/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Betalingsserviceudskrifter
Fra : o.v.n.
Vist : 1727 gange
300 point
Dato : 11-09-10 19:48

Hej nu har jeg brug for hjælp til min e-boks.
Under e-boks og aftaler er der en undermenu som blandt andet kan vise månedens aftaler med PBS, siden ligner nøjagtig den papirudgave som jeg indtil for nylig modtog med posten, den side vil jeg gerne gemme på computeren og have mulighed for at printe så den kan lægges sammen med de andre bilag i regnskabet.
Hvordan får jeg nøjagtig den side gemt eller printet, siden skal være som den var i papir udgaven og uden link i bunden:
Vil du nu:
-Hente sidste nye udgave af Adobe Reader
-Se dine betalings afteler i e-boks
-afvise en bataling fordi du ikke ønsker at betale denne regning

og andre menuer som kommer med når jeg klikker på Udskriv- kan det lade sig gøre?
Jeg gemmer ved at printe til PDF men de, i mine øjne, uønskede menuer er med

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 11-09-10 20:00

i udskrift indstilling kan du fjerne sidehoved /fod
så skulle der ikke være andet på siden i udprint.
din pdf viewer skal du lige se i indstillinger om du der kan fjerne det

og i venstre øverste hjørne når du har åbnet din pdf fil er der både icon for udskriv og for at gemme en kopi til harddisk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-09-10 20:05

Det hjalp desværre ikke at sætte alle muligheder til Blank
måske skal jeg prøve en anden PDF reader, lige nu bruger jeg Evince

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-10 08:54

Citat
Vil du nu:
-Hente sidste nye udgave af Adobe Reader
-Se dine betalings afteler i e-boks
-afvise en bataling fordi du ikke ønsker at betale denne regning

Det "skærmbillede" du henter frem kan IKKE være en PDF-fil

En PDF-fil indeholder IKKE kommandoer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-10 08:57

Så det du gør er blot at "printe" skærmbilledet til PDF - og så kommer det hele selvfølgelig med.... (dog virker det disse kommandoer ikke)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-09-10 08:59

Nej det er ikke en PDF fil, men det bliver det når
Citat
Jeg gemmer ved at printe til PDF men de, i mine øjne, uønskede menuer er med
du glemte at læse hele spørgsmålet konto udtog med mere ligger som PDF men ikke de månedlige oversigter fra PBS og de kommer ikke med posten mere (Danske Bank)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-10 09:23

Citat
du glemte at læse hele spørgsmålet

Næ nej - jeg siger jo netop at det er skærmbilledet du printer ud TIL PDF....

Derfor hjælper en anden reader heller ikke

Hvis ikke disse betalingsoversigter har en desideret udskrivningskommando (det har mange trods alt af samme årsag) så kan du ikke gøre noget ud over at "rette" det manuelt....

Du kan jo gemme "billedet" i word eller som PDF og redigere det og derved fjerne de uønskede linier....

Citat
men ikke de månedlige oversigter fra PBS og de kommer ikke med posten mere (Danske Bank)

Det forstår jeg ikke - vi får dem både som e-post og i papirudgave og dem vi får som e-post (i e-boks) er PDF-kopier af papirudgaven (dog ikke fra Danske Bank)....

Har du ved tilmelding fraskrevet dig papirudgaven

Forhør dig med Danske Bank - de SKAL kunne udskrives (uden alt mulig andet "gøgl")

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-09-10 10:20

Citat
Forhør dig med Danske Bank
tror jeg ikke nytter noget, jeg har fået at vide (på papir) at breve fra banken skal findes i e-boks fremover, altså har jeg ikke fraskrevet papir udgaven den kommer bare ikke mere.
Oversigterne fra PBS er ikke i selve e-boksen under post, de er som en menu før jeg går over og læser post i e-boks.
Fagre nye elektroniske verden, min lønseddel kommer heller ikke mere i papirudgave, den skulle komme i e-boks men der er bare ingen lønseddel chefen river sig i håret og ved ikke hvorfor, jeg kan ikke tilmelde virksomheden, det er noget som firmaet klarer (hvis de kan finde ud af det)
nå det sidste var uden for emnet, spændende om lønsedlen er som PDF når den engang kommer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-09-10 10:23

Citat
jeg siger jo netop at det er skærmbilledet du printer ud TIL PDF....
nej det er det altså ikke, der er en Print ikon over PBS siden og den klikker jeg på, menuerne i siden af billedet er ikke med, men det er de nederste menuer og dem ville jeg gerne undgå på print

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-10 10:33

Citat
der er en Print ikon over PBS siden og den klikker jeg på, menuerne i siden af billedet er ikke med, men det er de nederste menuer og dem ville jeg gerne undgå på print

Det lyder "lidt" besynderligt

Kan du ikke lige lægge et skærmprint på peecee (og fjern for guds skyld alle identificerbare oplysninger INDEN )

Citat
Oversigterne fra PBS er ikke i selve e-boksen under post, de er som en menu før jeg går over og læser post i e-boks.

Har jeg ALDRIG set før

Sikker på du ikke bliver "omstillet" til din bank på den kommando... ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-10 10:43

Mig bekendt er ALT hvad e-boks arbejder med, PDF-filer.... (lønsedler, kontoudtog, regninger osv.)

