/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
virus hjælp
Fra : ferik
Vist : 759 gange
500 point
Dato : 02-04-10 08:38

jeg har fået virus på min Medion computer, den kører Windows XP Pro Mediacenter
virusen hedder noget i retning af:
Security Tool
den blokerer for næsten alt, jeg kan ikke fjerne den
har prøvet
Systemgendanelse, SuperAntiSpyware, Oibit
ny installering af Avast
Erik

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-04-10 09:01

Det er da ikke rart. Er der noget du vil vide i den forbindelse ?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 510 point
Dato : 02-04-10 09:12

Har du prøvet denne side, en god beskrivelse af hvordan man fjerner den:
http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-security-tool

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-04-10 09:15

Hvor får man dog al den virus fra visse brugere åbenbart døjer med konstant

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-10 09:17

Internettet! det er så heller ikke en virus, nærmere malware, men det er jo os noget lort...

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 02-04-10 09:30
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-10 09:41

Ja det er rigtigt med Malwarebytes' Anti-Malware fra www.malwarebytes.org
men det kan ikke klare det alene...

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-04-10 09:42

Til Klaudi!
det er netop som du skriver,
jeg regner med at få en It ven til at hjæpe mig senere idag

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-10 09:59

OK, det burde kunne lade sig gøre hvis man følger anvisningen...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-04-10 10:20

Alle disse kedelige finurligheder følger med ved besøg på pornosider og ved forsøg på download af piratsoftware.

Besked om at man har vundet 100 millioner dollar plejer også at være god lokkemad, som får troskyldige idioter til at klikke på hvadsomhelst.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-10 10:28

Citat
Alle disse kedelige finurligheder følger med ved besøg på pornosider og ved forsøg på download af piratsoftware.

Besked om at man har vundet 100 millioner dollar plejer også at være god lokkemad, som får troskyldige idioter til at klikke på hvadsomhelst.

Det kan jo os skyldes at mange af de sider man kan downloade fra er så uoverskuelige,
lige pludseligt har man trykket på en forkert knap, som nu f.eks. GiveAwayOfTheDay,
der skal man da passe på ikke at trykke forkert...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-04-10 10:34

Citat
som nu f.eks. GiveAwayOfTheDay,
der skal man da passe på ikke at trykke forkert...

Hvorfor skulle det nu gå ud over dem

Det gælder vel ALLE sider - selv Kandu

Du lukker vel heller ikke øjnene INDEN du krydser "motorvejen"

Kommentar
Fra : nasuss

Dato : 02-04-10 10:53

Hej Prøv microsofts egen scanner på denne side.
http://onecare.live.com/site/en-us/default.htm
Den renser godt igennem

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-10 10:58

Citat
Hvorfor skulle det nu gå ud over dem

Det var jo så'n set bare et eksempel, TUMPE, men det fatter du vel heller ikke...

Kommentar
Fra : nasuss

Dato : 02-04-10 11:08
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-04-10 11:28

Gå herind og få hjælp.

http://www.spywarefri.dk/forum

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-04-10 11:46
Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-04-10 11:51

Det burde snart være enhver kendt, at scanninger af virus og malware, bedst kan fjernes i fejlsikret tilstand.
I denne tilstand er der kun aktiveret de mest nødvendige filer, for at holde operativsystemet igang.
Hermed har den ikke nået at aktivere det snavs som man har fået på maskinen, da det ofte har en referance liggende i registreringsdatabasen. Denne bliver heller ikke indlæst i fejlsikret tilstand.

Lige som vi kender det fra almindelige filer, sådan er det også med snavset. Når det er aktiv (i brug), kan det ikke slettes.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-04-10 11:52

NB:
Til tider kan det tage længere tid at fjerne skidtet, end lave en ny installation.
Og så starter du på en frisk pc, indtil næste gang.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-04-10 11:57

Med deværktøjer der er tilgængelig i dag, så vil en ny installation være den sidste udvej, som man bør benytte sig af.
Man vil ofte miste en masse ved en sådan handling, og benyttes mest af "dummies", fordi de ikke kan overskue deres utilstrækkelig viden på området!

