/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
ni hau
Fra : ans
Vist : 898 gange
500 point
Dato : 07-07-10 09:25

..... hvordan går det med kandu ?

Ja, jeg er ved at lære kinesisk Jeg har læst mig frem til at ni hau er kinesisk og på dansk betyder hej .... så dette er ikke skrevet til en bruger, som jeg har blacklistet.

Så ... Hej ..... hvordan går det med kandu?

Jeg synes selv det halter lidt. Kandu får ikke gjort noget ved oprettelsen af nye brugere.

Nye brugere skal der være plads til, men kandu har ikke styr på, hvordan det skal programmeres, uden at det bliver misbrugt og

Det hjælper jo kun i få minutter at kandu blacklister en bruger, så er han/hun der igen.

Kandu få øjnene op og gør noget ved det problem, som er der.

Hvis nogen skulle være i tvivl om spørgsmålet, så gentager jeg det lige

ni hau ..... hvordan går det med kandu .... og oversat

hej ..... hvordan går det med kandu ?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 07-07-10 09:40

Det går da helt tilbage for kandu, det er der da ingen tvivl om...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-07-10 09:40

Javel

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-07-10 09:41

Citat
så dette er ikke skrevet til en bruger, som jeg har blacklistet.

Hvorfor det ?

Brormand ville så gerne svare.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-10 09:42

Citat
hej ..... hvordan går det med kandu ?

Tilsyneladende rigtigt skidt...tror vi skal ha' fat i en vagtlæge ans

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 510 point
Dato : 07-07-10 09:49

Ja det går ikke godt, det ville være dejligt at kandu.dk fulgte lidt mere.

Seneste 25 tips er også ved at blive ødelagt fordi der er enkelte der bruger tips til deres egen legeplads.

Så jeg gentager lige ans Kandu få øjnene op og gør noget ved det problem, som er der.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-07-10 09:56

Citat
Seneste 25 tips er også ved at blive ødelagt fordi der er enkelte der bruger tips til deres egen legeplads

Ja, det er resultatet af blacklisten

Kommentar
Fra : webm

Dato : 07-07-10 10:00

Citat
Hvad kan jeg bruge kandu.dk til?

Hele konceptet bag kandu.dk er, at du får løst dine problemer hurtigst muligt.

Ja, sådan var det engang

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-07-10 10:16

Der har altid været uenighed på kandu.

Men de problemer, der er i dag, skyldes udelukkende at kandu ikke gør noget ved det.

Udover at ændre på proceduren på oprettelse af en "ny" bruger, så burde kandu også læse

http://www.kandu.dk/faq.aspx

Det passer som vinden blæser

Teil

Du svarer bare på brormands vegne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-07-10 11:20

> ni hau er kinesisk og på dansk betyder hej...

og jeg som troede det var Niels Hausgaard?

Husk lige:
Kandu: "Vejen til hurtig løsning"
det er stadig det det drejer sig om;

også her i augurke tiden, hvor de fleste vil noget andet...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-07-10 11:46

Det ville være rart, om I bare skrev til teamet, når I er utilfredse - med det ene eller andet, de følger jo ikke siden.

Jeg tager i denne tråd ikke stilling til om det er ret eller rimeligt, at udelukke den ene eller den anden bruger.
Der er nok andre der har flere erfaringer end jeg, hvad det angår, da jeg ikke har været her så længe.

Men måske I også har prøvet at skrive.

jeg synes de er hurtige til at reagere, når man skriver til dem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-07-10 11:58

smuller54

Du skal heller ikke tage stilling til

Citat
Jeg tager i denne tråd ikke stilling til om det er ret eller rimeligt, at udelukke den ene eller den anden bruger.

det er ikke det, der er "spørgsmålet"

Mit indlæg er at få kandu til at vågne fra den dvale, som de ligger i.

De åbner af og til øjnene, gnider dem lidt for at få søvnen ud. Men men men ..... de får ikke al søvnen ud.

