/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Jeg vil være hoster, men hvordan??
Fra : elxx
Vist : 400 gange
50 point
Dato : 03-05-03 13:02

Jeg prøver at hoste et spil i Raven Shield, men den bruger den statiske IP-adresse, og derfor kan ingen joine mit spil udefra.

Accepteret svar
Fra : esc2spc

Modtaget 50 point
Dato : 03-05-03 23:28

Det er anbefalet at du anskaffer dig en statisk ip adresse, men det kommer til at koste penge. Hvad du så kan gøre er at bruge din DHCP (dynamisk ip adresse) hvis den ikke skifter så tit. Nogle gang kan du være så heldig at den ikke skifter i månedesvis. For at finde ud af om din ip-ad skifter skal du åbne en dos vindue og skriv "ipconfig" skriv din ip-ad ned og reboot. Etablere internet forbindelse og åbne en dos vindue igen og skriv "ipconfig", hvis din ip-ad er den samme er du heldig. Du skal kontakte din web hosting firma og reservere den ip-ad, men hvis ip-ad skifter hvergang du rebooter er der ikke så meget andet at gøre end at anskaffe et statisk ip-ad. Eller finde ud af om der er andre firma som ikke skifter ip-ad så tit.

Godkendelse af svar
Fra : elxx

Dato : 04-05-03 08:29

Tak for svaret esc2spc. Jeg vidste dog det mest i forvejen, og jeg har også fået det til at virke nu.