du kan sagtens bruge det.
Indstil det til at vise skjulte mapper og filer.

Gå ind på C: drevet vælg Documents og Settings vælg dit Brugernavn og vælg mappen Cookies
Nu skulle du kunne slette de cookies du vil.

God fornøjelse

PS. TotalCommander er et rigtig godt program som jeg har liggende fast på alle mine indstallationer.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-03-11 17:28

nej cookies ligger i mappen
c:\users\>>DIT BRUGER NAVN<<\appdata\roeming\microsoft\windows\cookies

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-03-11 17:34

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
du kan osse finde stien i regeringsdatabasen her
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
skriv regedit i kør

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-03-11 17:37

Jeg kommer fint til cookies som jeg har beskrevet længere oppe i windows7 og kan slette nøjagtig hvad jeg vil.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-11 17:41

Total Commander er ret uoverskuelig og ret svær at bladre med, for nybegyndere den kræver en del øvelse

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-03-11 17:45

start menu:
C:\Users\DIT NAVN\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu
start up:
C:\Users\DIT NAVN\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
cd burner:
C:\Users\DIT NAVN\AppData\Local\Microsoft\Windows\Burn\Burn
program:
C:\Users\DIT NAVN\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs
printer:
C:\Users\DIT NAVN\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Printer Shortcuts
favoriter:
C:\Users\DIT NAVN\Favorites
skrif typer:
C:\Windows\Fonts

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-03-11 17:56

Citat
Documents og Settings

Det er der ikke noget der hedder i Windows 7

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-03-11 19:21

Åbenbart kender I ikke roden i windows 7 men her er den http://peecee.dk/upload/view/294040
desværre er det efterhånden blevet til en regel at rette på andre brugers indlæg, men det klæder jer absolut ikke.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-03-11 20:04

Jamen det er da også meget godt du henviser til en sti som Windows 7 vil afvise hvis jeg fx. skriver den i 'Kør', det kan spørger da ikke bruge til noget. Dine henvisninger bliver nød til og være brugbare.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-03-11 20:15

webnoob >Lad være med at beskæftige dig med mine indlæg TAK og det klæder dig ikke at give andre karakter ikke desto mindre virker det http://www.kandu.dk/spg154163.aspx#1776054

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-03-11 20:34

Det klæder mig sikkert ikke, men det er dårlig support skik og henvise til noget brugeren ikke har adgang til.

Jeg kan også godt se den mappe som du henviser til når jeg bare skriver C:\
http://peecee.dk/upload/view/294064
Men som du kan se så er der en lille hængelås på mappen og det betyder at det kun er lokal administrator og system der har adgang til mappen, og hvis du kigger på dit eget billede så kan du se det bare er et link, som henviser til mappen Bruger(Users), så det er kun en "viderestilling", hvilket så vil sige at mappen ikke har nogen fysisk plads eller størrelse og der kan ikke gemmes noget der.
Det kan også ses her, http://peecee.dk/upload/view/294066 , og jeg er lokal administrator og domain administrator og jeg kan heller ikke få adgang, det er KUN den fysiske Lokal administrator.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-03-11 20:41

Kommentar
Fra : dani789

Dato : 06-03-11 20:49

tjaa vis du ønsker at slette dine cookies og rense de midlertidige filer kan du bruge CCleaner der kan du i øvrigt selv vælge hvilke programmer der skal starte når computeren startes

http://www.piriform.com/ccleaner

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-03-11 20:58

Citat
Det klæder mig sikkert ikke, men det er dårlig support skik og henvise til noget brugeren ikke har adgang til.
Jeg syntes du prøve alt det jeg skriver her http://www.kandu.dk/spg154163.aspx#1776054 og så kan du kommentere min support, men de fleste af jer har mere travlt med at kommentere vore indlæg end at afprøve dem.

Med Total Commander er fri adgang til Windows 7 uanset hvor mange låse der hænger

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 06-03-11 21:12

Hej Alle
Det er dejligt med en god diskussion. Men der er ikke nogen af indlæggene der tilfredsstiller mig helt.
Jeg er ligesom mere ude efter at finde ud af hvor windows gemmer oplysninger om hvilke direktories og filer som brugeren ikke må røre, og hvordan man ændrer i det. Formentlig et eller andet sted i registreringsdatabasen eller i en ini fil. Ved at starte computeren fra en boot disk, kan man få adgang til alle direktories og filer og slette hvad man lyster, og der findes cookies gemt rigtig mange steder.
Det er bare en besværlig måde. Det irritere mig at Microsoft laver begrænsninger over for mig, der har købt og betalt computeren og selv installeret operativsystemet - Hvis ikke jeg skulle have de ønskede rettigheder hvem så??
Forøvrigt så ligger de almindelige cookies i det skjulte biblioteket c:\brugere\migselv\cookies, og når jeg prøver at åbne det, får jeg beskeden: adgang nægtet.
Selv DOS (CMD prompt) kan ikke komme ind, men jeg kan se at atributterne H og S er sat, og de lader sig ikke ændre.
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-03-11 21:31

