/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
CPRNUMMER -de kongelige
Fra : lham
Vist : 7501 gange
50 point
Dato : 25-03-10 07:24

Et væddemål:

Har de kongelige (det er vist dem der er momsfri )ikke mindst majestæten deres eget CPR-nummer ?
Helst ikke noget med "det tror jeg" Dokumentation tak.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-03-10 08:04

Jo det har hun, men jeg ved ikke om du vil godtage denne

http://blog.engelhardtandersen.com/#category1

Kommentar
Fra : lham

Dato : 25-03-10 08:31

Nordsted 1
Jo-tja
Ronni i dit link påstår altså de har CPR-nr
Jeg kunne godt tænke mig lidt mere juridisk "håndfast"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-10 08:36

Iflg. loven skal De Kongelige tildeles et CPR nummer:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=125606#K1

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 25-03-10 08:37
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-10 08:39

..og det skal de så fordi; de er født og bosat her i landet og at deres personoplysninger skal være tilgængelige for skattevæsnet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-03-10 08:44

Citat
juridisk "håndfast"

Jamen så læser du bare loven

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=125606#K1

§ 1. Formålet med loven er at sikre, at

1) enhver, der er omfattet af § 3, stk. 1, har et personnummer

§ 3. Enhver skal have tildelt et personnummer, hvis vedkommende

1) folkeregistreres her i landet på grund af fødsel eller tilflytning fra udlandet

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-03-10 08:51

Hvad får dig til at tro, at de IKKE har et cpr nummer?

At de er momsfri har intet med den ting at gøre.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 26-03-10 07:21

Refie mml
Ja det har de jo nok men med din henvisning i §3stk 1 kræver det jo at de folkeregistreres her i landet og det er fremstår ikke klart at de bliver det enten ved fødsels eller ved "import som ægtefælle"

Så jeg må nok omkring Hoffets sekretariat

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 26-03-10 07:22

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 23-06-10 16:44

Publicerer du svaret fra Hoffets sekretariat her?
Jeg er lidt nysgerrig, for jeg har også altid hørt, at de ikke har cpr. nr.

Kommentar
Fra : piratcore

Dato : 26-08-10 11:28

Bør da lige nævnes, at kongehuset jo er hævet over loven. Så selvom det står i den danske lovgivning, så betyder det ikke at de "retter" sig under det ;)