/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hvilket Blodtryks apparat ?
Fra : vedikkealt
Vist : 6304 gange
100 point
Dato : 26-03-10 14:12

Jeg påtænker. at anskaffe mig mit eget blodtryks apparat.

Den der skal om armen skal være til en XXXL overarm.

Er der nogle fabrikater der er bedre end andre, priser svinger jo en hel del.

Og er der noget om, at sådan et apparat også skal kalibreres...? og hvad koster det.

Hilsen fra vedikkealt.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-03-10 14:20
Accepteret svar
Fra : brorteil

Modtaget 110 point
Dato : 26-03-10 14:20

Min læge mener det er ligegyldigt hvad man køber, det billige er lige
så gode som de dyre.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-03-10 14:38

Hvis du har mulighed for at handle i Tyskland?

På "aponorm" apotekerne kan du købe en "microlife" fuldelektronisk blodtryksmåler
for næsten det halve af hvad et tilsvarende apparat koster i Danmark...

Kommentar
Fra : coccinella

Dato : 26-03-10 14:44

Min læge anbefalede en Melissa fra Harald Nyborg og bad mig tage den med næste gang. Hvorefter han testede den og sammenlignede den med sin. Der var næsten ingen forskel på apparaterne, så jeg skal bare give ham de målinger min Melissa viser.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-03-10 15:03

Måske der kan være noget at spare hvis du køber den online i Tyskland... den vil ikke linke direkte, så du må selv lige taste ind --- også beregnet til store overarme står der

http://www.gefionapotek.dk/

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-03-10 15:42

Hold da op med gode svar der kom på mit spørgsmål...

Men da ikke noget indtil nu der peger i samme retning.

Læser også at max. længden er 42 cm. så det går lige....

Desværre er Tyskland ikke lige inden for række vidde pt.

Og så er Intelli sense åbenbart mere behageligt ved brug.

Ellers har jeg ikke besluttet mig endnu.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-03-10 15:48
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-03-10 15:49

Gert forretningen i Tyskland er en onlinebiks

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-03-10 16:25

De billiger er ikke en skid værd.
På denne side kan du købe et blodtryksapparat som også bruges på sygehuse, hos læger m.m. De har fået et meget godt resultat i diverse test af blodtryksmålere.- Du kan bestillen en stor manchet til store overarme.
De skal ikke kalibreres og fungerer udemærket. Har selv brugt et i flere år.

hawaii7

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-03-10 19:45

# Nordsted1

Jooo....det er nu godt med en online biks, men ikke så godt, når de ikke skriver på mit sprog...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-03-10 19:50

# svendgiversen

Samme svar til dig, som det Nordsted1 fik, i indlæget lige her overfor...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-03-10 19:56

Gert, du er afsløret, for hvis du havde kikket på mit link, havde du opdaget at de skriver på dansk

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-03-10 20:14

# Nordsted1

Afsløret og afsløret...men afsløringen er ikke den du tror....

Men OK...nu er det så afsløret, at jeg er computersøgningsanalfabet...for når jeg søger på din linkede side finder den intet, og menuen i venstre side, afslører heller intet....

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 26-03-10 20:38
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-03-10 21:29

Når jeg klikker på linket kommer der en fin dansk side frem, hvor der ude til venstre er en lige så fin dansk menu, med bl.a. medicinske apparater også blodtryksmålere

Det må være din firewall eller såårn der er stillet så du ikke kan se det??

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 27-03-10 09:01

# Nordsted1

Hmmm....nu lykkedes det....

Men det var da mærkeligt, at det var SÅ svært for mig at finde de 2 første gange....!!!!....

Og nu har jeg så set, at det er 200 kr. billigere end hvad noget tilsvarende i DK, måske er det stadig øjnene... ... men jeg kan ikke læse længden på den til overarmen.

Så...hmmm...ligenu hælder jeg nok til den, som Piaskov linkede til først i denne tråd, til 750 kr.

Og så står der iøvrigt på Hjerteforeningens side, under Gode råd om anskaffelse af eget blodtryks apparat, at den skal være Klinisk testet, og at den ca. EN gang om året skal sendes ind til justering / kalibrering.