Der bliver ikke gnedet nok, og søvnen er der dagen efter

I dag har de da gnedet lidt, men i morgen, måske allerede i dag, er "søvnen" der igen.

Ja det vil tiden jo vise.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-07-10 12:05

Jørn har da fået blacklistet alle sine profiler, men har han en ny igen?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-07-10 12:17

granner01

Det har jeg set. Spørgsmålet er stadig om kandu vil vågne fra den dvale, som de i lang tid har ligget i.

Jeg ved at brugerne ikke kan svar på om kandu vågner, men da teamet bag kandu ikke altid svarer på mails, så prøver jeg på denne måde.

svendgiversen

Der har i de sidste par år været agurketid på kandu, og det er der "brugere", der har udnyttet.

Så mit håb er at kandu vågner fra dvalen, så denne evindelige "agurketid" ophører.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-10 12:38

Citat
Så mit håb er at kandu vågner fra dvalen, så denne evindelige "agurketid" ophører.
jeg kunne ikke skrive det bedre selv og er fuldstændig enig, teamet følger vist lidt med i kategorien Kandu.dk hvad med også at skrive et indlæg når i læser alle vores indlæg kære team?
Tanken bag Kandu er god nok og alle kan være med, både med tekniske og ikke tekniske spørgsmål + kategorier til de sjove indlæg
Vågn TEAM og få øjnene op i behøver ikke se sådan her ud hele tiden ---

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-07-10 13:28

Kandu er vågen for jeg skrev til dem i søndags og mandag var Jørns profiler slettet, han kom igen med nihau og den skrev jeg om til dem i går og i dag er den blacklistet. Så sig ikke at Kanduteamet sover.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-07-10 13:59

Citat
granner01

Dato : 07-07-10 13:28

Kandu er vågen for jeg skrev til dem i søndags og mandag var Jørns profiler slettet, han kom igen med nihau og den skrev jeg om til dem i går og i dag er den blacklistet. Så sig ikke at Kanduteamet sover.

Hvordan vil du så kunne bevise at kandu er vågen?

Efter min mening er teamet bag kandu ikke vågen. De skal ændre på oprettelsen af ny/nye profiler.
Og det mener jeg ikke er sket.

Der er for mange huller her på kandu .

granner01

Hvor mange mails har du modtaget fra teamet bag kandu. Jeg har jo været bruger på kandu i mange år. De gange jeg har skrevet til kandu, der har jeg af og til modtaget en mail fra teamet bag kandu ,som viste at de netop havde modtaget "min mail"

Men hvis du har den direkte adgang til kandu. Kan du så ikke bede dem om at ændre på oprettelsen af en profil/ny profil på kandu

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-07-10 14:56

Jeg har ikke direkte adgang til Kandu, kan kun sende mail og har kun modtaget en mail fra dem 1 gang.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-07-10 14:57

Citat
Kan du så ikke bede dem om at ændre på oprettelsen af en profil/ny profil på kandu
Det er det der skal til.

Og så ville det være en god ide at f.eks de 10 seneste oprettede profiler kunne ses f.eks. lige efter statistikken

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-07-10 15:14

Citat
Og så ville det være en god ide at f.eks de 10 seneste oprettede profiler kunne ses f.eks. lige efter statistikken

god ide, skriv det til teamet

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 07-07-10 19:48

granner01
Citat
Kandu er vågen for jeg skrev til dem i søndags og mandag var Jørns profiler slettet, han kom igen med nihau og den skrev jeg om til dem i går og i dag er den blacklistet.

Hvordan ser du egentlig det ??

