/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
pc åbner sider langsomt.
Fra : carina94
Vist : 1652 gange
400 point
Dato : 28-12-10 18:08

Hej kloge mennesker
Kan ikke afvise jeg har pillet i noget som har skabt mit problem men hvad ??. min pc "tænker længe når den skal åbne en side som om den holder igen. Har kørt alle scan cclean div male and spy intet. når jeg køre nethastigheds test kommer den forventede hastighed frem 15/1.
alle driver burde være up todate har prøvet firefox frem for explore men gør det samme. har også prøvet uden virus og firewall.

Hjælp plz

Kommentar
Fra : clou

Dato : 28-12-10 18:22

Prøv at tømme for midlertidige Internetfiler: Funktioner - Internetindstillinger - Browserdata - Slet - måske kan det løse dit problem, det er da et forsøg værd

Clou

Kommentar
Fra : tjunk

Dato : 28-12-10 18:32

Kør en diskoprydning, slet alle midlertidige internetfiler. Lav disfragmentering. Installer også dette program og defragmater et par gange med det:
http://download.cnet.com/Auslogics-Disk-Defrag/3000-2094_4-10567503.html
Måske hjælper det.

tjunk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-10 18:36

Alle sider eller kun nogen gange? Måske er det sider med meget indhold, billeder og andet og det tager lidt længere tid at indlæse, det er din computer som bestemmer farten - ikke internet forbindelsen når du har en hurtig forbindelse.
Eller du har ryddet for grundig op, det er der ikke så meget at gøre ved, undtagen en reperation eller ny installation af styresystemet som er?
Har du prøvet at gendanne systemet til en dato før du ryddede op?

Kommentar
Fra : tjunk

Dato : 28-12-10 18:43

Glemte at fortælle, at det lille program skal sættes til "defrag and optimize", som er nederst. Går det nogle gange. Det plejer at hjælpe.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-10 18:57

Hvis al anden alm. oprydning og optimering IKKE virker?
...men samtidig har mange andre "livsnødvendige"? ..tjenester kørende?
Jeg nævner i flæng:

Alle! Apple produckter/services: I-Tunes, Quicktime ..osv.
RealPlayer
Div. updates. f.eks. Java, Adobe, Antivirus, Firewall ..osv.

..som somregel startes op samtidig med dit operativsystem

..og hva' har vi? Så var det måske en idé at sætte prioriteten på din browser op?

Eks. for Internet Explorer (..IE 8), at lave en batch fil (*.bat) og lægge en genvej til denne på skrivebordet ..eller på processlinjen i 'Hutigstart' feltet.

En sådan *.bat fil ku' se således ud:
Kode
@echo off
start /high c:\Programmer\"Internet Explorer"\iexplore.exe
cls

Kald den f.eks.: IEHIGH.bat ...eller noget ...og læg den et sted som du ka' huske!
Man kan evt. også vælge "Start" menu'ens: Kør...

..og skrive komandoen direkte ind:
Kode
start /high c:\Programmer\"Internet Explorer"\iexplore.exe

iexplorer.exe filen skal du selvfølge i eksemplerne angive den 'rigtige' sti til
Nu vil IE have prioritet over alle andre 'sløvende' programmer, du måtte have kørende.

Alternativt kan du altid vha. CRTL+ALT+DEL tasterne kunne opstarte joblisten, hvor du under fanebladet; Programmer ..ved højreklik på dit browserprogram vil kunne sætte prioriteten til den ønskede niveau.

Jeg skriver: browserprogram fordi; 'metoden' (..også fif'et om *bat filen) gælder alle browsere: Firefox, Opera, Safari mm.
...samt ALLE andre typer programmer ...også div. Office, E-mail klienter, spil osv.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-10 19:43

Og gå så lige i >>enhedshåndtering<< og kig efter gule anmærkninger.

Kommentar
Fra : carina94

Dato : 28-12-10 19:51

Glemte at sige det er win 7. Har prøvet at slette de ting i nævner og har ikke mange update pogrammer ol kørende i bagrunden. Kan man ryde for meget op o.v.n. ????.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-10 20:00

Ja man kan rydde for meget op, særlig hvis du brugt et program som rydder op i reg. databasen, men enhver hæderlig program har en gendannelses funktion som kan bruges hvis der sker noget uønsket.
Så hvad har du brugt?
Er det kun når der skal indlæses internet sider at computeren er langsom?

Også et godt råd fra Eyvind om at kontrollere drivere

Kommentar
Fra : carina94

Dato : 28-12-10 20:43

o.v.n.............ja den køre perfekt på alle måder kun når man skal åbne div sider. har google som start side. skal jeg så åbne fx fra fortrukken tager det lang tid. har kørt mange programmerfra nettet men måske reg databasen er skurken. mener at driver er ok ..

Kommentar
Fra : carina94

Dato : 28-12-10 20:45

kaster lige lidt flere poient efter et svar der kan løse problem for fatter ikke en meter og ringer ikke til p....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-10 21:33

Din overskrift er lidt forkert, det er ikke pc som er langsom men browseren som åbner internet sider er langsom - så vidt jeg forstår.
Internet Explorer bruger jeg ikke, den er for langsom for mig, jeg bruger Firefox og du skriver også at du har forsøgt med Firefox, her er lidt du kan tune Firefox med:
Oppe i adresse linjen i Firefox skriver du: about:config og trykker på Enter
så åbner en side hvor du der står Garantien gælder muligvis ikke her, og du skal klikke på: Jeg lover at være forsigtig
så kommer indstillinger i Firefox frem og du skal finde 3 linjer først:
network.http.pipelining den skal stå til True, hvis ikke så ændrer du til True
videre til næste linje som måske skal ændres:
network.http.proxy.pipelining den skal også stå til True
videre til den sidste linje som skal ændres:
network.http.pipelining.maxrequests der ændrer du værdien til for eksempel 40
Prøv det - det sætter skub i Firefox men hjælper ikke på Internet Explorer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-10 21:36

Øv jeg glemte den fjerde linje: Højreklik et sted inde på siden about:config , og vælg New -> Integer (Ny -> Heltal). Opret et punkt der hedder nglayout.initialpaint.delay og sæt dets værdi til 0.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-12-10 08:16

Prøv med CTRL-ALT-DEL
Gå i Jobliste
Gå ind i processer

Kik efter hvilke ting der bruger meget hukommelse. Marker den/de der bruger meget.

Tryk på AFSLUT PROCES - og gå ud

prøv nu, om maskinen er belevet hurtigere. Hvi du ved hvilke processer du har lukket ned for, så ved du nu hvad det er der bruger dine PC-kræfter.

Når du starter maskinen op næste gang kører det igen med de afsluttede processer.

Du skulle måske også se på, hvilke programmer der startet op. Der er nogle programmer der bruger dine ressourser, og det er dem du skal lede efter, når nu maskinen iøvrigt "er ren"!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-12-10 09:15

Det kan også være et program der vil på nettet, for at se efter opdateringer,
men det plejer som regel kun at være første gang du åbner din browser.

Har du set efter tilføjelses programmer, der muligvis starter op med din browser
se under funktioner/ administer tilføjelse___

Annuller spørgsmålet
Fra : carina94

Dato : 29-12-10 17:08

Jeg lukker spørgsmålet da omtalte pc nu er afgået ved døden. Men tak for budene alle