/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Advarsel
Fra : js270630
Vist : 1180 gange
100 point
Dato : 10-10-10 19:37

Hvis du har planer om at gå fra Windows XP til Windows 7 - så lige denne advarsel: din tilfredshed med Outlook Express kan du godt sige farvel til, for OE er blevet afskaffet. Alene bøvlet med at finde en anden mulighed sætter ens tålmodighed på prøve. Nå, det finder man dog ud af. Men efterfølgende oplever man så, at scanneren og kameraet fra Canon ikke længere kan bruges sammen med den nye computer. Man står her med 2 gode og brugbare ting, som man er fortrolig med - og nu lige til at smide i brokkassen! For det har Microsoft m.fl. bestemt! Så derfor kære venner - besind jer! For oveni en ny computer kommer så osse udgiften til ny scanner og kamera! Og så er Windows 7 i øvrigt fyldt op med en masse unødigt skrammel og tingel-tangel. Det skal være så smart, og så er det egentlig bare salgsgas. - For helvede, hvor jeg ærgrer mig!!!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-10 19:55

Velkommen i klubben.... mit kamera virker heldigvis, men scanneren måtte udskiftet - lige en streg i regningen- udover pc'en

Vi har lagt officepakken på, så nu har vi et brugbart mailprogram

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-10-10 19:56

Det er jo det er så FEDT ved windows 7, man kan køre ting i XP mode så tingene stadig virker. OE (Outlook Express) blev afskaffet da vista kom på gaden, men også den gang var det så muligt at gå over til Windows Live Mail er stort det samme, man kan ihverfalt godt benytte fx. TDC mail med POP3 opsætning.
Så det er skam overhoved ikke skidt at hoppe med på windows 7 vognen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-10 20:16

webnoob.... det blev skam afprøvet med scanneren inden vi købte ny.... din metode virkede ikke - i hvertil fælde ikke for os

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-10-10 20:18

Sikke en masse vrøvl

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-10-10 20:19

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 4
- Annullerede 5
- Slettede 0
Ialt 10

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-10-10 20:21

Et lille pip fra min hjørne: Der findes noget som er meget bedre end Windows 7 og det er helt gratis, det hedder Linux

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-10-10 20:29

Så har I ikke gjort det rigtigt, alle XP programmer jeg har prøvet på min windows 7i XP mode har virket.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-10-10 20:30

Ja pip du bare videre o.v.n. Men hvor fanden vil du købe en ny PC med Ubuntu.

Jeg ved godt at man selv kan installere den, men giv et bud på hvor den købes.

Og jeg har selv lige købt ny PC, med win7, og vil give spørgeren ret. Nu vil jeg finde ud af at installere XP igen og så sletter jeg Win7. For det er indtil videre noget værre noget.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-10-10 20:33

Hehe Jeg kan ærlig talt ikke se hvad problemet er, 7 er MINDST lige så stabil som XP, har de samme funktioner og flere til og gøre sin hverdag lettere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-10 20:37

Gad vide om spørgeren også stadig bruger "kaffepose" trods kaffemaskinens opfindelse.....

En Ford Cortina der kører 7 km på literen er skam heller ikke at kimse af

Lad os da opgive alle fremskridt og leve videre i "stenalderen"

Min gamle autoradio fra Angliaen passer sgu heller ikke i Mercedesen - røv irriterende da den kunne spille det musik jeg brød mig om

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-10 21:20

Inden i forsøger jer med at gå tilbage til XP........................så undersøg lige om der findes drivere til XP som passer til den nye computer.
win7 brugere prøv lige kompatibilitets tilstanden

Start
skriv i feltet
kompa
og vælg den øverste mulighed for at køre som et ældre styresystem
eks. XP sp2
peg på den instalations CD som er lagt i skuffen
Godkend ikke før i så lige har prøvet den CD

