/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
RENGØRING KERAMISK KOGEPLADE?
Fra : AG112
Vist : 4949 gange
300 point
Dato : 16-09-10 13:54

JEG HAR PROBLEMER MED KERAMISKE KOGEPLADER, PÅ ET UDLEJNINGSKOMFUR.
HAR PRØVET MANGE TING F.EKS. BRUN SÆBE MED FILM NATTEN OVER, SKUREPULVER,
AFKALKER, SILIBANG, OG ALLE MULIGE ANDRE ALM. HUSHOLDNINGSMIDLER.

DER BLIVER VED MED AT VÆRE EN "ULDEN" RING OMKRING KOGEPLADERNE.

ER DER NOGEN DER HAR ET GODT FORSLAG TIL RENGØRING, UDOVER AT SKIFTE
KOMFURET UD, SOM IØVRIGT IKKE FEJLER NOGET.
MÆRKET ER BLOMBERG.

MVH AG112

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-09-10 14:01

Altså en ring af små fine ridser. Den får du bare øget ved at bruge skurepulver, hvor det aktive indhold er knust kvartssand. Hvis du ikke tror på det med ridserne, så find en kæreste med et kraftigt forstørrelsesglas og kig selv efter.
Hold komfuret almindelig rent og lad være med at bruge nattesøvn til at spekulere over fænomenet. hvis det var et nyt blankt komfur, kunne man jo starte med at tjekke brugsanvisningen for at se, at skurepulver og rigtig sæbe er fyfy til den slags.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-09-10 14:03

Grønne skuresvampe virker i øvrigt lige som ståluld, bare langsommere. Jeg har set mange mennesker ødelægge blanke overflader med dem

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-09-10 14:16

Brug Stahl fix,
tysk, men fås også i Danmark...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-09-10 14:16

Vi bruger rengøringsmiddel med soda og en blød svamp, derefter pudser vi færdig med et pudsemiddel til keramikplader. Det beskytter mod ridser.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 16-09-10 14:18

DET SER IKKE UD SOM RIDSER, NÆRMEST SOM FASTBRÆNDT FEDT, DER IKKE KAN GÅ AF.

NÅR JEG FØLER MED FINGRENDE, MÆRKES DET SOM FORHØJNINGER,
OG IKKE SOM FORDYBNINGER.

MVH AG112

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 310 point
Dato : 16-09-10 14:22

Soda kan bruges til det og en glasskraber. De kan købes son en skraber til keramikplader eller en anden skraber med et skarbt parberplad. De kan du skrabe med.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-09-10 14:23

Og nu driller tastaturet, undskyld stavefejlene, håber du forstår.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-09-10 14:30

Citat
NÆRMEST SOM FASTBRÆNDT FEDT
Fjern det forsigtigt med et barberblad, der fulgte garanteret en sådan barbledsholder med komfuret så du forsigtigt kan få det fatbrændte af.

Ellers er der et eksempel her http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/tilbehor/ELECHOBSCRAPE/metalskraber-til-keramisk-kogeplade

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-09-10 14:31

Ser ud til at mit tastatur mangler nogle taster

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-09-10 14:36

Electrolux/Husqvarna har en formidabel pasta til at rense keramiske plader med, en lille klat på hver kogezone og så polere med knofedt, evt skrabe med en ren barberbladsskraber først.
Har købt pastaen hos Skousen.
Har også prøvet andre, men den ovenstående virkede bedst.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 16-09-10 15:04
Kommentar
Fra : AG112

Dato : 16-09-10 16:28

JEG VIL PRØVE AT KØBE NOGET SODA, OG SE OM DET HJÆLPER.
EVNT. OGSÅ GÅ OMKRING ELFORHANDLEREN OG SE HVAD HAN HAR.

JEG VENDER TILBAGE, FORELØBELIG TAK.

MVH AG112

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 16-09-10 16:52

Jeg har haft samme problem, og jeg kan bekræfte at skraberen er idéel.
Det skal blot være et nyt blad, der sidder i.
Jeg syntes ikke at skraberen hjalp mig, indtil den dag jeg fik købt mig en helt ny. Vups, så kunne jeg fjerne alle ringene

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 16-09-10 17:27

Det eneste der rigtigt hjælper på dit problem er at begynde at skrive med en blanding af små og store bogstaver, ligesom almindelige mennesker.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-09-10 20:52

Tjaeee. Dine keramiske kogeplader er ikke dit eneste problem. Du har gennem adskillige endnu ikke lært, at man på nettet ikke skriver med stort i alm tekst, med mindre man råber. Men du er åbenbart for dum til at fatte dette.

Kommentar
Fra : Creative1985

Dato : 16-09-10 21:14

Klumme det kunne jo være det er fordi hans caps lock sidder fast?

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 16-09-10 23:12

Så har den siddet fast i mange år.
Jeg tror heller ikke hun kan fatte det.

Jes

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-09-10 23:39

pabloj......nemmerli'

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-09-10 23:48

Jeg kan se at jeg glemte at skrive år i det første indlæg...men det drejer sig om 5 år hendes brik har siddet fast. Men okay...Har man kun den ene brik at flytte med, så er det vel derfor

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-09-10 00:09

i denne uge i netto glaskeramisk rens med skraber 25kr

Kommentar
Fra : lham

Dato : 17-09-10 07:36

De der spesielle pudsecremer koster jo ½ cykkel.
Grundlæggende ville det jo være rarest hvis "ildstedet" ikke var født højglaspoleret-så måske sandpapir korn 220 eller større og så salmiakrengøringsmiddel derefter .

Knap så voldsomt :sprit og winerkalk.
og ja- kogepladerne virker fint med en lille "bærand" livet er for kort til at gnubbe på den længere tid.

Godkendelse af svar
Fra : AG112

Dato : 29-09-10 12:24

Tak for svaret granner01.

DET VAR GLASSKRABEREN DER DUEDE.

JEG HAVDE ELLERS FÅET KØBT BÅDE SODA OG GLASKERAMISK RENS,
MEN MED SKRABEREN FORSVANDT DET.

MVH AG112

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-09-10 13:50

Selv tak og jeg er glad for det duede.