/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Fra A til B, med 100 stop.
Fra : vedikkealt
Vist : 1774 gange
200 point
Dato : 06-05-10 23:58

Hej med jer.

Findes der noget GPS udstyr el. lignende der kan for programeres til f.eks 100 faste stop på en budtur...?

Drømmer om et system der startes når turen startes, og så navigerer en igennem turen, så man undervejs undgår, at være ukoncentreret med kort læsning o.s.v.

Bedste hilsner fra vedikkealt

Accepteret svar
Fra : Hausbaer

Modtaget 200 point
Dato : 07-05-10 07:48

Hej

Har du prøvet Mapsource fra Garmin. Den bruger jeg til at planlægge hjemmefra og så sende routen til min GPS.

Om den kan klare 100 stop skal jeg ikke kunne sige, men her er i hvertfald et link.

http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=209#Instruct

Mvh
Henrik

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 07-05-10 08:01

Jeg har aldrig hørt em en GPS der kan håndterer 100 via punkter. Jeg er helt sikker på at det ikke findes.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-05-10 08:11

Hej Hausbaer

Nu fik jeg da et hint om, at Garmin måske kunne løse opgaven.

Desværre kan jeg ikke læse det sprog du linkede til... ...

Til gengæld har jeg så fundet et par Garmin forhandlere, og så er jeg godt på vej...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-05-10 08:18

# HUGO-BØRGE

Nu vil jeg da undersøge markedet, måske kunne / skulle dagen så deles op i 2 portioner...

Jeg har en Garmin GPS nüvi 250 W i forvejen, men det tager tid, undervejs at skulle sidde og taste ... så noget hjælp ville være bedre end ingenting ...

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-05-10 11:43

x-road klarer det

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-05-10 12:09

Så kom løsningen...

En Garmin nüvi 1690 T .... den klare 10 ture med hver 100 stop .... 1000 stop ialt.

Programmet til at lave tur filerne koster 900 kr.... men de er dælme også godt givet ud...

Lukker ikke spørgsmålet nu ... der kunne jo komme kommentarer...

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-05-10 06:22

Tak for svaret Hausbaer.

5 stjerner - INTET mindre

Du ledte mig på sporet af min nye Garmin 1690 med 1000 via punkter ... lige noget jeg kunne bruge....

Faktisk viser det sig, nu jeg har studeret i det, at den Garmin jeg allerede har - 250 W - faktisk har 500 via punkter ... sådan kan man åbenbart blive klogere ...

Jeg har bare ikke fået PC programmet endnu ... ... men efter hvad jeg har læst skulle det være nemt nok at bruge, da det jo reelt set bare er nogle filer man sender til Garminen ...

Bedste hilsner fra vedikkealt ...