Jeg kender ikke andre muligheder for at slette enkelte cookies end med Total Commander og da det ikke er en løsning for dig så stiger jeg af her for det er den eneste jeg kender.

Jeg håber det lykkes for dig johnnyBP

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-11 22:42

Som bentjuul skriver så kan du det du ønsker med Total Commander, men jeg synes altså det er en meget nørdet program, jeg bruger den på jobbet og det tog nogen tid inden jeg fik gennemskuet nogle af de muligheder der er i det program, navnet siger jo alt Total Commander giver dig fuld kontrol og adgang til alle mapper og filer på din Windows computer.
Et sidespring men stadig inden for emnet: Måske du har lyst til at læse lidt på AboutCookies:
http://www.aboutcookies.org/Default.aspx?page=1
læs alle link i venstre menu og du bliver meget klogere (tror jeg)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-11 10:29

HVORFOR er de cookies egentlig så interessante

Jeg formoder vi IKKE taler om 3die-parts-cookies for de SKAL væk (det kan du blot indstille i dine browserindstillinger)

Cookies hverken SKADER eller SLØVER komputeren - Det er IKKE selvstændige programmer og de foretager sig INTET med mindre du befinder dig på de pågældende sider de kommer fra.

Så IGEN - HVORFOR er de så vigtige at slette - de kommer alligevel igen næste gang du besøger siden - og dermed henter du dem blot ENDNU EN GANG

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 07-03-11 11:26

Hej Refi (og andre)
For mig er det ikke kun et spørgsmålet om cookies. Det er principielt, at jeg ønsker at bestemme over min PC, og derfor også ønsker adgang til alle direktories også skjulte. Cookies var blot et eksempel på hvor jeg ikke måtte komme.
Jeg ved fra windows XP, at selv om man bad browseren slette alle cookies, kunne man bagefter finde en del som ikke var blevet slettet, og hvorfor skulle det være anderledes i Win7. Mit antivirus program finder hovedsageligt vira og andre skadelige filer i Temp og cookies bibliotekerne, så der er grund til rydde op her. Det ideelle ville være at disse blev tømt helt hver gang maskinen bootes. (og de nyttige cookies bliver jo bare installeret næste gang man besøger en side på nettet)
Jeg kender godt total commander, og det er dens funktionalitet jeg godt kunne tænke mig i Windows explorer, så man slap for endnu et eksternt hjælpeprogram.
Spørgsmåler er så: Hvor finder windows explorer listen over "forbudte" filer og direktories???
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-11 12:12

Citat
Det er principielt, at jeg ønsker at bestemme over min PC

Så har du KUN EEN mulighed.....

Hold dig fra internettet......

Det er KUN helt lukkede systemer man kan bestemme over - så snart du åbner en "dør" til omgivelserne, "flyver" skidtet ind....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-03-11 13:04

johnnyBP < Jeg har fundet et tip som måske kan bruges til at løse dine små problemer med windows7. Det er muligt du kender det, men jeg kendte det ikke og vil kigge nærmere på det senere.

GodMode kan aktiveres ved at du laver en ny mappe på skrivebordet og omdøber den til

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

så vil du se at mappeikonen ændrer sig og du vil få en nem adgang til st styre alle indstillinger (tror jeg nok) i windows 7 og så kan vi alle måske her i tråden udveksle erfaringer med GodMode

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 07-03-11 16:39

Hej - Det var virkelig interessandt. "God"mode. ja hvorfor ikke.
Nu behøver vi ikke længere at lede efter "hvor er det nu vi skal finde det" Al standard opsætning" findes her - Skærm, printer, netværk, pasword, systemgendannelse, enhedshåndtering - u name it.
Men jeg kunne ikke finde en liste over filer, som der ikke var almindelig adgang til.
Søg på google "godmode Win7" og der kommer en masse oplysninger. Et sted så jeg at der var flere "God"modes, så måske er der lys forude. Jeg har ikke haft tid til at kikke det hele igennem.
Lad os holde liv i dene tråd lidt endnu - måske er der flere derude, som lige ved noget vi andre ikke ved.
PS: Jeg måtte ømdøde den nye folder af flere gange for at få det til at virke. Jeg fik fejlmelding om at filnavnet indeholdt ugyldige tegn. Så først hed den godmode., det blev accepteret- så udvidede jeg navnet til godmode.{} og til sdst sætte jeg hele tekststrengen ind mellem paranteserne. så virkede det.
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-03-11 17:01

