/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fejl ved opstart bios
Fra : snaptil
Vist : 589 gange
50 point
Dato : 22-05-10 10:13

jeg får følgende fejl ved opstart pc:

system configuration read error

så kan jeg trykke f1 for at fortsætte eller f2 for at ændre indstillinger. syntes bare ikke rigtigt jeg kan ændre noget så det forsvinder.

det er på en bærbar pc.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-10 10:31

BIOS på computeren kan ikke registrere noget af din hardware, har du installeret hardware før du fik fejlen? Kan du finde en opdatering til BIOS på nettet?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-05-10 10:33

Måske en ny batteri til bundkortet kan hjælpe måske din harddisk som er gået til de evige komponent marker

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-05-10 10:59

Jeg ville starte med at opdatere BIOS.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 22-05-10 17:35

Prøv og gå ind i bios og vælg standard indstillinger og gem det og se om det gør væk.
Ellers vil jeg også tro det er batteri hvis computeren er over 5år gammel.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 22-05-10 21:22

TAB DEN PÅ GULVET _ OG HÅB PÅ DEN VIRKER_____igen

Du mangler en forbandelse til dine SOFTWARE/ hardware = disk

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-05-10 10:25

Er den computer mere end 2 år? Er der garanti på?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 24-05-10 08:12

1) min pc er lige præcis over 2 år.
2) jeg prøver at gendanne standard indstillinger.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-05-10 11:56

Har du mulighed for at komme med en mere beskrivende fejl kode? Eller står der kun system configuration read error på din skærm?