# PrivateDK

Måske er jeg bare snerpet, men kunne ikke drømme om at købe noget "engangsudstyr" der står Melissa på, min erfaring med Melissa er, at det er noget huttigbras.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 27-03-10 09:07

Fra Hjerteforeningen hjemmeside....

Valg af blodtryksmåler

Hjerteforeningens gode råd ved valg af blodtryksmåler:

•Tjek, at apparatet skal være klinisk testet. På det danske marked forhandler Hermedico apparater med navnet Omrom, som kan have forskellige numre. Kivex forhandler apparater kaldet UA med et nummer bag. For begge typer gælder, at kun nogle af apparaterne er klinisk testede

Apparatet skal kunne måle på overarmen og have udskiftelige manchetter, så man er sikker på, at manchetten passer til armen. Ellers bliver målingen ikke korrekt
•Tjek, at der medfølger udførlig brugsanvisning på dansk

•Vedligehold apparatet - du skal have mulighed for at sende det til justering hos firmaet en gang årligt

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 27-03-10 12:19

Citat
Måske er jeg bare snerpet, men kunne ikke drømme om at købe noget "engangsudstyr" der står Melissa på, min erfaring med Melissa er, at det er noget huttigbras.

Jeg tror næppe min læge anbefaler huttigbras / engangsudstyr og ja det lyder bestemt som om du er enormt navnesnobbet !
Betal du bare kassen, dit blodtryk bliver ikke bedre af det.

Hold da kæft en udtalelse

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 27-03-10 19:20

# Christa.N

Nej...jeg er da helt sikker på, at lægens anbefalinger er gode nok, og der er jo heller ikke den jeg udtaler mig om...kun at Melissa ikke er det bedste udstyr jeg har mødt på min vej.

Min egen lægen anede intet om, at sådan noget udstyr skulle tjekkes en gang om året.

Men blodtryk eller ikke blodtryk, så har jeg det fint med at være en , og at have jeg har jo levet med denne eller rettere disse tilstande i over 50 år....

Bedste hilsner fra vedikkealt...

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 28-03-10 12:06

Hej vedikkealt

Jeg håber du bliver glad og tilfreds med det apparat du vælger at købe - og det er da meget vigtigt.

Jeg vil gerne skrive en sammenligning, så du forhåbentlig kan forstå, hvad det er jeg mener...
Eks. personvægte - der ved vi alle at der er en forskel, nogen fortæller du vejer 50 gr mere eller mindre, spørgsmålet er så om du vil købe en Lene Hansons præcisionsvægt til en million eller en badevægt ???
Personligt er jeg ikke i tvivl - på den "upræcise vægt" kan du da stadig se om du taber dig eller tager på, ik'

Det samme kan overføres til blodtryksapparater, der er så forsvindende lidt forskel på resultatet, så det er ubetydeligt.

Og så godt (skrevet)ord igen

NB Lægernes håndholdte, hvor de bruger stetoskop, kan hurtigt give forskelligt resultat også, da det er et skøn, hvornår de slipper lufttrykket.... men igen, det er så små udsving, så det er ubetydeligt.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-03-10 15:45

# Christa.N

Jeg forstår da udmærket godt dine argumenter, jeg kommer jo også lige hurtigt på arbejde, uanset om jeg kører Jaguar eller Renault Clio...

Og uanset om man vælger et dyrt eller billigt apparat, så er det jo i det hele taget vigtigt, at der er fokus på blodtrykket, mange tusinde har mere eller mindre for højt blodtryk, og finder først ud af det når følgerne rammer dem.

Selv godt ord igen...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 29-03-10 19:54

Så er beslutningen taget ...

Jeg var på apoteket, og wupti, der stod det til 249 kr. fra firmaet Kinetek.

Absolut en fin pris i forhold til hvad jeg ellers har set...

Og så en XXXL til overarmen for 99 kr.

Ialt 348 kr.

Og så er det i "princippet" rigtigt at den bør sendes ind til test hvert år, men da det koster mere end en ny, så er der jo ingen der gør det.

Tak til alle for god deltagelse i mit spørgsmål...

Bedste hilsner fra vedikkealt

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 29-03-10 19:59

Tak for svaret brorteil.

Jeg lyttede så også til din læge, da det kom til stykket...

Og så fristede det jo også, at kunne spare en 4 - 500 kr.

Bedste hilsner fra vedikkealt.