/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
åbne fil efter download i browser
Fra : taliskoko
Vist : 1900 gange
100 point
Dato : 12-05-10 13:36

Såre simpelt;

Hvordan får jeg f.eks. en .pdf fil til at åbne i et andet browser vindue uden at gemme den først, når jeg downloader den.???

Jeg bruger IE 8!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-05-10 14:13

Citat
Såre simpelt;

Ja - lad være med at downloade den, men åbn den direkte....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-05-10 14:27

Åbn et nyt vindue, indsæt adressen og tag filen ned der.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 12-05-10 15:18

Normalt skal man bare dobbeltklikke på pdf fil navnet, så åbner den.
Det er ikke nødvendigt at gemme den først på harddisken.

hawaii7

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-05-10 16:08

Hvis du har Adobe Reader så er det i det programs indstillinger du ændrer, så vidt jeg husker har den en menupunkt under Indstillinger som hedder Internet, det er der du bestemme om PDF skal åbnes i browseren.
Hvis du har lyst til en anden PDF læser som ikke er så tung som Adobe, så prøv Foxit den er også gratis: http://www.foxitsoftware.com/pdf/reader/
I Foxit ændres under punktet Internet om du vil starte programmet og vise den hentede fil eller du vil åbne den i browseren

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-05-10 16:19

refi:
Jo, men hvordan ??

Jeg har læst det er en browser indstilling, men hvor ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-05-10 16:23

Jeg tror ikke på at det er en browser indstilling, prøv at åbne dit PDF program og se i Indstillinger om ikke det er der du kan sætte PDF filer til at åbne i browseren

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-05-10 17:56

såre simpelt, hold SHIFT nede mens du klikker på linket så åbnes der i et nyt vindue

Og så lige for at drille o.v.n. Hvis du har lyst til en anden PDF læser som ikke er så tung som Adobe, så prøv PDF-XChange den er også gratis: http://www.docu-track.com/product/downloads

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-05-10 19:51

Jeg tror jeg har udtrykt mig forkert.

Når jeg på min PC klikker på en fil f.eks. en .doc eller .pdf så spørg programmet XP om jeg vil "gemme eller annullere".

Det jeg ønsker er at jeg kan åbne filen direkte, uden at gemme den først.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 12-05-10 20:58

H_KLIK på filen
egenskaber
åbnes med
sæt kryds/ fjern, ved program

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 12-05-10 21:01

åbnes med ? skift

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-05-10 23:28

Citat
Når jeg på min PC klikker på en fil f.eks. en .doc eller .pdf så spørg programmet XP om jeg vil "gemme eller annullere".

Det gør min XP ikke, og jeg har ikke rodet med nogen indstillinger.
Når jeg vil gemme en .pdf klikker jeg blot på ikonet i værktøjslinien i Adobe Reader

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-05-10 23:50

Citat
Det jeg ønsker er at jeg kan åbne filen direkte, uden at gemme den først.
kan du ikke indstille det i din PDF læser? Det er ikke i browseren du skal ændre noget (tror jeg)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-05-10 23:57

Det er korrekt som jeg skriver, citatet er læst på bankens hjælpeside om at åbne PDF i browseren
Citat
Luk alle internet-sider
Åbn Acrobat Reader/Adobe Reader
Vælg "Rediger"/"Indstillinger"
Marker "Internet" i søjlen til venstre
Sæt flueben i "Vis PDF i browser" i højre side
Tryk "Ok"
Hvis du bliver bedt om at genstarte pc’en, skal du svare "Ja"
Prøv igen.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 13-05-10 01:12
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-05-10 09:36

Når du har gjort som o.v.n anbefaler:
Citat
Luk alle internet-sider
Åbn Acrobat Reader/Adobe Reader
Vælg "Rediger"/"Indstillinger"
Marker "Internet" i søjlen til venstre
Sæt flueben i "Vis PDF i browser" i højre side
Tryk "Ok"
Hvis du bliver bedt om at genstarte pc’en, skal du svare "Ja"
Prøv igen.

Så går du ind på siden med linket til *.pdf filen. Højreklik på linket og vælg i menuen:

Åbn i et nyt vindue.

Sværere er det heller ikke

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 13-05-10 14:17

Jeg harde indstillinger som o.v.n. har indsat, og de indstillinger DISKEN_revised viser i linket.

Og følger jeg også molokyle, ja så åbnes et nyt vindue, men det har ikke ændret på jeg stadig blive bedt om at gemme filen, inden jeg kan se.

Jeg vil som sagt se filen i et browser vindue, UDEN at gemme på PC'en først.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 13-05-10 15:57

Enten er din computer meget mærkelig eller din browser er ikke indstillet til at åbne link i et nyt faneblad, åben Internet Eksplorer og klik på Funktioner, ned og klik på Internet indstillinger, under fanen Generelt har du mulighed for at ændre hvordan websider vises på faner, markering i
Aktiver fanegrupper
Åben altid pop op vinduer på en ny fane
En ny fane i det nuværende vindue

Eller skift din browser til Firefox:
http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 13-05-10 16:51

o.v.n.:

Uanset hvordan jeg indstiller nye vinduer eller faner skal åbnes, slipper jeg IKKE for at skulle gemme filen først, som jeg henter på nettet. Jeg kan vælge at gemme eller annullere.

Og det jeg, som sagt, gerne ville var at slippe for at gemme filen først, men bare åbne den direkte i et browser vindue eller ny fane.

Med FF, som jeg benytter en gang eller to, ja, der får jeg valget: Gem eller åben direkte. Men det valg får man IKKE med IE8. Åbenbart.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 13-05-10 17:20

Ved GODT det ikke har med din browser at gøre.
MEN når den nu skal SKABE SIG.
SÅ er der en indstilling under Windows Media Player,
der har en funktion, OPRET klip i midlertidig MAPPE eller ÅBEN/ GEM
Måske det virker at rette på dine indstillinger....?

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 13-05-10 17:22

NB: har du forsøgt at ændre i indstillingerne, og gemt det,
for straks at ændre dem igen, kan være de er ´rustet fast´.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-10 19:12

Min Internet Explorer 8 som kører på en XP computer åbner PDF filer i et nyt faneblad, hvad der er i vejen med din computer kan jeg desværre ikke komme med en løsning på

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 13-05-10 20:15

Citat
Min Internet Explorer 8 som kører på en XP computer åbner PDF filer i et nyt faneblad, hvad der er i vejen med din computer kan jeg desværre ikke komme med en løsning på

Nå... det fik mig til at tænke... Det viser sig at det er ved åbning af f.eks. .pdf eller .doc filer på phpbb fora der er problemer. Når jeg finder et link med en pdf fil via google der ikke er phpbb relateret, oplever jeg ingen problemer, og kan åbne filen direkte i browser vinduet.

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 13-05-10 20:16

Tak for svaret o.v.n.. For den ihærdige indsats.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-10 21:05

Tak desværre ingen løsning for anden gang i dag