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-04-10 12:17

Citat
Med deværktøjer der er tilgængelig i dag, så vil en ny installation være den sidste udvej, som man bør benytte sig af.

Det kommer vel an på om man vil ofre flere timer/ og frustrationen, på at fjerne en virus,
som måske dukker op igen et par dage efter.

Bortset fra det, fatter jeg altså ikke mennesker, der findes gratis beskyttelse mod dette,
ikke antivirus, samt at tage en backup med Acronis, tager 5 minutter, og så er den potte ikke længere.
Men folk bruger det jo ikke, så jeg har som sådan ikke ondt af dem der hænger på det
værste lo__, man kan få ind på sin pc, når det (kun) ville kræve et enkelt klik
på ikon, for at holde skidtet ude.

Men når man ikke vil lære!!!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-04-10 12:21

Formater og geninstaller computeren.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 02-04-10 22:02

Citat
Alle disse kedelige finurligheder følger med ved besøg på pornosider og ved forsøg på download af piratsoftware.

transor, hved du dog det fra ??????????????

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 02-04-10 22:16

Citat
hved

UNDSKYLD, men skulle være "hvor ved"

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-04-10 22:29

der må da vist være nogen der har en lidt beskidt tankegang
jeg forsøgte at finde en SIW der kan køre på Windows7
der skulle vel ikke være en her, der ved hvor en sådan kan hentes

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 02-04-10 22:29

Prøv at hente norman malware cleaner og gem den på skrivebordet.

http://normanasa.vo.llnwd.net/o29/public/Norman_Malware_Cleaner.exe

Og så starte op i fejlsikret ved at trykke på F8. Find så Norman_Malware_Cleaner på skrivebordet og kør den engang, den er rigtig god.

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 02-04-10 22:41
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-10 22:52

Nå, hvo'n går det, kan du få bugt med skidtet?

Hewr er en SIW som ikke skal installeres
http://www.gtopala.com/download/siw.exe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-04-10 22:56

SIW var GRATIS forleden dag

FRA GIVEAWAYOFTHEDAY

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 02-04-10 23:29

Citat
der må da vist være nogen der har en lidt beskidt tankegang

Slap af-slap af, det er jo bare inden for den normale humor. Lad være med at blive så tør at du støver, det klæder ingen.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-04-10 08:36

de foreslåede SIW
kan ikke vise Password
? er der andre forslag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-04-10 08:42

Citat
kan ikke vise Password

Hvad har det med virus/malware at gøre ???

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-04-10 08:57

til Refi
Hvad har det med virus/malware at gøre ???
svar: ikke noget, men vidste du jo nok

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-04-10 09:06

Citat
SIW var GRATIS forleden dag

FRA GIVEAWAYOFTHEDAY
Det hjælper jo ikke nu vel TUMPE refi

ferik prøv at gå i værktøj og vælg Eureka!
og Password i Software sektionen plejer da godt nok at kunne vise passwords

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-04-10 09:33

Klaudi

"ferik prøv at gå i værktøj og vælg Eureka!
og Password i Software sektionen plejer da godt nok at kunne vise passwords"

jeg er ikke lige klar over hvad du mener

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-04-10 09:40

Du skriver at SIW ikke kan vise password...

I menuen Værktøj i SIW er der et punkt der hedder Eureka! der kan man se passwords ved at trække luppen henover ******* i det vindue hvor koden står.

Og i Software sektionen i SIW, nederst er en nøgle, klik på den og den viser Passwords

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-04-10 09:42

PS har lige hentet gratis version, den kan os vise passwords

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-04-10 11:38

jeg kan ikke få Eureka til at vise password i Windows Live Mail
jeg trækker Luppen/forstørrelses glasset, hen over prikkerne, men den viser ikke noget

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-04-10 11:39

jeg har Computeren oppe køre igen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-04-10 12:09

Prøv med
Mail PassView v1.55 - Extract lost email passwords
http://www.nirsoft.net/utils/mailpv.html
nederst på siden er Download link

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 05-04-10 10:26

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-04-10 11:12

Velbekommen