/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Firefox i fejlsikret tilstand ?
Fra : Troldepige
Vist : 788 gange
200 point
Dato : 12-11-10 21:23

Når jeg klikker på Firefox-ikonet på min proceslinie (den der er nederst på skærmen) så popper der en box op hvori der står:

"Firefox kører i fejlsikret tilstand, som midlertidigt deaktiverer dine indstillinger, temaer og udvidelser.

Du kan gøre nogle eller alle disse ændringer permanente:

Deaktiver alle tilføjelser
Nulstil værktøjslinier
Slet alle bogmærker bortset fra sikkerhedskopier
Nulstil alle indstillinger til standard for Firefox
Gendan standard søgetjenester"

Nederst er der 3 muligheder:

Udfør ændringer og genstart Fortsæt i fejlsikret tilstand Afslut

Der er noget der siger mig, at dette er ikke er helt som det skal være, men hvad gør jeg ved det?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-10 21:33

Højreklik på genvejen og slet -safe-mode
http://peecee.dk/upload/view/274723
klik ok

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 21:43

Klaudi, når jeg følger din vejledning popper der en box op hvori der står:

"Navnet", der er angivet i boksen Destination, er ikke gyldigt. Kontroller, at stien og filnavnet er korrekt."

Boksen Destiantion er der hvor jeg sletter -safe-mode

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 21:44

Ååh, nu tror jeg, at jeg ved hvad jeg gjorde forkert, prøver igen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-10 21:49

Højreklik på genvejen og slet den helt..

Opret en ny ved at finde Firefox genvejen i Start,
højreklik på den og vælg "Send til..." vælg "Skrivebord(opret genvej)"

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-10 21:50

Det er kun " -safe-mode" du skal slette

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 21:53

Det gik jo op for mig, at det ikke var hele linien jeg skulle slette, men kun det sidste, altså
-safe-mode.

Men da jeg gjorde det fik jeg at vide, at jeg skulle have moderator-tilladelse (tror jeg det var, er ikke helt sikker), jeg klikkede så på "gennemfør".

Boksen som jeg beskrev i mit spørgsmål popper stadig op, men når jeg går ind i egenskaber-genvej, så er -safe-mode væk.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 21:55

Det var "administratortilladelse" og ikke "moderatortilladelse".

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-10 22:00

Slet genvejen og lav en ny..

Gør den det os hvis du starter fra Start i venstre hjørne?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 22:04

Jeg går ind via START, i nederste venstre hjørne.

Hvis jeg sletter genvejen helt, så får jeg beskeden som jeg beskrev kl. 21.43.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 22:06

I START går jueg ind i alle programmer, kører ned til Mozilla Firefox, klikker på den, så kommer der 2 frem nedenunder: Mozilla Firefox (fejlsikret tilstand) og Mozilla Firefox. og jeg højreklikker på den første af dem.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-10 22:08

Højreklik på genvejen og vælg Slet

Så skulle du da ikke få den meddelse
"Navnet", der er angivet i boksen Destination, er ikke gyldigt. Kontroller, at stien og filnavnet er korrekt."

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-10 22:10

Du skal selvfølgelig ikke vælge denne "Mozilla Firefox (fejlsikret tilstand)"
så er det jo klart du får den boks med fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 22:11

Er "genvejen" det som står i feltet Destiantion?

Ellers må du lige skøre ud i pap hvad "Genvejen" er.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 12-11-10 22:17

Klik Start, gå ind i Alle programmer, find Mozilla Firefox, klik på den,
så kommer der to frem nedenunder:
Mozilla Firefox (fejlsikret tilstand)
Mozilla Firefox

Klik på Mozilla Firefox starter det så ikke normalt?

Genvejen er det ikon du klikker på for at starte programmet..
Det der står i Destination fortæller hvor programmet ligger..

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 22:17

Citat
Du skal selvfølgelig ikke vælge denne "Mozilla Firefox (fejlsikret tilstand)"
så er det jo klart du får den boks med fejlsikret tilstand

Hmm, mener du dermed, at det er den uden "fejlsikret tilstand" jeg skal slette?

Det giver da ingen mening?

Skal jeg slette genvejen i den Mozilla Firefox der ikke kører i fejlsikret tilstand?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-10 22:19

Nej selvfølgelig skal du ikke slette den

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 22:24

Nu fik du ledt mig på rette vej, omend jeg gjorde noget helt andet.

Jeg frigjorde det Firefox-ikon jeg havde på proceslinien, og så gik jeg ned under START og fandt den Firefox, der ikke er i fejlsikret tilstand, og fastgjorde den til proceslinien.

Det er jo trods alt nemmer at bruge et ikon på proceslinien end at skulle ind i START hver gang.

Tak for hjælpen, igen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-10 22:26

Ok, husk at lukke ?

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 12-11-10 22:29

Tak for svaret Klaudi.

Jeg syntes at jeg havde accepteret.

Men nu er det ihvertfald gjort. :)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-10 22:30

Velbekommen, jeg takker