/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
blå skærm
Fra : sleepflowerpige
Vist : 634 gange
200 point
Dato : 31-08-10 16:03

Håber i kan hjælpe mig. jeg har virkeligt problemer med min computer(bærbar) Lige pludselig når jeg bruger computeren bliver skærmen blå og der kommer denne meddelse: Fejlen skyldes formodentligt denne fil 1gxpdx32.DLL
og PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Dette er en ny meddelse, der har stået forskellige ting, men fik det ikke skrevet op sidst.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 31-08-10 16:14

Jeg tror det første bogstav i navnet er et i og ikke et 1

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 31-08-10 16:15

Hvis det er et i, bør du nok lige opdatere driveren til dit grafikkort.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-08-10 16:17

Det kan skyldes flere ting, alt lige fra en alvorlig virus infektion til en defekt driver, hvordan har du beskyttet computeren (sikkerheds programmer) ? Kan du starte fejlsikret og scanne med alle dine sikkerhes programmer? Mit gæt er at du har en inficeret computer men det kan være noget så uskyldig som en beskadiget driver til dit grafikkort, og hvad har så skaden den? Tanken går igen til diverse infektioner du er vel sikker på at computeren ikke bliver for varm?

Kommentar
Fra : sleepflowerpige

Dato : 31-08-10 16:55

Hmm har tjekket driverne og der er ingen der skal opdateres. jeg bruger fullrate sikkerhedspakke, som jeg har haft på prøve i et par måneder.
Hvordan sørger jeg for at computeren ikke blir for varm?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 31-08-10 17:09

Hvis computeren bliver så varm at den er ubehagelig at røre ved på ydersiden, typisk på undersiden, så er den for varm. Sørg for at lufthullerne er frie og at der ikke er synlig støv i dem.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-08-10 21:44

når du har fået en BSOD = blå skærm, så har systemet oprettet en mappe der hedder minidump og den ligger på denne her sti, C:\windows\minidump, i den mappe ligger der en .dmp fil, prøv og højre klik på den og vælg send til ZIP-komprimeret mappe, ZIP mappen kommer til og ligge samme sted, bagefter kan du prøve og sende den til mig på mail kandu(snabel a)hilsoe.dk så kigger jeg ligge på den.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-09-10 16:07

Ud fra dump filen så er der problemer med to filer. Den er, som skrevet før, igxpdx32.dll som er en den af dit grafikts driver, den anden er win32k.sys som er en windows system fil som du ikke kan gøre så meget ved lige for dit problem. Jeg vil som andre også har forslået dig, geninstallere driveren til dit grafik kort. Hvis du ikek ved hvor du kan finde den nyeste driver henne, så skrive lige din computers navn så er der nok en her der finder den for dig.

Kommentar
Fra : sleepflowerpige

Dato : 06-09-10 16:06

Skal man ikke gå ind i enhedshåndtering og opdatere filerne derfra? Der ser de allesammen fine ud, og når jeg pøver at opdatere dem står der at der ikke findes noget der er nyere end det der allerede er på. Men min computer er en dell vostro 1310, hvis det kan hjælpe noget. Den havde lige blå skærm igen, men jeg var igang med en kamp i football manager

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-09-10 14:45

Du skal finde driveren hos producenten af netværkskortet og bare installere den helt normalt.

Kommentar
Fra : sleepflowerpige

Dato : 08-09-10 14:14

Er det netværkskortet der skal opdateres? Der står 3 på: 1394 - netværkskort
Realtek RTL8168C(P)8111C(P)PCI-E Gigabit NIC
Trådløst Dell 1395 Wlan mini card

Jeg har prøvet at lede efter noget brugbart, men kan ikke finde noget, hva skal jeg dog gøre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-10 14:30

Citat
hva skal jeg dog gøre

Du kan starte med at lukke tidligere spørgsmål mens den virker...

Om 2 dage lukkes dette af Kandu

http://www.kandu.dk/Spg148041.aspx

Dernæst....

Et af de største problemer med Notebooks -DET ER IKKE SPILLEMASKINER

Så sker fejlen KUN i spil (ram-problemer/grafik-problemer - ja så lader du bare være med at spille....

Kommentar
Fra : edison

Dato : 08-09-10 16:41

prøv lige at køre et fejlfindings program til din harddisk. Windows har et indbygget.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 08-09-10 16:45

prøv at læse denne artikkel. og følg anvisningerne.
http://support.microsoft.com/?kbid=894278&sd=RMVP

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 10-09-10 14:21
Godkendelse af svar
Fra : sleepflowerpige

Dato : 23-09-10 19:35

Tusind tak for hjælpen, jeg tror det virker nu

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-09-10 09:31

Det var godt.