/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Lop.com - og nu er jeg gal!!!!
Fra : Fnollerpige
Vist : 410 gange
500 point
Dato : 29-04-03 23:51

Mon nogen af jer venlige, søde og rare nørder herinde kan hjælpe mig

Jeg har fået det der lop.com C2 Media pis på min puter. Alt er væk og fjernet - har kørt Lavasoft Ad aware 6.0, Spybot Search and Destroy og Spyware Blaster en million læs: en million!! gange ( og de melder "intet galt" ), tømt Cookies mappen, mine Temporary Internet files MINDST lige så mange gange.

Det resterende problem består i at : når jeg kommer ind på en side der ikke findes og normalt plejer at få "Siden kan ikke vises" - kommer deres stinkende møgside frem.

Jeg er så gal - og har skrevet til dem C2 Media - og sikke nogle rare mennesker - de foreslog mig at køre Ad aware og Spybot ( sikke nogle padder - tænk sig at tillade sig at indvadere folks registringsdatabase på den måde, og så servicere en med dumme tip bagefter )

Nå, men back to the subject - nogen ideer?????

Og jo alt der vedrører lop.com er slettet i reg.databasen - tilbage er kun en side og en meeeeget sur pige !!!!

Karina

Kommentar
Fra : technet

Dato : 30-04-03 00:44

først hvordan har du fået den ? via activex ?
og hvordan vises det på din pcér at stadidig har den ? er der noget der starter op eller er det en texst eller ??

"" tilbage er kun en side "" men hvordan ser du det?

Kommentar
Fra : BYLDER

Dato : 30-04-03 00:45

Hej Karina

Ja det er længe siden jeg var udsat for den elendige sid og ja jeg blev også sur på dem. Men det lykkeds mig at fjerne "pesten". Jeg har det problem at jeg ikke er sikker på hvordan det var, jeg har prøvet at få deres side til at gøre som den gjorde dengang og som den nu gør ved dig, men det vil den ikke, så det er noget med at hive rundt i de små grå.

1. sørg endelig for at deres side ikke ligger som startside
2. søg på alt hvad der hedder lop og slet det der kommer frem.
3. kør adaware
4. test

Virker det ikke er der endnu et forsøg, men det er noget af det mere irreterende.
1. tag de 2 første trin fra før, dette er vigtigt, for hver gang du åbner deres side bliver der lagt et eller andet på comp.
2. slet cokies, ryd oversigten og slet Temporary Internet files.
3 test igen.

jeg er ikke sikker på at jeg husker rigtigt, men vil endnu en gang forsøge at få deres irreterende hjemmeside til at virke på min comp. og bare rolig, det er en næsten ren insalation så det er ikke værere end at jeg lægger den om.

jesper

Kommentar
Fra : technet

Dato : 30-04-03 00:51

læs lige denne side for der stå en del om det
og læs lige hvilke filer der bliver omtalt.
http://www.spywareinfo.com/articles/lop/

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 30-04-03 00:51

hej karina....du skal bare lige vide at jesper sidder i sit arbejdsværelse og kommer med sære udbrud for din skyld!!
Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 30-04-03 00:52

og så kan han ikke engang hjælpe mig med mit ynkelige spørgsmål..kan du?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 30-04-03 00:52

Hej med jer - aner ikke hvordan jeg fik den - hmmmm

den ligger ikke som startside - derfra er den jo nem nok at fjerne. I starten lagde den sig som startside+smed en 5-6 ikoner påskrivebordet, de var nemme nok at komme af med.

technet - som jeg beskriver - du ved når man skriver en adresse i adressefeltet og ( forudsat det ER en side der ikke findes ) plejer at få denne her hvide side frem med "siden kan ikke vises" - får jeg istedet for nu en websearch-side frem ( søgemaskine )

jeg laver hjemmesider for folk, og til et eksempel købte jeg to domæner i sidste uge - gik så op på de to adresser for at tjekke om de var aktive efter et par dage - og der kom den frem. Normalen ville jo være "siden kan ikke vises" i hvert fald indtil andet uploades til adressen.

Hvor ligger den der "siden kan ikke vises" ???

det må jo være et eller andet i reg.databasen der når den side er påkrævet overskrives af denne lede lop.com ting.

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 30-04-03 00:58

er Jesper din, Christina ? - ja men det er I N T E T mod de gloser jeg har flippet rundt med idag ......*GGG

Hvilket spørgsmål ?

technet den har jeg læst - har trevlet Kandu og Nyhedsgrupperne igennem - inden jeg oprettede denne tråd.

Ok, kryber til korset - den kommer fra en Mp3 side - som jeg har i foretrukne ( hvem har dog puttet den derind ? *tsk tsk* ) Nå, men vil ikke trykke på den igen..... lop.com er et C2 Media produkt.

og BYLDER ( sært navn iøvrigt !!! *G ) har søgt - og iflg det er der intet på min puter der hedder sådan.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 30-04-03 01:01

øverst under seneste 25...windows..