JohnnyBP hvis du skrive denne her linje, C:\Users\{Brugernavn}\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files i stifinder så kommer du til alle midlertidige internetfiler, bl.a. cookies.

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 07-03-11 17:26

Hi Webnoob
Ja det er rigtigt- jeg kender stien fra XP, men i min Win7 er "appdata" et skjult bibliotek, som jeg ikke må få adgang til med explorer (Jeg kan selvfølgelig bruge Total commander)
men det er underordnet - Jeg ønsker at vide hvorfor jeg ikke må for windows, og hvor jeg kan ændre den politik.
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-03-11 20:43

Når du er I stifinder så skal du bare vælge 'Organiser -> Mappe- og søgeindstillinger' og så vælge 'Vis skjulte filer, mapper og drev' på fanebladet 'Vis'.

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 07-03-11 21:20

Hej Webnoob
Det har jeg længe gjort. Jeg kan godt se de skjulte biblioteker. Jeg har bare ikke adgang til dem.
Johnny

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-03-11 21:40

Er du medlem af administrator gruppen, lokalt, på maskinen?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-03-11 22:04

johnnyBP >Vi må prøve at bruge lidt af det der skrevet og tilføje lidt .

Som udgangspunkt går jeg ud fra at win 7 er instillet til at vise skjulte filer og mapper samt at vise systemfiler.

Jeg har nu fået følgende til at virke:

I stifinder vælger du C: drev i venstre side >vælg Brugere >Brugernavn >AppData >Roaming > Microsoft >Windows >Cookies og her skulle du gerne komme ind til dine cookies, det kan jeg og har også slettet et par stykker der.

Håber det virker hos dig

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-03-11 23:36

Hvis du får ovenstående til at virke som jeg fik så kom xou faktisk med det her http://kandu.dk/spg154163.aspx#1776072 til din oplysning

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 08-03-11 05:53

Hi BentJuul
Jeg takker for din gode mening. Men det er ikke problemet.

1) jeg har sat explorer op til at vise skjulte mappaer og filer og jeg kan godt se disse.

2) Windows nægter mig adgang til visse mapper ( som jeg aktså godt kan se) f.eks AppData, Cookies, lokale indstillinger og sent to medens Recent som også er skjult har jeg adgang til.

3) Det jeg efterlyser er svar på spørgsmålet - Hvorfor har jeg ikke adgang og hvordan får jeg adgang.

4) Det er min maskine og der er ikke andre brugere og jeg har administrator rettigheder
MVH
Johnny
PS jeg kan selvfølgelig bare bruge Total Commander, men jeg vil godt vide hvorfor og hvordan Wnidows lukker mig ude.

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 08-03-11 05:56

Oh Hi ti xou
Bentjuul henviser til dit svar, men jeg må desværre indrømme at jeg ikke fatter meningen.
Er det links jeg skal indføre i startmenu eller hvad. Vær sød at forklare.
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-03-11 11:42

Du skal bare følge stien i Stifinder i min eller xou's forklaring - jeg har fået det til at virke på den måde som jeg har beskrevet kl. 22.04

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-11 11:44

How to Take Ownership & Grant Permissions to Access Files & Folder in Windows 7
http://www.blogsdna.com/2159/how-to-take-ownership-grant-permissions-to-access-files-folder-in-windows-7.htm

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-03-11 12:57

xou mender du skal gøre sådan her, http://peecee.dk/upload/view/294355 , som jeg også skrev.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-03-11 13:42

Selvfølgelig Klaudi -

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-11 13:47

Citat
xou mender du skal gøre sådan her, http://peecee.dk/upload/view/294355 , som jeg også skrev.

Du aner da ikke hvad xou mener! eller ?

