/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke starte .exe fil i Win 7
Fra : Brassovitski
Vist : 1606 gange
100 point
Dato : 21-04-10 12:50

Hej
jeg har et problem som jeg tror relaterer til sikkerhedsindstillingerne i Win 7, men jeg ved ikke lige hvordan jeg kommer uden om spærringen.
Jeg har en .exe fil liggende på en CD, denne fil kan jeg ikke starte. Uanset om jeg dobbeltklikker, højreklikker+Åbn, eller højreklikker+Kør som administrator, kommer der en boks, hvor der står noget med
Citat
Kunne ikke få afgang til filen. Du skal have muligvis haveadministrator rettigheder

Jeg har efter min bedste overbevisning 'Administratorrettigheder'.
Hvordan kommer jeg lige uden om denne spærring??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-04-10 12:54

Kun et gæt jeg ved ikke om det virker, kopier filen over på harddisken og prøv så
måske er det korrekt som der står: Filen kan ikke læses, så vil det bare være øv hvis det er en vigtig program

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 21-04-10 12:59

Måske kan den startes fra DOS niveau. Måske skal maskinen have lov til at stå lidt og arbejde.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-10 13:07

H-klik på exe filen og vælg kør som administrator.
Eller H-klik og vælg > fejlfinding i forbindeldelse................. > vælg så > prøv de anbefalede..........
som er XP sp2

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-04-10 13:31

Er det en EXE fil som du selv har lagt ud på CD?
For så kunne det tænkes, at der mangler hjælpefiler, som ikke er lagt på denne CD?????

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 21-04-10 13:34

Kan det muligvis være noget med "Kompatibiliteten"?
Den ændres, hvis man højre klikker på filen og vælger Egenskaber og åbner fanekortet:
"Kompatibilitet" og sætter flueben ved "Kør dette program i kompatibilitetstilstand for"
og så ruller til et andet program at åbne filen i.

Kun et forslag!

mvh
Joan

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 21-04-10 13:44

Kode
Kunne ikke få afgang til filen. Du skal have muligvis haveadministrator rettigheder

Har du sat den til at åbne med windows install´er??? ÅBNES MED:
Havde selv det problem - engang med seven, men opgav den, før jeg fik det løst.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 21-04-10 13:46
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-10 13:56

Eller:

Start > skriv > kompa > vælg "brug programmer der er.............." > avanceret > kør som administrator > næste > find dit program og fortsæt

Mange veje fører til gode gamle XP

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-04-10 14:10

Lige lidt uddybning.
Exe filen er et program der skal køre direkte uden at installere noget.
Jeg prøver lige et par af forslagene af i aften, når jeg kommer hjem.
Foreløbg tak for de mange input.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-10 14:38

Bliv ikke fornærmet - men det er vel programmet du forsøger at starte og ikke en genvej der bare er hentet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-10 14:51

Citat
Exe filen er et program der skal køre direkte uden at installere noget

Vel IKKE en del af et større program hvor andet skal være startet INDEN filen virker....

Accepteret svar
Fra : DISKEN_revised

Modtaget 100 point
Dato : 21-04-10 16:01

Kode
Exe filen er et program der skal køre direkte uden at installere noget.

Sikker på der ikke er virus i den, og bliver stoppet af dit virusprogram.
Prøv at klikke på den, uden at være på nettet.

Prøv om du kan åbne denne fil, det er exe, der heller ikke skal installeres.
http://www.gtopala.com/siw-download.html

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-04-10 19:18

Tak for svaret DISKEN_revised.
Jeg ved ikke om der var/er virus i filen eller om den indeholder andet 'mistænkeligt', men jeg kørte den i fejlsikret tilstand uden problemer, så du har nok ret i at enter sikkerhedsindstillingerne i Windows eller i min McAfee har spæret for kørslen af den, men der kom jo ikke nogen besked om at der var virus i filen, det vil jeg antage der skulle, hvis det var McAfee der stoppede den. Kan det mon være sikkerhedsniveauet i Windows der spærrer?

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 21-04-10 19:32

Citat
Kan det mon være sikkerhedsniveauet i Windows der spærrer?

Ved det ærlig talt ikke, jeg opgav SEVEN, da jeg havde mange andre fejl funktioner,
og jeg kunne ikke installere mit normale Virus pogram, eller bare en god firewall,
på grund af samme, selvom de var kompatible.

Så den blev udskiftet med en XP Pro, den kører da så nogenlunde rimelig.

Men prøv at se nærmere under administrator/ user/ sikkert også lokale sikkerheds???
_ kan ikke huske det mere, men der er rimelig
mange måder at fjerne den meddelelse på, men som sagt, jeg opgav den.

Men den kørte ellers godt, i forhold til Vista.

Om det kunne være mangel på opdateringer, ved jeg ikke, tror det ikke.

Håber du får gang i det.. rimeligt træls, når man ikke kan køre et program