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-07-10 20:18

Ja, jeg har sq heller ikke de evner

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-07-10 20:27

Citat
god ide, skriv det til teamet
Det har jeg gjort for ½år siden og intet hørt fra kandu så granner01 har åbenbart den eneste varme linie til kandu - så det må hun bringe videre.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-07-10 20:39

A womans toutche....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-07-10 21:06

Jeg har skrevet profilnavnene ned som jeg har sendt til kandu og dagen efter klikker jeg så på dem og ser de er blacklistet. Så enkelt er det.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-07-10 21:24

Citat
Det har jeg gjort for ½år siden og intet hørt fra kandu så granner01 har åbenbart den eneste varme linie til kandu - så det må hun bringe videre.

sludder, jeg har fået mail retur, 8 udaf 10 gange jeg har skrevet, så prøv igen.
De gange der ikke er blevet svaret er der handlet.
Det kan godt være det var for ½ år siden, at der ikke var respons.

Lige nu tror jeg der er hul igennem, så derfor - dit forslag er jo rigtig godt- skriv igen.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-07-10 22:03

men nu kom vi jo lidt på afveje igen idet spørgsmålet jo var:

Citat
hvordan går det med kandu ?

sorry Ans
jeg lod mig rive med og det lader til at det er der andre der også gør-

og igen

egentlig er jeg tilfreds nok, og jeg mener ikke man skal opgive at gøre dette forum bedre.

Og det er du og andre også igang med.

Burde vel være simpelt. Så må vi håbe at teamet er blevet rusket og er mere vågen.

mvh Smuller54

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-07-10 23:30

Og jeg undrer mig for er det et team eller en enkelt mand som kører det hele på en enkelt server i kælderen. Han har måske hele sin indtægt fra reklamerne på Kandu og har ikke flere internetsider der skal vedligeholdes. Hvis han så også arbejder uden for hjemmet, så forstår man at han ikke altid har tid.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-07-10 12:17

Citat
Og jeg undrer mig for er det et team eller en enkelt mand som kører det hele på en enkelt server i kælderen. Han har måske hele sin indtægt fra reklamerne på Kandu og har ikke flere internetsider der skal vedligeholdes. Hvis han så også arbejder uden for hjemmet, så forstår man at han ikke altid har tid.

Det er en enkelt mand, der "ejer" kandu, men han har da hjælpere ..... somme tider.

Det hele kører ikke på en enkelt server. Der er mindst 2 servere. På den ene går uret altid rigtigt. Den anden server der kan man ikke altid regne med uret/tiden.

Hele indtægten fra reklamer .... sådan har det ikke altid været. I "gamle" dage var der ikke reklamer. Men det hjalp ikke, at der kom reklamer. Der har jo tidligere været lovet en gevinst hver måned til den "bedste" ..... senere lodtrækning blandt brugere på kandu. Gevinsten udeblev for de fleste. Stort ramaskrig på kandu blandt brugerne. Kandu udbetalte så gevinsterne (jeg tror de fleste fik det de havde tilgode). Derefter ændrede kandu konceptet. Nu var/er det ikke mere muligt at kunne deltage i lodtrækningen om månedens gevinst .... den bortfaldt .... da kandu ikke mere gad høre på det fnidder fnadder om at gevinster ikke blev udbetalt !!!!!!!!!!! Hvem havde skylden ?????? kandu, men nu blev det et problem, som brugerne var skyld i !!!!!!!

Og kandu burde rette op på mangt og meget.

I http://www.kandu.dk/faq.aspx står der stadig

Citat
Hvad får jeg ud af at blive superbruger hos kandu.dk?

Når du bliver superbruger hos kandu.dk, vil du straks få tildelt 200 ledige point, som du kan bruge til at stille spørgsmål/læse svar.

Derudover får du mulighed for at optjene superpoint, og komme på hi-scoren. Du får også chance for at vinde nogle af de flotte gaver som vi udlover til de personer, som har optjent flest superpoint inden for en given periode.

Som superbruger kan du alt det et medlem kan, og samtidig kan du skrive tips / svar.

Citat
Hvad er det smarte ved, at bruge kandu.dk som newsreader?

Ved at bruge kandu.dk som newsreader, vil du have mulighed for at abonnere på en eller flere af nyhedsgrupperne, dvs. Du vil få tilsendt en e-mail, hver gang der kommer et nyt indlæg i en af dine selv valgte nyhedsgrupper.

