/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
downloade musik fra Youtube
Fra : ingelein
Vist : 1114 gange
50 point
Dato : 18-10-10 14:12

Hej
Jeg vil gerne downloade noget musik fra Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=eWOGYmCskg8&feature=email&email=comment_reply_received

Jeg har ZAZAzooms tilladelse til at bruge deres musik i en privat video.

Men hvordan downloader jeg musikken????

Jeg har både en iMac og en Windows PC.

mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-10-10 14:15

Du kan bruge dette program

http://youtubedownload.altervista.org/

når du så har hentet videoen, ændrer du filerne til enten mp3, eller hva' du måtte ønske

(altså to arbejdsgange)

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-10-10 14:35

du kan også bruge den nyeste ReajPlayer

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-10-10 17:45

Hej
Jeg siger tak for Jeres Input - men jeg skal bruge musikken på min Mac - fordi det er her jeg har redigeringsprogrammet Imovie til mine videoer.

@Nordsted 1: Programmet er desværre ikke til en Mac - og hvis jeg skal hente det på en Windows PC - brænde og overføre til Mac - er det en lidt omstændelig metode. Håber at der findes noget snildere end det.

Hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-10-10 19:13

Har du ikke andre muligheder for at flytte filer mellem PC og Mac? Trådløs netværk for eksempel eller et usb drev.
Kan Mac afspille mp3 ellers vælg et andet format.
Se her jeg ved ikke om du kan se en forskel, jeg må indrømme at der ikke sker noget på min Linux computer men fidus går på at du skriver kick mellem www. og youtube, så skulle der komme en bjælke øverst med en hel masse filformater og du kan klikke på det format du gerne vil hente:
http://www.kickyoutube.com/watch?v=eWOGYmCskg8&feature=email&email=comment_reply_received

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-10-10 19:13

Fidusen forklares her: http://kickyt.com/

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-10-10 20:34

Hej o.v.n.
Problemet er at Mac'en ikke kan håndtere samme slags filer som Windows.
Jeg har downloadet et program til download af YouTube Videoer. Programmet hedder Wondershare og er beregnet til Mac. Alt er ok, men download mislykkes af en eller anden grund. Det kan så ligge i den fil jeg vil hente ned.

Jeg prøver lige dit forslag -
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-10-10 20:37

Hej o.v.n.
Programmet kan ikke bruges på Mac Os.

Jeg gider ikke bøvle mere med det, for det er nemmere at få fat i musikken fra TDC-Play eller
låne skiven på biblioteket.

Alternativt må jeg brænde musikken på min Win XP og håbe at Mac'en vil lægge den i iTunes.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-10-10 21:04

TDC play kan ikke bruges på Mac
Mac kan vældig godt lide AAC musik filer
Windows kan ikke som standard afspille AAC musik fil formatet, men kan hvis du har eller henter ekstra codecs.
Zamzar er en gratis online converter som kan omdanne musikken til begge nævnte formater + mange flere, du kan kopier url adressen til din Youtube musik ind i Zamzar så hentes videoen og omdannes til det valgte format, du skriver din e-mail adresse i e-mail feltet og får en mail med link til at hente den omdannede musikfil.
Der kommer ingen spam mail fra Zamzar men der er muligvis nogle popop sider som din browser ikke kan holde nede, de er ufarlige men lidt irriterende, men det er jo gratis så hvis du kan leve med et par popop sider så: http://www.zamzar.com/

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 18-10-10 21:28
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-10-10 22:12

Klaudi din bavian godt nok er Kandu bruger til bruger hjælp, men det der lærer Ingelein ingenting af

men det er da flink af dig alligevel og udtrykket bavian skal du ikke tage for andet end sjov

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-10-10 23:43

Hej o.v.n.

Sorry, men Klaudis forslag gik lige ind i min iTunes - som MP3 fil. Du skriver godt nok at Mac'en kan li' aac filer. Men det kan min åbenbart ikke - men jeg skal nok ikke åbne med iTunes.

Ok at jeg ikke lærer af det - men hellere det end frustration over mange mislykkede forsøg.

Jeg kan sagtens afspille TDC Play på Mac - men jeg kan sikkert ikke gemme. Jeg har læst FAQ på TDC om emnet.

Tak for hjælpen
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 18-10-10 23:47

Tak for svaret Klaudi.

MP3 filen gik lige ind i iTunes. Så det var forbløffende nemt.
AAC- filen kom jeg desværre ingen vegne med. Måske skal den åbnes med andet end iTunes?

Nu kan jeg vist sove uden at tænke mere over Nordsøbølgerne.
For resten sjovt med ham ZAZAzoom, som bor i Australien, men sikkert er dansker. Han har i hvert tilfælde Nyhavn som baggrund i nogle af videoerne - og så synger han Kim Larsen sange på dansk.
Mange tak og hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-10-10 00:35

Hej Klaudi
Når man rækker fanden en lillefinger - osv.........
Jeg vil gerne ændre lydfilen. Både da da dum - indgangen og tju-bang afslutningen er ikke god, fordi jeg skal køre lydfilen i sløjfer, som dækker min video på knap 5 minutter. iTunes har ingen redskaber til det, men jeg tror da helt sikkert at der findes programmer, som kan klippe en tå og hugge en hæl????

Ved du, hvordan jeg gør?
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-10 06:23

http://audacity.sourceforge.net/ kan bruges både på Mac og Windows

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-10-10 16:51

Velbekommen

Her er den uden da da bom og tjubang
https://sites.google.com/site/klaudi2k10/home/musik/Thewaveofthenorthsea2.mp3?attredirects=0&d=1

mvh bavianen