Kommentar
Fra : BYLDER

Dato : 30-04-03 01:04

ville det genere dig helt vildt at fortælle mig hvad det er for mp3 side, så jeg kan prøve at hente den der pestside, eller rettere sagt få det til at virke på min puter.

bylder jo jeg blev også sur, fordi alle de brugernavne jeg gerne ville bruge var optaget og så i bare arrigskab skrev jeg bylder, det kom jeg så til at hedde, derfor, og nu griner jeg af det.

jesper, ja christina's

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 30-04-03 01:08

Ja sådan opstod Fnollerpige også - jo men los problemos er : det kan være et par forskellige - de gange det er sket .... ( det er nemlig sket før, men ikke hvor denne "siden kan ikke vises" erstattes ) er det gået så hurtigt ... sådan a la 1-2-3 og så har jeg det bare - men kigger lige.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 30-04-03 01:17

hej hej

taget fra min resorcekit

if a page or object/part of page cannot be displayed IE tries to explain why by using 'friendly' messages - and these are built into shdoclc.dll...e.g. directed to a default alternative page such as the 404 message !.
However, dns errors (e.g. when the server on which the thing to be displayed is located cannot be found or is denied by something such as an ad-block as the previous post suggests), do not have an alternative fall-back default to display instead and so you simply get the raw error.

----------------------------------------------
prøv evt at skifte denne fil ud shdoclc.dll med en frisk
og her er et par forslag (
http://support.microsoft.com/?kbid=298931

http://www.generation.net/~hleboeuf/shdoclc.htm
http://www.generation.net/~hleboeuf/spyware.htm
-------------------------------------------------
hvis du lige højreklikker på den side du får op og så egenskaber hvilke info får du ??

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 30-04-03 01:21

Har fundet dem -
det er pænt af dig - men lad hellere være medmindre du ved hvad du laver - vil jo nødig at jeres maskine inficeres.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 30-04-03 01:24

Hej technet har kigget i Vis kilde - det ser ud til det er et .js script der styrer det ( smart ikk`)

Når jeg kigger i egenskaber står der intet andet end : Lop.com - Live Online Portal AyBrBtU

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 30-04-03 01:27

ikke maskine...maskineR...tror du jeg vil dele putter med en nørd??????
(hvorfor dælen er du egentlig oppe endnu? jeg har ingen undskyldning..skal på seminariet imorgen!)

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 30-04-03 01:33

Jeg har fri - resten af ugen - min børnehave er på Koloni og jeg var blandt de heldige der ikke skulle med ( denne gang - ) jeg holder ferie her mandag-tirsdag-onsdag - tordag er der lukket og ligeså fredag.

technet : tilgiv min dumhed men hvor hulan finder man en frisk shdoclc.dll ????

vi har to putere - kan man tage den der fra og og til min maskine ??

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 500 point
Dato : 30-04-03 01:36
Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 30-04-03 01:44

ok logger lige af - skal prøve det der technet og genstarte - så kommer på igen og HELST UDEN lop.com *kryds fingre*

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 30-04-03 01:46

Godnat fra mig...

Kommentar
Fra : technet

Dato : 30-04-03 01:50

eller måske denne lop uninstaller
http://lop.com/new_uninstall.exe
-------------------------------------

Kommentar
Fra : technet

Dato : 30-04-03 02:13

og her skal di lige se
http://www.ladybugsoft.com/lop.com.htm
og prøv lige at se på plugin
under lop

info.txt
Extract these plugins to Internet Sweeper Pro plugins folder,
by default is c:\programs files\ladybugsoft\Internet Sweeper Pro\plugins\

After do that, on the plugin screen of Internet Sweeper Pro, click
Refresh to see them.

der er en fil med ( removelop.exe)
-----------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 30-04-03 02:15

Godnat Christina og Bylder - og tak for jeres hjælp osse ....

______________________-
Og til dig technet - DU STYRER FOR VIIILDT - det er væk - jubiiiiiiiiii fristes til at kalde dig en skat, dagens mand i skysovs osv osv osv ..... brugte den der http://www.winguides.com/forums/showthreaded.php?Cat=&Board=brdIE&Number=7 7139&page=0&view=&sb=

Tusind tak for din hjælp !!!

Karina

Godkendelse af svar
Fra : Fnollerpige

Dato : 30-04-03 02:18

Tusind tak for svaret technet - skulle du nogensinde komme forbi hvor jeg bor *GG - er der gratis is, pølser, sodavand og kolde øl

Kommentar
Fra : technet

Dato : 30-04-03 02:29

hej Fnollerpige ??
det var rart at høre at du fik bugt med den , men nu forslår jeg at du laver en regfil og gemmer og hvis nu uheldet skulle være ude så kør den regfil .
ja den kære regdatabase !!!!!

måske vil jeg komme forbi en dag men jeg er nok mest til de kolde

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 30-04-03 02:33

Jeg stiller dem på køl allerede ...... du skal være velkommen

regfilen er gemt..... overvejer at rejse rundt og sælge den .... for at du ikke skal tro jeg er den store ørn til så noget var det min bedre halvdel der udførte "det beskidte arbejde"..... han er IT Tekniker og det har i den grad pisset ham af at han heller ikke kunne få den fjernet - så du kan tro den er gemt *G

Godnat

hilsen Karina

Kommentar
Fra : technet

Dato : 30-04-03 02:43

Fnollerpige> altid til tjeneste hvis det skulle knibe
regdatabasen er jo mit område

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 30-04-03 02:48

sådan professionelt eller "selvlært" nørd ?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 30-04-03 02:56

rent professionelt... ( MCP)
Microsoft Certifications ( MCSA )