/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
gemius danmark
Fra : denevigeuheldige
Vist : 803 gange
50 point
Dato : 07-10-10 19:07

Uadbrudt kommer denne her meddelelse op på skærmen: http://peecee.dk/upload/view/269676/full, hvilket er yderst irriterende.
Er det ikke ulovligt da jeg går ud fra at den slags forespørgsler er en form for spam?
Har I samme problem med gemius?

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 07-10-10 19:07
Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-10-10 19:13

alle ser dem,

SPAM ??? hvem ved , du kan jo bare klikke på LUK = X
du får den jo ikke TILSENDT men kun, når du besøger en side.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-10 19:17

Det ser ud som om du har oprettet en profil på TV2 og nu har TV2 sat en undersøgelse i gang om for eksempel bruger tilfredshed med siden, nej det er ikke ulovlig (tror jeg) og du kan tilsyneladende klikke på Nej og spørg mig ikke igen, gør det og dit problem er løst, jeg har set lignende undersøgelser på DMI der kan man ikke klikke på Spørg mig ikke igen og siden kommer op hver gang jeg logger på indtil undersøgelsen er ovre, jeg har klaget over det og fået svaret at det er fordi jeg sletter cookies hver gang browseren lukker og det er cookien som ved at jeg har besvaret eller klikket på Nej tak, disse undersøgelser er der på masser af sider og jeg tror bestemt ikke det er ulovligt

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 07-10-10 19:24

Læs her hvad sikkerheds forummet Malwarecheck mener om Gemius og sidens ejer der forsøgte med et slags forsvar:
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=294
der er også link til andre sider hvor du kan læse mere, ikke det mest interessante bekendtskab men ikke ulovligt

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-10-10 22:11

Citat
Det ser ud som om du har oprettet en profil på TV2

jeg får den sgu også
og jeg er ikke oprettet som bruger
+
og SOM SIDENS ejer,
har du RET til vise ALT_næsten
bare det ikke sendes som MAIL
klager du forresten over dette forum?
så slå diverse BLOKKERE fra og du bliver
med 'spam' og møj _ og links jeg aldrig ville besøge FRIVILLIGT

NYE TIDER = penge...

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-10-10 22:12

BTW:
du kan jo bare blokke siden...

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 08-10-10 02:45

ovn. Problemet er netop IKKE løst for selv om jeg klikker på knappen: spørg mig ikke igen - så virker det blot som om at man bliver gjort til grin. Den popper nemlig op igen.
Jeg vil forsøge at blokere siden eller skriver jeg til tv2.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 08-10-10 09:26

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-10-10 14:49

Selv tak - du kan blokere for Gemius i HOST filen

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 08-10-10 22:52

Øh hvordan gør jeg lige det?