/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Piraternes endeligt
Fra : Højris
Vist : 1120 gange
100 point
Dato : 05-03-11 18:49

Om jeg begriber den vattede holdning, der mangler rygrad og konsekvenser.
Som det er nu er det en indbringende gesjæft at være pirat.
Diverse lande kavler kavler og kavler. For og imod at sætte militæret ind.
For nuværendes, når nogle endelig får fanget en bande, sættes de i land bliver nusset lidt i håret, med ordene det må i sandelig ikke fy fy. ØLLEBRØD
Så få dog ødelagt den forretning.
Nu er de så ved at blive enige om bevæbnede vagter ombord.
Her er de også i gang ned en klat gele, de skal sikkert bare skræmme og skræppe op.
Nej efter min mening skal de skyde for at dræbe.
Og det i selvsamme øjeblik der er vished for at de har til hensigt at kabre skibet.
Observeres et moderskib rekvireres omgående et jagerfly til total udslettelse af dette.
De bevæbnede vagter skal have en fornuftig udrustning et par 12.7 er, samt raket styr. Der skal ikke under en sådan opperation samles noget som helst op af vandet.
Efter en månedstid vil det have rygtedes i pirat kredse og så tør de ikke det mere.
Nogle siger så optrapning osv. De omtalte vagter er selvfølgelig militært personel og godkendte soldater der stilles til rådighed blandt de alierede lande.

Det er så bare min mening om det.
Men jeg har nu så sjældent de mest politisk korrekte holdninger.

Men hvad mener I.

Højris

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-03-11 18:54

Jeg er næsten enig... forstået på den måde, at vagterne vel bare kan skyde på deres gummibåde, og lade dem sejle deres egen sø..

Nu skal der bygges fængsler, men det tror jeg nu heller ikke hjæper noget... landet er så korupt, at de "højere magter" da stadig vil løslade dem mod en klækkelig sum

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 05-03-11 19:05

Citat
Nu skal der bygges fængsler

Det fængsel kommer til at hede Somalia 2
Et så stort fængsel er da helt ude af probationer med virkeligheden.
Det er da bare en forlængelse af deres øllebrøds politik, fordi der ikke er nogen
der tør have en rationel holdning.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-03-11 19:14

Selv negre stopper vel med at stjæle, hvis de ser kammeraterne bliver ved med at havne i hajernes maver.

Ergo skyd på dem, og lad dem være.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-03-11 19:14

De skal gøre som russerne, russerne har hele tiden beskudt piraterne og nu bliver de russiske skibe ikke angrebet mere. De pirater kan blive skudt for min skyld, den vattede indstilling den danske regering har kan de grave ned. De pirater griner ad os.

Lag os skyde dem konsekvent, lave en redningsaktion og befri de mange hundrede gidsler de har.

Hvor længe skal vi finde os i det?

Skal vi starte med at tage de somalier der bor her i landet som gidsler og så bytte gidsler?

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 05-03-11 19:16

Det er nemmere at kapre et skib læsset med varer for millioner end at røve en bank i Danmark med et udbytte på sølle 50.000 kr eller mindre.

Et bankrøveri giver minimun 5 års fængsel - pirater i nederdele bliver sat i land ...og så glemmer vi alt om det.

Vi er til grin - vi griner bare ikke.

Hvis du er bevæbnet og bliver antastet i Danmark trækker politiet våben - i Somalifarvand trækker vi bare på smilebåndet og siger - nice try, men den gik ikke dennegang, vi snupper lige den knaldrøde gummibåd.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-03-11 19:47

Gør som Kina, bare én gang...

Da et kinesisk skib blev angrebet skød de kinesiske vagter igen og dræbte samtlige pirater,
siden er intet kinesisk fartøj blevet angrebet.

Mens vi bare sætter dem på land, så de kan fortsætte og angribe danske skibe igen...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-03-11 21:14

Hvor er jeg enig,i alle ovenstående indlæg.

Det er ufatteligt,at verdens politikere ikke snart forsøger med en samlet indsats.Om at komme disse skadedyr til livs.Der skrives jo allerede,om at det kan mærkes på verdens økonomien.

