/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Forsvundne ikoner og ubrugbar skrivebord
Fra : Sillepigen
Vist : 703 gange
100 point
Dato : 26-08-10 11:17

Kære Kandu'er!
Jeg er i problemer! Mine ikoner på mit skrivebord har gradvist ændret sig. Først kunne jeg blot ikke klikke på dem (eller på noget andet sted på skrivebordet, hverken venstre- eller højreklik). Derefter blev ikonerne hvide, som om de var ødelagte. Nu er de helt væk. Skriften under dem står stadig (fx Internet Explorer under det, der plejede at være et lille, blåt e).
Selvfølgelig er der andre muligheder for at åbne programmerne, men der må da være noget galt!

Jeg har søgt lidt rundt omkring, og hos mange hjælper det (åbenbart) at højreklikke på skrivebordet og vælge "Vis ikoner". Som sagt kan jeg slet ikke klikke på skrivebordet - overhovedet, det bliver ikke registreret, så dette råd behøver I ikke komme med Men har I andre? Hvad tænker I kan være galt?

Jeg har genstartet utallige gange og kørt flere virus-skanninger, uden resultat.

Hjælp mit stakkels skrivebord og min manglende viden over for computere, som ikke opfører sig normalt.
Mange hilsner,
Kathrine

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-08-10 11:28
Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 26-08-10 12:10

Nå, jeg fandt så selv ud af det. Hvis andre skulle komme i samme problem:
Jeg oprettede en ny brugerkonto og loggede på den. Her blev ikonerne åbnet korrekt.
Så skiftede jeg tilbage til den gamle, hvor ikonerne langsomt kom frem og blev brugbare igen, uden jeg foretog mig andet.

Ikke at årsagen er klar, men fejlen er løst, og det er nok for mig

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-08-10 13:34

- fint nok Sille...

Annuller spørgsmålet
Fra : Sillepigen

Dato : 31-10-10 09:12

Som sagt fandt jeg selv ud af det. Jeg oprettede en ny bruger på computeren. På dennes skrivebord var ikonerne, som de skulle. Da jeg gik tilbage på min oprindelige bruger, kom ikonerne tilbage der. Jeg tror ikke, det som sådan er nogen løsning med en fin forklaring. Men det virkede