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 10-10-10 21:42

Ja, men den barske virkelighed her på denne søndag er 1) at et forsøg på at installere scanneren mislykkedes, fordi driveren ikke er der - og 2) da jeg satte kameraets installalations-cd i, skete der bare intet! Nå ja, bare et lille et med 5 år på bagen, men nemt og handy og rigeligt dækkende mit beskedne pensionistbehov. Men bare køb og smid væk - i utide. Den med kaffeposen køber jeg ikke - det er ude af proportioner! Selvfølgelig har jeg da osse en kaffemaskine - men ikke en Mercedes! Men bevares - hvis man har penge nok!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-10 21:48

Måske det kan lykkedes med 34 bit... vores er 64 bit og Windows 7, og der kunne vi ikke andet end købe nyt.... måske vi ikke helt har kunne løse det på andre måder, men vi synes selv at alt blev afprøvet ,for ikke at skulle købe ny scanner....

Det var jo slet ikke planlagt at vi skulle have ny pc - den gamle stod bare af - og da slet ikke en scanner oveni hatten

Vi kunne heller ikke "bare" komme af med Windows 7 og gå tilbage til xp

Nu gider jeg ikke ærgrer mig over indkøbene mere, men vil da gerne vide om det lykkedes for andre at få liv i det "gamle" isenkram

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-10 21:49

Hvilket camera har du og hvilket slags hukommelseskort bruger dit camera - der findes billige kortlæsere så du kan få dine billeder ind.
Der findes mange gode billede programmer.......................gratis.

Kig eks. her på en side jeg bruger:
http://www.pensionistedb.dk/Photofiltre.htm
eller bare:
http://www.pensionistedb.dk

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 10-10-10 22:08

Svar til Eyvind! Kameraet hedder Canon Power Shot A420. Ideen med en kortlæser var da måske en mulighed, som jeg ikke har tænkt over. Sådan en har jeg vist liggende et sted! Jeg skal så have kortet ud af kameraet hver gang i stedet for bare at bruge kablet. Jeg bruger foto-programmet XnWiev, som helt dækker mit behov med hensyn til redigering. Scanneren (Canoscan 5000 F) bruger jeg mest til at overføre gamle billeder, men også andre dokumenter (breve, noder osv.) i dagligdagen. Også her er der programmer med til at redigere (farver, kontrast osv.) Og det har jeg desværre mistet nu, fordi der ikke er driver, der passer til Windows 7.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-10 22:37

Denne kan sikkert læse dine kort...........i med kortet..........ind med læseren..........og billederne er inde.
Prøv for resten lige at sætte din ledning i computeren og tænd cameraet.

Det har jeg lige prøvet med mit Canon IXUS 950 som er et par år gammelt.
Bingo.....................billederne ligger nu i stifinder.
Ganske vist er det er det i systemet Vista - men win7 er stærkere og finder sikkert dit camera.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-10 22:38

Sluk cameraet inden du tager stikket ud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-10 22:40

Jeg glemte lige at vise kortlæseren til det kort som du sikkert bruger.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=688445

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-10-10 00:37

Det er muligt at køre med 32 bit i Win7, det gør jeg lige nu, så jeg håber at mine printere, scanner, kamera kan installeres. I morgen giver jeg det et forsøg. Men måske skal jeg ud hvis solen skinner.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-10-10 10:06

Inden refi bliver alt for sarkastisk,vil jeg godt gi`mit "besyv" med,som forståelse for js270630`s
tankegang.Hvorfor skal alt det gode gamle kram,der måske virker 100%,bare smides af H.... til.Mange gange virker det nye isenkram,som et tilbageskridt.
Vi har lige skiftet vores medarbejdebredbånd,med router og skillefilter,ud til TDC homeduo basic.Det bevirker bl.a. at nu er jeg tvunget til at sådan en forpu.... box,skal stå med strøm på døgnet rundt,hvis vores fastnet tlf.skal fungere.Før kunne det hele lukkes ned,stadig med en intakt tlf.Skal lige med at vores nummerviser,heller ikke længere kan bruges,med det nye system.(Smid væk).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-10-10 10:12

granner01 - har du fået win7 skiven med så du kan geninstallere i 32 bit eller er det en recovery som du kan stille på.
Fortæl hvad du har lavet.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 11-10-10 10:53
Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-10 11:15

MANGE maskiner er forudinstalleret med 7eren i 32-bit.... og 64-bit følger så med uden beregning.