Og her skelnes der jo ikke (for en gangs skyld) politisk eller "religionsk".
De snupper simpelthen det,der er inden for rækkevidde.Det være sig russisk,kinesisk,US`sk og EU`sk.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-03-11 21:57

Jeg synes vores humanisme over for pirater er helt til grin, så nu hedder den pladderhumanisme.

Piraterne er simple kriminelle, så de skal bare udryddes.

Accepteret svar
Fra : gribben1

Modtaget 100 point
Dato : 05-03-11 22:21

Som i en anden tråd - hvor er jeg enig - SKYD dem eller lad dem svømme hjem, så kan de lære det kan de.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 05-03-11 22:41

Kotymen før i tiden var jo at lade dem gå planken ud.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 05-03-11 22:48

Jeg er egentlig ret enig. Men nu er det jo ikke vores stil at myrde folk forebyggende.

I andre sammenhænge er russerne og kineserne vel faktisk ikke nogen vi sådan ser op til. De opfører sig jo ikke specielt eksemplarisk overfor deres egen befolkning.

Nu skal I jo også tænke på at mange af piraterne er fattige fiskere, som har måttet se halvdelen af deres fiskebanker tømt af fremmede skibe - for deres kystbevogtning fungerer jo ikke. Og gift-tønder tømt ud over de resterende.

Men så er der jo gangsterne, som bare skal score kassen.

Nogen burde invadere landet og lave lidt orden.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 05-03-11 23:26

Citat
Nogen burde invadere landet og lave lidt orden.

Det tror jeg amerikanerne har prøvet så rigeligt, hvis man husker de stakkels soldater, der blev trukket gennem byen bag diverse biler, det var ikke noget kønt syn.

Problemet er grådighed og stammekrige.
I Kenya har man allerede noget der hedder Little Somalia og der køre man med meget store biler og indtægter, netop fra pirateri, så de fattige fiskere har samme status der, som rockernes hangaround har her i landet, gør som vi siger - ellers får du ingen ting.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 05-03-11 23:48

Jeg mente også mest nogen af naboerne.

Man kunne måske flyve ind og bombe de der 4-hjulstrækkere. Men så ryger der nok nogle gidsler også.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-03-11 23:50

De skal bare skyde piraterne...eller i hvert fald som minimum sænke deres små både og lade dem svømme de, ofte flere hundrede sømil, der er til land

Der skal sendes et signal om, at verden ikke gider finde sig i piratvirksomhed.

Det kommer så sandsynligvis til at koste livet for en stor del af de knapt 1000 mennesker der i øjeblikket er i somaliske piraters fangenskab.

Men som det fungerer nu, accellererer piratvirksomheden jo bare.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 06-03-11 00:20

Hvordan er det så lige, det hænger sammen med integrationen her i landet, har i set nogen fordømmelse af pirateriet fra de somaliske indvandrer ?
Eller sender man informationerne fra pressen hjem? Og hvis man gør, hvad f..... laver de så her?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-03-11 17:29

Jeg synes ikke somalierne her ilandet er særligt ivrige efter at fordømme pirateri. Så kan de ikke tages til gidsler, så kan vi bytte og så slipper vi forkriminelle somaliersomsælger kat.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 06-03-11 22:41

Enig

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 23-04-11 16:05

Tak for svaret gribben1.
Du er så ikke den eneste der skal have pointene.
Med de udmeldinger der er fremkommet her, lader det til at der er en bred enighed om det politiske i sagen, så hermed drysser du lige nogle points, ud over de øvrige nærværende og politisk korrekte folk, omend i tankerne.
Vi sender en dyb tanke til søens kaprede folk, og håber på at kaprene vil få en lang og smertefyldt død.
Vi af folket der støtter et frit sejlads.
Højris

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 23-04-11 19:44

Tak, for point Højris.
Det med indvandringen af somalie/ikke andre her fra byen! fik jeg godt nok tæsk for i en anden tråd, nogle af deltagerne udvandrede med ikke så pæne ord om mig og min politiske overbevisning - jeg tror, jeg overlever

Citat
Vi sender en dyb tanke til søens kaprede folk, og håber på at kaprene vil få en lang og smertefyldt død.

Amen

Hvad har man ellers debat til?
Gribben1