Den med Take ownership aner jeg ikke om virker, har ikke prøvet

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-03-11 16:03

Jeg har prøvet og gjort det Klaudi jeg havde bare glemt det men jeg har tænkt mig at prøve denne fra dit link http://www.blogsdna.com/2173/add-take-ownership-option-in-right-click-context-menu-of-windows-7.htm men jeg er på XP lige nu så det bliver lidt senere - det ser spændende og nemt ud

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 08-03-11 16:47

Hi alle
Det jeg ikke forstod med xou var hans indlæg 06-03-11 17:45. Her er en liste over stier.
Jeg havde allerede installeret "Take ownership" men for en god ordens skyld gjorde jeg det igen.
Jeg får nu det ekstras menupunkt når jeg højre klikker på en fil eller mappe UNDTAGEN på mapperne cookies AppData m.m.. På mappen Lokale indstillinger kunne jeg bruge take ownership, men jeg fik stadig "adgang nægtet" når jeg forsøger at åbne mappen. Et andet fosøg i nævner er [B]http://peecee.dk/upload/view/294355 [/B]. Hvad skal jeg gøre der?? Jeg kan se at det er noget med upload, men jeg forstår ikke rigtig sammenhængen til mit spørgsmål.
Jeg kan sagtens følge en stien: C: drev i venstre side >vælg Brugere >Brugernavn >AppData >Roaming > Microsoft >Windows >Cookies , men når jeg kommer til AppData går det galt :"Adgang Nægtet"
Jeg er ved at komme til den konklusion, at der må ligge en binding i den OEM version af Windows jeg benytter, siden alle jer andre ikke har låste foldere. Men det må de F.H. være muligt at finde hvor den binding ligger
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-03-11 17:01

Jamen så er det du skal bruge det link som klaudi har postet. Det du først skal gøre er at tage ejerskabet af mappen. Når du har gjort det skal du give din brugerkonto rettigheder på mappen og når det nu er en stand-alone maskine, så kan jeg ikke huske reglerne med nedarvet rettigheder, men jeg mener at det rettigheder der skal være på mappen skal være nedarvet fra roden, altså dit C:, og ellers skal det være C:\users\{Dit brugernavn}\

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-03-11 17:13

JohnnyBP >for god ordens skyld så check lige din mappeindstillinger igen og se om de ligner mine
http://peecee.dk/upload/view/294397

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 08-03-11 18:50

Citat
Jeg ønsker selv at kontrollere hvad der ligger på min computer

LAD være med at gå på NETTET
ALT andet har du selv kontrol over.
Få en FIREWALL der virker, der er kage-kontrol og meget andet godt.

ELLER`s finder der mange programmer, ½ delen er sikkert i dette spørgsmål
som gratis programmer
Citat
adgang til f.eks cookies biblioteket

Er du ejer af din? maskine, ikke en du bare har lånt.
Ellers kan jeg ikke forstå DIT _ kage-problem

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 08-03-11 20:15

Hej Alle i venlige og tålmodige hjælpere.
Der var intet af det foreslåede, der virkede. Hver gang jeg kom til en af de forbudte mapper fik jeg fortsat beskeden adgang nægtet. Så jeg prøvede mig frem - Hvad måtte jeg egentlig: Jeg måtte ikke rename cookies folderen. Jeg håbede på at jeg så kunne lave en andenfolderkaldet cookies som windows ville bruge, men det måtte jeg heller ikke. Så prøvede jeg at delete den, så skete der noget mærkelig: Jeg har Revo uninstaller liggende, og den afinstallerede folderen fuldstændig som om folderen var et program - inklusive links til alle andre steder, hvor der lå cookies. Den krævede en reboot for at kunne slette alt f.eks index.dat.
Jeg lavede straks en ny folder kaldet cookies, og den har jeg nu fuld kontrol over og derefter bootede jeg.
Ved at afinstallere Cookies skete der det mærkelige, at jeg nu fik 100 % kontrol over alle de mapper jeg ikke tidligere havde adgang til. Jeg checkede på nettet om alt virkede, og det gør det tilsyneladende - Jeg kan checke e-box, min bank, rejseplanen og hvad jeg ellers prøve,r men jeg har endnu ikke set en cookie i den nyoprettede cookie folder. Måske Windows gemmer dem et andet sted nu, men det finder jeg nok ud af senere.
Jeg vil lige vente et par dage med at lukke tråden. I må meget gerne kommentere mit eksperiment med at slette cookiesfolderen og de deraf opståede forbedringer.
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-03-11 20:21

Jeg undre mig faktisk over at du har en mappe der hedder cookies, det skal du ikke ha', alle cookies og andre midlertidige internet filer skal ligge i en mappe der netop hedder Temporary Internet Files.

