/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Heimdal og MSSE!
Fra : Majormajor
Vist : 1802 gange
100 point
Dato : 28-12-10 14:40

Er det OK at have både Heimdal Security Agent og Microsoft Security Essentials på sin PC samtidig?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-10 14:44

Hvis du ikke har problemer med din computer, så er der ingen problemer i det.

Og godt nytår til dig.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-12-10 15:34

Jo det er der helt klart problemer med, man skal IKKE have to antivirus programmer kørende samtidig på din computer. Du skal kun have en af dem og jeg vil anbefalde dig at du beholde Microsoft Security Essentials.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-12-10 15:58

Ja du kan godt have Heimdal Security Agent sammen med et antivirus program, idet Heimdal overvåger din computer - læs http://www.csis.dk/da/private/heimdal/ jeg bruger det selv sammen med avast

Kommentar
Fra : tjunk

Dato : 28-12-10 17:05

Heimdal er en letvægtsudgave af Secunia PCI, som holder øje med, om dine programmer skal opdateres. Det gør programmet godt. Bruger det selv sammen med Microsoft Security Essentials.

Du kan læse mere om Heimdal her:
http://www.spywarefri.dk/artikel/heimdal-nyt-dansk-sikkerhedsprogram-131010/

tjunk

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-10 19:30

Jeg spørger på grund af trojaneren, der er omtalt i denne artikel:
http://avisen.dk/farlig-trojaner-truer-din-netbank_139187.aspx

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-12-10 19:57

Du kan sagtens have begge programmer, men du kan undersøge din computer med dette program http://www.csis.dk/downloads/CarberpDetect.exe

dette program er et direkte link hentet herfra

http://www.nordea.dk/Privat/Internet+og+telefon/R%C3%A5dgivning+om+internet+og+telefon/Information+om+virus+december+2010/1454022.html

Kommentar
Fra : tjunk

Dato : 28-12-10 19:59

Heimdal fjerner ikke trojaner, men er god til at opdaterer de programmer, som du ikke selv har styr på skal opdateres.
Du kan også supplerer med
http://www.malwarebytes.org/
http://www.superantispyware.com/
De to kan hapse trojaner og andet.
Kører fint sammen med de 2 programmer Heimdal Security Agent og Microsoft Security Essentials
Bruger dem selv, alle 4. Konflikter ikke.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-10 23:57

Til tjunk .
Fra artiklen i Avisen:
Citat
"Den er rimelig anonym, og den er forsigtig og ligger diskret i baggrunden, så man skal have noget software til at detektere den, så man kan få den fjernet," siger han til Newspaq.

Både Nordea og Shehzad Ahmad anbefaler programmet Heimdal Security Agent, som er gratis for privatbrugere.

Du skriver så, at Heimdal IKKE fjerner trojanere . Så nu er jeg gamle kone sgu da en del forvirret .

Hilsen fra Kirstine .

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 29-12-10 00:03

Forresten har jeg i lang tid haft Malwarebytes' Anti-Malware på min PC . Samt andre gode rensnings- og beskyttelsesprogrammer. Så jeg er da dækket årnlit ind, tror jeg nok .

Kommentar
Fra : tjunk

Dato : 29-12-10 08:47

har du undersøgt din comp med det, som bentjuul sendte, det er vel det vigtigste?

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 29-12-10 14:18

Jeps .

Men nu har jeg skrottet Heimdal, da der hele tiden kommer en meddelelse om, at der er et program, der ikke er valideret, og at pc-en derfor ikke er beskyttet . Og jeg har reinstalleret, som Heimdal foreslår, men det gør ingen forskel - vrisse, vrisse .

Accepteret svar
Fra : tjunk

Modtaget 100 point
Dato : 29-12-10 14:30

OK - Jeg bruger den nu, stadigvæk - Men man behøver den jo egentlig ikke. Hverken Heimdal eller Secunia PCI. Man kan jo bare opdaterer programmerne individuelt.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 29-12-10 16:20

Nemlig.

Men jeg kan sgu ikke forstå, hvorfor Heimdal giver den meddelelse, da jeg kun har købte MS-ting i pc-en . Mon nogen kan forklare mig det ?

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 29-12-10 23:13

SÅ SVAR DOG

Kommentar
Fra : tjunk

Dato : 29-12-10 23:18

Hvor skulle jeg vide det fra?
Hos mig funker det!

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 30-12-10 09:33

Daws tjunk. Godt ord igen, du. Jeg troede, at andre også kiggede med .

Godkendelse af svar
Fra : Majormajor

Dato : 30-12-10 09:35

Tak for svaret tjunk. Og

Hilsen Kirstine