Derudover kan du også abonnere på et eller flere indlæg, dvs. Hvis du finder et indlæg i en af nyhedsgrupperne, hvor du godt kunne tænke dig at følge med i videreudviklingen, kan du få tilsendt en e-mail, hver gang der kommer nye indlæg til dette/disse.

Ved at bruge kandu.dk som newsreader, har du også mulighed for at søge i hele teksten i alle nyhedsgrupperne, dvs. Normalt når du sidder i en newsreader, f.eks. outlook express, og du vil søge efter en nyhed som omhandler noget bestemt, så kan du kun søge i emne feltet på nyhederne, og en af de rigtig store fordele her hos kandu.dk er, at her får du lov til at søge både i emne feltet, og data feltet (dette kaldes body søgning).

Det har ikke kunne bruges i flere år. Det kunne det heller ikke i det "gamle" kandu.

Hvis kandu nu tog sig sammen og fik ændret på proceduren m.h.t. til oprettelse af "ny" profil, samt fik ændret i "kom godt i gang" så kommer vi da lidt hen ad vejen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-07-10 14:42

Og når der nu er så meget vrøvl med kandu, hvorfor så ikke lave et nyt kandu?
Kandu2 eller kanvi eller måske endnu bedre vikan...

Hvor alt virker perfekt,
men så har vi jo ikke noget at brokke os over her i augurketiden...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-07-10 15:45

Det foreslog jeg sidste sommer da Jørn lavede alle de 30 profiler, men selv da var der ingen der meldte sig til at hjælpe.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-10 23:04

Citat
Kandu udbetalte så gevinsterne (jeg tror de fleste fik det de havde tilgode). Derefter ændrede kandu konceptet

Kandu ændrede konceptet pga af Jørn... han blev ved med at påpege at folk ikke fik deres præmier, og burde lade være med at have præmier, når de alligevel ikke blev udbetalt

Bortset fra Jørn og manglende mails, synes jeg kandu kører ganske udemærket

Kommentar
Fra : webm

Dato : 20-07-10 00:28

Citat
Og når der nu er så meget vrøvl med kandu, hvorfor så ikke lave et nyt kandu?
Kandu2 eller kanvi eller måske endnu bedre vikan...

Hvor alt virker perfekt,
men så har vi jo ikke noget at brokke os over her i augurketiden...

Det er vist utopi og ønsketænkning...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-10 19:39

Citat
bentjuul

Dato : 07-07-10 09:49

--------------------------------------------------------------------------------
Ja det går ikke godt, det ville være dejligt at kandu.dk fulgte lidt mere.

Seneste 25 tips er også ved at blive ødelagt fordi der er enkelte der bruger tips til deres egen legeplads.

Så jeg gentager lige ans Kandu få øjnene op og gør noget ved det problem, som er der.

Jeg ved ikke hvor meget kandu har fået øjnene op, men kandu fungerer ikke som det skal.

Der har været lidt oprydning, men kandu tog ikke resterne med

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-08-10 19:54

??

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 17-08-10 19:57

Tak for svaret bentjuul

Jeg "ved" at du har gjort et stort arbejde med at skrive til kandu.

Samtidig var du heller ikke blandt de brugere, der tog godt imod alle "nye" Det lod du andre om. Du kunne gennemskue, hvem den/de nye var

Men, der var så de brugere, som stod i kø for at besvare spørgsmål fra den/de "nye"

Og de blev belønnet med noget, som ikke kan bruges, men de kom da på tavlen som gode brugere på kandu (fedte fedte)

Jeg har så forhøjet point, da jeg har så mange ledige. Jeg ved, at du ikke kan bruge dem til noget, men jeg får tyndet lidt ud

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-08-10 23:39

Citat
Jeg ved, at du ikke kan bruge dem til noget, men jeg får tyndet lidt ud
Det er altid dejligt at du og enkelte andre kan gennemskue hvad det egentlig er som foregår herinde. Tak ans