Det er langt fra alle der er fabriksinstalleret med 64-bit - så tjek nu lige inden den store formatering...

Citat
Vi har lige skiftet vores medarbejdebredbånd,med router og skillefilter,ud til TDC homeduo basic

Det var da også det VÆRSTE produkt du overhovedet kan finde

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-10-10 12:22

Det perferiudstyr jeg brugte og virkede i Vista, virkede ikke alt sammen i XP. Da jeg så fik 7 32 bit ind, virkede alt igen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-10-10 12:23

HOME DUO og HOME TRIO ???? - Jo jeg har fået det tilbudt, jeg ved ikke hvor mange gange, men har sagt til TDC Mafiaen, at jeg har et ganske almindeligtfastnet med ADSL, som køre stabilt og upåklageligt. Så det bliver ved det FINITO!!!!

Med hensyn til Windows 7, så er det ikke helt lige meget hvilken version der vælges.
Min datter har nogle gamle spil, som hun gerne ville beholde, så hun ville også gerne have win7.
Win7 Home dur ikke, win7 prof egnede sig heller ikke, så valget faldt på win7 Ultima, så nu køre det hele (næsten).
Printeren skulle lige have en nyere software beregnet til win7. Hendes webcam ville heller ikke køre, men måtte så bytte med farmands, et billigt et fra ALDI til 149 kr. og det virker bedre end det hun havde i forvejen.

Jo vi er underlagt producenternes luner, hvor vi må følge de kunstige behov de laver for at de kan tjene vores penge, gang på gang!

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 13-10-10 09:28

Ja, det blev en lang historie. De sarkastiske og nedladende indlæg ser jeg bort fra - men tak for alle de andre. Rart at høre, at det ikke kun er mig, der har problemer - der sidder sikkert i hundredevis andre rundt omkring. Det med kameraet løste sig - tak Eyvind! Jeg satte kablet i og tændte - og fluks kom billederne frem på skærmen uden brug af installations-cd'en. Men Canosan 5000F er der vist ikke noget at gøre ved. Der er ikke en driver, som fungerer på Windows 7. Så her må jeg nok ryste op med en tusse eller 2 - eller måske være heldig at finde en gammel computer med XP og brænder - for så kunne jeg da godt køre videre. En overvejelse værd. ---- Men jeg mener fortsat, at Windows 7 indeholder en masse skrammel, som godt kunne undværes. Måske kan noget af det slettes? Bare det at printe en side er lidt af en videnskab - det var en smal sag i "gamle dage". En brugervejledning på dansk følger ikke med - så nu har jeg bestilt en bog om emnet fra forlaget Libris. Måske det er vejen frem. - Tak til alle for den store interesse. Hvis nogen her kan fortælle mig noget om det at printe, hører jeg gerne fra jer.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 13-10-10 11:38

Det trøster mig da lidt, at jeg ikke var den eneste der ikke kunne få liv i tilbehøret

Der er heldigvis liv i printer og kamera, men føler sgu alligevel at jeg er blevet ført bag lyset

Når man søger efter drivere - f.eks Canon - så kunne de sgu godt på deres hjemmeside skrive et par ord om hvordan nogle kan få løst problemet - hvis det kan løses -

Det var godt nok en flink medarbejder der fortalte at vi ikke kunne finde driverne, men altså vi havde brugt så meget tid på at søge

Godkendelse af svar
Fra : js270630

Dato : 14-10-10 12:13

Tak for svaret Nordsted1.