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 08-03-11 20:31

Det lyder rimeligt, men helt tilbage fra windows 95,98 xp har jeg altid haft en cookies mappe.
I gamle dage kunne jeg bare slette den, og så lavede windows selv en ny ved næste start. Derfor er jeg ikke forundret over at genfinde den i Win7.
Johnny

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-03-11 20:35

Godt dit problem er er løst jeg har to win 7 installationer hvor jeg har fuld kontrol over mappen cookies johnnyBP.

Jeg har en helt tom disk, hvor jeg en af dagene vil prøve en ny installation af win 7 og vil prøve det du gjorde kl. 20.15.

Det har været sjovt at være med til, vi fik da tippet til GodMode

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-11 20:44

Citat
Jeg undre mig faktisk over at du har en mappe der hedder cookies, det skal du ikke ha',

Det da ikke noget at undres over, jeg har da os en mappe med cookies!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-03-11 20:56

Jeg har sørme også fundet en mappe der hedder cookies, men den ligger ikke i den sti som jeg skrev i dette indlæg http://www.kandu.dk/spg154163.aspx#1776308
Mappen cookies ligger på denne her sti, C:\Users\{brugernavn}\AppData\Local\Temp\Low\Cookies
Der har vist været en del forvirring om det var en mappe eller selve filerne cookies der var snakket om. Men det virker underligt at du ikke har haft adgang til mappen.

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 08-03-11 21:12

Hej
Det eneste nye jeg kan se i win7 i forhold til de gamle programmer mht cookies, er at win 7 strør om sig med mapper kaldet cookies. Hvis du søger efter cookies vil der sikker dukke flere placeringer op du ikke kender. I gamle dage var der en mappe pr bruger med cookies, men man fandt også cookies i diverse temp og temporary internet files mapper. Jeg har altid brugt ad-aware til at holde pc'en nogenlunde ren, men ind imellem kommer der en ny som ad-aware eller antivirusprogrammet ikke kender endnu, og sådan en plejer at være ondsindet. Jeg har derfor gjort det til en vane med jævne mellemrum at rydde op.
I min gamle win98 fik jeg narret systemet til at gemme cookies og temp filer på en floppy disk, som jeg så bare smed ud når den var fuld, men det sløvede systemet voldsomt. I dag er filerne så store at en floppy ikke længere kan anvendes - men dengang virkede det fint.
Der er sket sager - i gamle dage kunne mit tekstbehandlingsdprogram ligge på en 360KB disk inclusive stavekontrol og database. Er det fremskrift at bruge adskellige gigabyte på samme funktion idag ?? men det er en hel anden diskussion.
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-03-11 08:49

Jeg søgte i går på hele min computer og jeg fandt kun EN mappe der hedder cookies, ja der er kun en bruger på min computer, der ud over er der en masse mapper der INDHOLDER cookies, men stadig kun en mappe med navnet. det skam ikke så svært og "nare" Windows til at gemme cookies hvor man vil, man har faktisk muligheden i Internet Explore til at ændre stien til lige præcis den man vil ha', hvis du går i internetindstillinger, så på fanebladet 'Generelt' er der en sektion der hedder 'Browserdata', i den sektion skal du klikke på mappen 'Indstillinger', cirka på midten af det nye vindue kan du se den aktuelle placering hvor bl.a. cookies bliver gemt og det er selvfølgelig en placering der gælder for den enkelte bruger. Klikker du så på knappen 'Flyt mappe...' har du så mulighed for at udpege lige præcis hvor placeringen skal være.

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 09-03-11 15:52

I min PC har jeg følgende mapper kaldet cookies:

c:\Users\Default\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\
c:\Users\Default\Cookies\
c:\Users\jbp\AppData\Local\Temp\Cookies\
c:\Users\jbp\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\
c:\Users\jbp\Cookies\

og der ligger cookies i dem alle på nær c:\Users\jbp\Cookies\
Johnny

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-03-11 16:11

Nå okay, det kan jeg ikke lige forklare.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-03-11 17:50

c:\windows\system32\config\systemprofile\appdata\roaming\microsoft\windows\cookies
c:\windows\sysWOW64\config\systemprofile\appdata\roaming\microsoft\windows\cookies
På min er der osse cooki cookies der - MEN HVAD DE LAVER DER - må du spørge forfatteren om

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 09-03-11 21:11

hej
Måske har du svaret her:
http://www.porkster.com/microsucks.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-11 21:27

Citat
Måske har du svaret her:

Lad nu være med at beskylde dit styresystem for dine cookies....

