/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Starte Win 7 automatisk!
Fra : dogvillestar
Vist : 607 gange
500 point
Dato : 04-11-10 08:29

Problem;

På min bærbare PC der lige er blevet opgraderet til Win7, der kommer en skærm op der siger;

Start Windows 7 - og så tæller den ned fra 30 sekunder.

Start anden windows version.

Et eller andet med fejlfinding (Gider ikke lige genstarte nu!)

Spørgsmål;

Hvordan er det lige man fjerner dette, så maskinen bare booter Win7 op uden disse irriterende valgmuligheder?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-11-10 09:12

Det er fordi du har to windows versioner liggende, geninstaller windows 7 og formater harddisken først.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-11-10 10:05

Du kan formentlig klare det med at lægge win7 reperationsdisken i, og så fra menuerne der danne
en ny bootsektor som ikke har valgmulighed.
Derved forspilder du så muligheden for i fremtiden at vælge dit gamle styresystem.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-11-10 10:08

Glemte at skrive at du skal boote fra den installationsdisk, for man kan ikke ændre på indstillingerne i det aktive system. Hvis du ikke har win7 installations dvd en , kan du danne en reperations dvd, den kan også gøre det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-11-10 16:35

Hent og installer EasyBCD 2.0.2
http://neosmart.net/dl.php?id=1

der finder du det system du vil slette så der kun er et tilbage på listen

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 500 point
Dato : 04-11-10 16:56

Elller hvis du vil gemme den gamle version af windows, men kun ønsker at starte op på den nye Win 7, skal du gøre dette.

Start - Højreklik Computer - Avancerede systemindstillinger i menuen til venstre - Egenskaber for system - Fanen Avanceret - Der kan du vælge hvilket styresystem du vil starte op på og du kan sætte tiden ned til 0 sekunder.

Godkendelse af svar
Fra : dogvillestar

Dato : 05-11-10 05:09

Tak for svaret Fijala.