Kun ting du selv lægger op kan være andre typer.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-09-10 11:04

Som jeg skrev så er adgangen til PBS oversigterne før jeg går over i e-boksen, i må gerne se et skærmbillede men det bliver senere, der skal lige lidt overstregninger til

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-10 11:30

Citat
der skal lige lidt overstregninger til

Helt klart en god ide

Citat
Som jeg skrev så er adgangen til PBS oversigterne før jeg går over i e-boksen

over i e-boksen ?????? Hvorfra

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-09-10 11:31

Nu er billederne vist anonyme men alligevel bliver de slettet om et par timer.
Det første billede er med forklaring om hvor jeg klikker:
http://peecee.dk/upload/view/265835

det næste billede viser den menu som jeg gerne vil undgå (den giver en side 3 og det er lidt besværlig at indstille printeren til kun at udskrive 1 og 2 af 3 hver gang)
http://peecee.dk/upload/view/265837

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-09-10 11:32

Jeg logger altid ind i e-boks fra netbanken, som du ser på billede 1

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 300 point
Dato : 12-09-10 11:45

Så giver det "lidt mere" mening

Problemet er jo slet ikke i e-boks.....

Det er i din BANK - det er jo deres side du er inde på og DER du ser PBS oversigterne....

Så hvis DANSKE BANK ikke giver mulighed for "rene" udskrifter, er der nok ikke meget at gøre andet end at rette eller afmærke og kopiere.....

Men det undrer mig at Danske Bank ikke kører med en "ren" udskrift......

Men ellers kender jeg ikke noget til Danske Netbank....

Er der ikke en kopierings/gemme/ funktion, der så evt. lægger dem i et "bibliotek" for gamle udskrifter....

Såfremt det er tilfældet, er de sikkert der "renset" for kommandoer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-10 11:50

Citat
Ved at klikke på "Vis" vil PBS-oversigten blive vist nøjagtigt som det kendte papireksemplar, der normalt kommer med post. Hvis der er adgang til en printer, vil oversigten også kunne udskrives.

Er den mulighed tilstede ???????

Det er fra en anden bank....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-09-10 11:52

Oversigterne er ikke i e-boks, der er alle kontoudtog og fakturaer men ikke selve PBS oversigten over måneden
jeg må have en snak med banken om ikke de kan lave en funktion så PBS oversigter kan gemmes på computeren, alle andre linjer i netbanken kan gemmes som en tekst fil

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-09-10 11:53

Citat
Er den mulighed tilstede ???????
ikke at jeg har fået øje på den og jeg gider ikke logge på igen lige nu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-10 12:01

Citat
jeg må have en snak med banken

Det er oven i købet DEM der ejer og driver PBS

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 12-09-10 12:05

I e-boks vælger du Gem fil som - og gemmer den hvor du vil. Når du åbner den gemte fil og udprinter, får du kun selve PBS-filen og intet andet. Udprintet ligner til forveksling papirudgaven.

Det er sådan jeg gør og har aldrig oplevet problemer.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 12-09-10 13:02

Min bank Nordea siger at hvis man ikke positivt tilvælger papir ( det koster "kun" 25 kr pr udskrift) får man kun de elektroniske udskrifter, dog er nytårsudgaven 31-12 på papir og "gratis"

Har forgæves forsøgt at få dem til at beskrive hvordan jeg kan lave prints med samme udseende som " i de gode gamle dage "-så jeg er bange for man manuelt må rette til -det er for dårligt-irritere kunden så man vender tilbage til bankens udskrifter og røve 25 kr hver gang

måske noget ved siden af det oprindelige spørgsmål -og mest et surt opstød.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 12-09-10 14:17

hmm tænkte på om du i opsætningen i danske bank har glemt at tillade at de må sende posten til din e-boks
jeg får alt i e-boks, men kan læse visse af oplysninger i selve banken online
Jeg har tilladt på et tidspunkt at alt post gerne må gå til e-boks
du kan åbne e-boks direkte fra banken af
så bliver du omdirigeret til e-boks og der er alle dokumenter lagt i pdf format.
også fra betalingsservice.
såvidt jeg kan se så læser du i bank billede online og ikke fra e-boks

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-09-10 17:16

Citat
hmm tænkte på om du i opsætningen i danske bank har glemt at tillade at de må sende posten til din e-boks
nej det styrer banken for mig og PBS oversigten er KUN under den på billedet viste menu
Citat
du kan åbne e-boks direkte fra banken af
så bliver du omdirigeret til e-boks og der er alle dokumenter lagt i pdf format.
også fra betalingsservice.
det har jeg forklaret at det sådan jeg gør allerede, faktisk har jeg ikke forsøgt at komme til e-boks på andre måder.
Nej de sider jeg spørger om er IKKE i e-boks, jeg kan kun se dem under den viste menu

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-09-10 17:24

Tak for svaret refi. du gjorde et forsøg, det er begrænset hvad jeg har af muligheder for selv at indstille noget
Citat
Problemet er jo slet ikke i e-boks.....

Det er i din BANK - det er jo deres side du er inde på og DER du ser PBS oversigterne...
det er under menuen E-boks og aftaler at jeg finder disse sider, jeg ved godt at jeg er i banken stadigvæk der - men det er de "papirer" som banken sender til e-boks som kan læses der, for mig at se er e-boks og netbank en hel del sammensmeltet, de samme dokumenter som kan læses under bankens e-boks menu ligger i Indboks i e-boksen, undtagen PBS oversigten altså

billederne bliver pillet ned igen nu