Det er IKKE styresystemet der "producerer" dem - DET ER DE SIDER DU BESØGER

Vil du ikke have dem, siger du bare NEJ TAK til cookies.....

Men så kan du jo se hvor mange sider du får adgang til

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 95 point
Dato : 10-03-11 12:36

Hvis du vil have kontrol over computeren er det en go ide at gå til:
kontrol panel-klik på introduktion-vælg hvornår du vil have besked om ændringer af computeren
Her vælges ___ giv altid besked
giv altid besked når
... programmer forsøger at indstallere software eller foretager ændringer på computeren
... [I][U]JEG[/U][/I] foretager ændringer af windows indstilliger

Så har DU kontrol med computerens indstilliger.

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 10-03-11 15:13

Hej alle
Det handler ikke om cookies men om adgang til mine egne mapper. At slette mappen cookies løste lidt op for problemet, men følgende mapper har jeg stadig ikke adgang til:
I mappen users\"user"\
Application Data
Lokale indstillinger
Menuen Start
SendTo
Skabeloner
I root (c:)
System Volume Information
Men tilsyneladende har jeg adgang alle steder i windows mappen.
Johnny

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-11 15:16

Citat
Det handler ikke om cookies

Tja.....

Det gjorde det da du oprettede spørgsmålet

Citat
Jeg ønsker selv at kontrollere hvad der ligger på min computer, så det irriterer mig at jeg ikke kan få adgang til f.eks cookies biblioteket.
I win XP kunne jeg godt se hvilke cookies der blev installeret og slette dem efter behov, men i wows 7 er der lukket. Hvordan får jeg adgang til dette bibliotek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-11 15:22

Adgangsnægtelsen skyldes at du IKKE er logget ind som admin, men sandsynligvis som bruger med formodede adminrettigheder - det giver tilsyladende nogen begrænsninger

Citat
3) Det jeg efterlyser er svar på spørgsmålet - Hvorfor har jeg ikke adgang og hvordan får jeg adgang.

4) Det er min maskine og der er ikke andre brugere og jeg har administrator rettigheder

Der ligger "hunden" - nok har du adminrettigheder men du er IKKE logget ind som admin og derfor er der STADIG begrænsninger....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-03-11 16:09

Er der mere kød på det her spørgsmål?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-03-11 12:11

Halloooooo!!!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-11 12:19

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 8
- Annullerede 11
- Slettede 0
Ialt 20

Godkendelse af svar
Fra : johnnyBP

Dato : 28-03-11 16:16

Tak for svaret xou. Det løser ikke mit problem, men du er kommet med mange forslag, som alle har været konstruktive. Tak for det.
Til alle jer andre også tak for deltagelse i diskussionen. Jeg har været bortrest et par uger, og har derfor ikke reageret før. Men nu lukker vi denne tråd.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-11 16:19

sæ'l tark

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 28-03-11 16:20

Kommentar til Klaudi.
Hvis jeg stiller et spørgsmål, som ingen af KANDU's brugere kan svare på, er det min ret at anullerede det. - Jeg har stillet 11 spørgsmål, hvor jeg ikke har fået et brugbart svar -

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 28-03-11 16:23

Kommentar til Klaudi (fortsat)
og hvad så - Fordi man svarer med et eller andet ligegyldigt bare for at opnå point (som f.eks din fine statistik over mine indlæg), betyder det ikke at svaret skal godkendes.
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-11 16:59

Fulgte bare op på noobimans ? og så slog det mig bare pludseligt at ? nok skulle i annuller puljen
men det sku det så ik'

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-03-11 17:10

ja selvtak, så det eneste du fik ud af det var GodMode intet andet......

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 29-03-11 17:37

Bentjul -
Ja man skal lære så længe man har en lever. "God"mode var et positivr indlæg, men har intet med mit problem at gøre. En analyse af "god"mod viser at det bare er indholdet i kontrolpanet samlet under et, men det var da interessant, og jeg og andre lærte, at sadan kunne man også gøre. Prøv at "google" det, og du vil finde at nogen finder det smart, andre at det er noget flip, for man kan det samme fra kontrolpanel, og jeg kunne ikke bruge det til at få adgang til de blokerede biblioteker på min PC. Forøvrigt er "godmode" bare et navn - Du kan kalde det hvad du vil bare du efterfølger navnet med den specielle tekststreng. Smart ?? Brugbart ?? det afhænger vel af temperament - Men det var nyt for mig, og jeg har stadig ikke fundet ud af hvordan jeg får de LNK filer til at virke.
MVH
Johnny