/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 75853
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Kør CHKDSK eller SCANDISK for at reparer
Fra : steenfibiger
Vist : 1333 gange
200 point
Dato : 20-02-11 13:49

Diskfragmenteringen af (C:) er afbrudt fordi der er fundet uoveresstemmelser i filsystemet. Kør CHKDSK eller SCANDISK på (C:) for at reparere uoveresstemmelserne.

Jeg har fået denne besked når jeg kører analyser i diskfragmentering (Windows XP).

Hvad skal jeg du gøre? SCANDISK findes ikke i Systemverktøjer.

Computeren kører meget langsomt!

 
 
Kommentar
Fra : webnoob


Dato : 20-02-11 13:53

Du skal ind i commando prompten og starte chkdsk /r du vil så blive bedt om at genstarte computeren og chkdsk vil køre inden windows loades.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 210 point
Dato : 20-02-11 13:54

skriv i kør cmd
åbner commandoprogt - skriv deri
chkdsk c:
elller
boot fra xp cdrom vælg reperer windows ved hjælp af genoprettelses konsul
log ind med dit adminstrator pasword forbliver tom hvis du ikke har oprettet noget der i skriver du så osse
chkdsk c:

Kommentar
Fra : Klaudi


Dato : 20-02-11 13:55

Åbn stifinder, højreklik på C: drevet og vælg egenskaber, vælg fanen funktioner
klik på undersøg nu, sæt mærke i Ret automatisk og følg anvisningen

Kommentar
Fra : thewolf


Dato : 20-02-11 14:07

Hei
Skriv inn cmd i kør. Når et sort vindu åpner seg, så skriv inn dette chkdsk /p/r da sjekker den to ganger, en gang sjekker den, mens den fikser feilene den andre gangen

thewolf

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 20-02-11 15:09

Du ka' evt. prøve et af disse udskældte program/-er fra: IOBIT !
http://www.iobit.com/

Prøv at installere og køre: http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html

Grunden til de, "..i Danmark" er 'ugleset'...
..skyldes bl.a., at de har 'stjålet' kode ..fra andre
Læs evt. mere hér:

a.) http://www.spywarefri.dk/artikel/iobit-fanget-i-faelden-041109/
b.) http://forums.iobit.com/showthread.php?t=9317
...men det VIRKER altså ...måske? ...på et problem som dit.
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger


Dato : 20-02-11 15:41

Tak for dit hurtige svar xou. Det virkede efter at den skrev at jeg skulle skrive /f bagefter og genstarte.

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 20-02-11 15:57

Godt så...
</MOLOKYLE>

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407947
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste