/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Er kandu blevet useriøs ?
Fra : scootergrisen
Vist : 1150 gange
50 point
Dato : 15-08-10 00:15

Er det bare mig eller er kandu.dk blevet meget useriøst specielt på det sidste ?
Jeg syns ikke det var så slemt før men nu syns jeg der er mange useriøse indlæg så jeg mister lysten til at bruge kandu.

Hvad syns i ?

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 15-08-10 00:23

Hmm. Svært at sige. Har været med i mange år nu. Måske er der nok kommet en del flere useriøse
"tip" end tidligere.

Spørgsmålene er vel lige så seriøse som tidligere, måske med en større tendens til afsporing og spam, end tidligere.

Kandu har altid været benyttet til chat, og det er bare hyggeligt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-08-10 00:29

Sådan har kandu altid været i "sommertiden" i al den tid jeg har været her

Lige noget seriøst.... er der ikke lige nogle der kan komme med noget dykkerudstyr eller en båd... vi er ved at drukne her i Nordsjælland

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-08-10 00:36

Jeg har et par luftmadrasser du kan låne Nordsted.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-08-10 00:41

Og jeg synes Kandu er blevet kedelig. Især efter at jægerne er begyndt at bruge Kandu som deres egen delvise boksearena og svinesti.

Det er rigtigt at Kandu er mere "tamt" om sommeren, men spammeren Jørn har ødelagt meget.
Og der er flere direkte negative folk her, og det er ubehageligt.

Kandu skal være sjov og man skal hjælpe, ikke svine hinanden til eller nedgøre hinanden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-08-10 00:41

Rigtig god ide granner01.... men jeg tror ikke du kan komme herop

Jeg er godt nok glad for at vi ikke har kælder, men det regner ned i stuen via tv-antennen

Måske vi skulle spørge Lotte Friis om hun ikke lige kan træde til

gurle gurle gurle

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-08-10 00:43

Jeg håber du kan svømme Nordsted og hold øje med svømmehud.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-08-10 00:49

Sys nu mine fingre bliver rynkede af alt det vand

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-08-10 01:20

Citat
Er kandu blevet useriøs ?

det er vel hovedsagelig inden for emnet "Jagt" det er useriøse foregår,
men,.. det har nok en tendens til at 'smitte' lidt af på andre emner,

hvem fanden har egentlig inviteret de useriøse jægere,.. ?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 15-08-10 01:32

Der er aldrig useriøse indlæg på kandu!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 15-08-10 07:00

nej, men til gengæld en del ord ekvilibrister, der ser det som deres opgave at bruge sprogets værste gloser, når de opdager en af "fjenderne". selv en uskyldig lykønskning kan udløse vredesudbrud af dimensioner. hvorfor i den offentlige debat? brug den private indtil vedkommende bliver blacklistet. måske kunne andre så være heldige, at tråden i mellemtiden var lukket.
men selvfølgelig er det en del af fornøjelsen at lade seriøse brugere være med på en "kigger".
ku' ikke lige lade være med at blande mig, men ovenstående er en af grundene til, at jeg ikke er her så tit som før.
god søndag med sol.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-08-10 10:03

- det her højner ihvertfald ikke det seriøse niveau:

Citat
Indlægget må gerne være tomt #@

Spørgsmål
- Ubesvarede 6
- Besvarede 97
- Annullerede 43
- Slettede 0
Ialt 146

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=269335

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-08-10 11:35

Se det er lige det jeg snakker om.
Jeg opretter en tråd om kandu er blevet useriøs og allerede handler halvdelen af svarene om oversvømmelser og luftmadresse og hvor mange spørgsmål en person har stilt og besvaret og link til profil og alt muligt lort.

Jeg syns det er så totalt useriøst.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-08-10 11:52

Scootergrisen ... du har været på kandu så længe, at du godt ved, at der altid er stilstand om sommeren....

Kan godt være det var for seriøst!!! at spørge til hjælp, vedr oversvømmelser-- har du fulgt med i medierne og set hvor alvorligt det var.... så jeg var glad for at få en hjælpende "hånd"

Citat
Kandu har altid været benyttet til chat, og det er bare hyggeligt.

Netop

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-08-10 12:00

Ja - til dels.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-08-10 12:32

Jeg synes ikke at der upræget bliver brugt "sprogets værste gloser".

Jagttrådene f.eks. har fornærmelser på højt humoristisk plan, men jeg fatter bare ikke at nogen kan være så stejle i så lang tid.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 15-08-10 14:24

Ved du hvad Scootergris, jeg synes, der er masser af seriøse spørgsmål og en mængde gode og seriøse svar. En gang imellem så er der en tråd eller to, der går op i hyggeligt pjat og pjank, og det er i grunden bare med til at ryste os lidt sammen, så vi lærer hinanden lidt bedre at kende - trods det at vi er anonyme. Jeg synes det er fint med en vekselvirkning af seriøsitet og lidt skæg og ballade, så længe dét ikke tager overhånd, og det synes jeg trods alt ikke, det gør.
Jagttråden kan man holde sig fra, hvis ikke man bryder sig om tonen dér. Men små hyggelige historier som f.eks. at forestille sig Nordsted på en luftmadras og svømmehud mellem tæerne et sted i Nordsjælland, ja, det skader os ikke.
God søndag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-08-10 15:38

Det er som regel de spørgsmål hvor spørger ikke deltager selv at det går helt i småsnak, "seriøse" spørgsmål kommer der tit et hurtigt svar og når så spørgeren hurtigt får accepteret et svar går snakken som regel i stå.
Er der bestemte brugere som ikke kan holde sig på måtten gang på gang, ja så har du jo blacklist knappen, ikke noget at blande Kandu ind i du administrer selv

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 15-08-10 16:04

Ja, det er engang imellem skide useriøst, og der er altid "nogen der ved alting", og ikke kan lade være at kommentere alting. Og så få spørgsmålet en anden drejning, når "de kloge" ikke kan svare, så drejer de lige spørgsmålet.....
Det er sjældent, at man bare får et godt råd på sit spørgsmål, man må ta' alt "skidtet" med..., fordi en gruppe af brugere ved alt..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-08-10 16:28

Citat
Det er sjældent, at man bare får et godt råd på sit spørgsmål, man må ta' alt "skidtet" med..., fordi en gruppe af brugere ved alt..

Og nogle gange har spørger et spørgsmål, som ikke lige er til at svare på... derfor

Forøvrigt har jeg lige kikke lidt i dine spørgsmål... jeg synes du skyder over målet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-08-10 16:44

Så nu har scootergrisen ikke været på siden klokken 11:35 tråden overgår til småsnak fra nu
(så kan han lære det kan han )

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-08-10 17:54

Citat
Er kandu blevet useriøs ?

Totalt og aldeles, det vrimler med tåbelige tips og indlæg, det ene værre end det andet,
sæ'føli' skal der være plads til tant og fjas, men der skal vel være en grænse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-08-10 18:00

Men helt seriøst - så fik jeg nogle rigtig gode og brugbare input til mit spørgsmål om drivere til en ældre "MYBOOK" bærbar computer................................og tak for det.
Den kører nu, og er afleveret til den glade bruger.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 15-08-10 18:32

Tja, mit spørgsmål om "Fadæser i køkkenet" var måske ikke lige i den seriøse ende - men hvor var det alligevel hyggeligt, at så mange kunne "grine lidt af sig selv" i stedet for alle andre.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-08-10 19:17

scootergrisen

Nu ved jeg jo ikke hvad du mener med "seriøs" , men hører dette spørgsmål med til de seriøse

http://www.kandu.dk/Spg149115.aspx

???????

Citat
Jeg syns ikke det var så slemt før men nu syns jeg der er mange useriøse indlæg så jeg mister lysten til at bruge kandu.

Uhhhha det må du ikke gøre. Der er flere brugere på kandu, der ved alt om intet ...... jeg mener, der ved intet om alt .... ja så er spørgsmålet hvad jeg egentlig mener

Men jeg vil igen opfordre brugerne til at tage denne test

http://www.123abc.dk/DanskGrammatik/udsagnsord_r_01.htm

Det vil glæde mange, at "du" kan skrive korrekt. Der er flere brugere, der den ene gang efter den anden laver den samme fejl.

Husk på at de, der ikke selv kan stave korrekt, tror at "du" kan.

Ret selv mine fejl

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 15-08-10 21:07

Jeg kan godt lide useriøse indlæg, det giver lidt kolorit på hverdagen.
- men emnerne skal placeres i rette kategori, således at seriøse spørgsmål bliver behandlet alvorligt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-08-10 21:37

Christa.N.... og i hvilken kategori synes du jeg skulle efterlyse en dykkerudstyr eller en båd??

Ps. i virkelige seriøse spørgsmål, er jeg sgu også seriøs, men dette spørgsmål kan jeg ikke tage seriøs

Undskyld forstyrrelsen alligevel

Smutter nu, skal ud med dykkerudstyret i morgen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-08-10 21:38

ups ans, der var en slåfejl

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-08-10 22:15

jeg har det OK, med de fleste indlæg, og jeg holder mig fra alt det der fnidder hvis jeg kan .

Men jeg er lidt luren ved, at en spørger herunder ikke kan få et ordentligt svar:

http://www.kandu.dk/spg149445.aspx

når nu så mange ved noget om det, er det lidt underligt, at der skal gives så mærkelige svar.

Jeg var selv igang med at finde en løsning, men tænkte- her er jo så mange som har ekspertviden indenfor denne kategori, så det må jeg hellere afholde mig fra.

Men denne måde at svare på-- ja det finder jeg useriøst . Hvad med dig Scoootergrisen, kunne du ikke finde et svar- ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-08-10 22:36

Eksemplet fra Smuller54 er et uhyggeligt eksempel på hvor useriøs det her forum kan være, jeg abonnerer ikke på kategorien Knallert fordi jeg ikke har særlig stor viden om de tohjulede.
Men nu har jeg skrevet et indlæg med nogle måske løsninger, det andet var under lavmålet kan i andre tilføje noget? Scootergrisen har viden om emnet så ind med dig grisling og hjælp spørgeren

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 16-08-10 09:10

Til Nordsted1:

Citat
Kan godt være det var for seriøst!!! at spørge til hjælp, vedr oversvømmelser-- har du fulgt med i medierne og set hvor alvorligt det var.... så jeg var glad for at få en hjælpende "hånd"

.....Det er da fint, at du er glad for hjælp, men så opret din egen tråd!

Det er møgirriterende at skulle igennem sådan en snak, der ikke har noget med emnet at gøre, når man vil følge et spørgsmål.

Citat
Og nogle gange har spørger et spørgsmål, som ikke lige er til at svare på... derfor

.....jamen hvorfor så skrive noget overhovedet?

Citat
Ps. i virkelige seriøse spørgsmål, er jeg sgu også seriøs, men dette spørgsmål kan jeg ikke tage seriøs

....nej, men igen: Så lad være med at blande dig! Det er jo ikke dig der bestemmer hvad der er seriøst og ikke seriøst.

Det er ikke for specielt at angribe dig Nordsted1, nu var hér bare et godt eksempel at bruge.

Til scootergrisen:

Som du nok kan forstå på ovenstående, synes jeg også der er for meget useriøs snak. Jeg fatter ikke, hvorfor folk skriver, når de ikke vil/kan bidrage med et svar til spørgsmålet. Hvis man har så stærk en trang til at ytre sig, eller keder sig så meget, kan man jo bare oprette sin egen tråd.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-08-10 13:40

Citat
Og nogle gange har spørger et spørgsmål, som ikke lige er til at svare på... derfor

.....jamen hvorfor så skrive noget overhovedet?

Fordi nogle spørgsmål, kræver en uddybelse af spørgsmålet...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-08-10 13:46

Citat
Fordi nogle spørgsmål, kræver en uddybelse af spørgsmålet...

Ja, nogle skal man hive oplysninger ud af, vi sidder altså ikke med en krystalkugle

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-08-10 15:50

Citat
Jeg opretter en tråd om kandu er blevet useriøs og allerede handler halvdelen af svarene om oversvømmelser og luftmadresse og hvor mange spørgsmål en person har stilt og besvaret og link til profil og alt muligt lort.

Jeg syns det er så totalt useriøst.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-08-10 15:52

- jeg ville bare give livstegn fra VespaSvinet som jo er dybt seriøs...

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 16-08-10 17:58

Det er godt, Stouenberg. Dejligt at vi har så seriøse brugere her på Kandu

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 16-08-10 22:36

Ja - ligesom mig!!!!!

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 17-08-10 06:51

Nemlig, Flash77

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-10 17:17

Citat
Er kandu blevet useriøs ?
ja spørgeren her er selv et eksempel og med til at gøre Kandu useriøs, tråden er gået i stå og går i glemmebogen uden at spørgeren reagerer på de mange indlæg, det er ikke seriøst

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 21-08-10 17:56

Jeg er helt enig med dig o.v.n - Hvad blev der af scooter...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-08-10 18:05

Citat
Hvad blev der af scooter...

han er drejet af for længe siden ....