/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hdd er begyndt at tikke og pc fryser
Fra : stefong
Vist : 820 gange
100 point
Dato : 29-11-10 18:42

Har fået et problem med min dell xps m1710. som er ca 3-4 år gammel.
Computern er begyndt at fryse og gå i blå skærm. Hdd tikker/klikker nogen gange. har kørt virus scan for at se om der var noget, men ingen ting.
Prøvede at kører disk fragmenteing, men fryser på forskellige tidspunkter når jeg prøver af flere gange.
Fryser også når jeg installere nye ting.
Kører med win 7.
Mit spørgsmål er om hhd er ved at stå af. Eller det er software fejl....

På forhånd mange tak

Steffen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-10 18:53

HD er ved at stå af, se at få gemt dine data og sæt en ny i

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-11-10 21:37

Jeg er helt enig med Klaudi, din HD er ved at gå i udu og skynd dig at tage backup inden den går helt ud.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 29-11-10 22:18

Jeg ville lige give den en chance.
Gå lige Kablet efter, tag det af og på et par gange, men forbered dig på den er syg og red hvad redes kan. Vær også lige opmærksom på Bios, lad den finde disken på en frisk og gem setup.
Den er vel ikke ved at have et fladt biosbatteri, taber clocken?
hilsen Steen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-11-10 23:28

En PC der giver blå skærm efter 3-4 år, kan meget vel tænkes, at have hedeslag på grund af manglende afkøling.
En gratis løsning ville være, at rengøre den for støv, nullermænd og julemænd!
Det skal helst være snart, da for mange overophedninger, kan medføre større skade på din PC.

Herefter vil du konstantere om der stadig er fejl, som evt. kan betyde at den skal have en ny hardbørge!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 30-11-10 06:40

Det med klikkende HD har jeg også oplevet på Dell inspiron 6000 2 gange . Begge gange kørte jeg CCLEANER og det forsvandt så noget tyder på software også kan være involveret ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-11-10 11:58

Hvis din HDD klikker og du får blu skærm, så skal du begynde og tage backup af dine vigtige data, din hdd er ved at dø og så er dine data meget svære at få fat i. Hvis din computer er 3-4 år gammel kan du være heldig der stadig er garanti på den.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 30-11-10 21:52

Severino's bud skal selvfølgelig med.
rens alle blæsere og pas på den på processoren ikke er løs i de fjedre der holder den fast.
Kom om muligt frisk kølepasta mellem kølepladen og processorens flade.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-11-10 22:34

Nej det skal det ikke i det her tilfælde. Får man klikke lyder fra computeren og brugeren samtidig får BSOD (Blue Screen Of Death) så er det ikke noget der hjælper, andet end at tage backup af sine data og så ellers vente på hdd går ned ELLER anskaffe sig en ny hdd.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-12-10 09:19
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-12-10 09:23
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-12-10 17:47

hallooo, er den gået helt kaput?