/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
ændring af program til at downloade
Fra : Larsigne
Vist : 851 gange
100 point
Dato : 21-03-10 23:07

Håber at der sidder en kandu'er som kan hjælpe mig.

Når jeg vil downloade noget kommer der en meddelelse om, at filen ikke understøttes af adobe reader.

Så jeg skal vel have valgt et andet program som kan dette, men hvordan?

Hvad gør jeg - har ikke tidligere haft problemer med at downloade.

Siden jeg vil downloade er: www.start-base.dk/budgetprogrammer.html

Hilsen Larsigne

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-03-10 23:18

Der er lige kommet en opdatering til Adope, så prøv at hente den inden du downloader igen.

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 21-03-10 23:44

Har lige prøvet dit forslag granner01, men det hjalp ikke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-10 00:00

Hvilken styresystem og hvilken browser har du? Der skal rettes et eller andet i hvordan forskellige filer behandles af browseren.
Helt aktuel kan du hente dine budgetter eller hvad du vil hente, ved at højre klikke på linjen og vælg Gem destignation som, eller Gem link som, det er forskellig fra browser til browser hvad de skriver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-10 00:04

Den med højre klik og Gem som, virker altid uanset hvad du vil hente, senere kan du vælge et program til at åbne det du har hentet, filerne på siden du viser er af typen xml og skal åbnes af Regneark

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 22-03-10 00:38

dit forslag med at højreklikke o.v.n., virker desværre ikke - der meddeles det samme med at den ikke understøtter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-10 00:48

Citat
dit forslag med at højreklikke o.v.n., virker desværre ikke
den har jeg aldrig hørt før den skal ikke understøtte noget som helst, du kan gemme filer som du slet ikke har programmer til at åbne og bruge, efter højre klik skal du klikke på Gem som, eventuel Gem destignation som eller Gem link som og så bare vælge en mappe at gemme i.
Der er noget alvorlig galt med din computer eller browser hvis det ikke virker.
Måske du skulle overveje at skifte browser:
http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

http://www.opera.com/products/

Kommentar
Fra : Larsigne

Dato : 22-03-10 01:02

Undskyld o.v.n. - jeg gemte som du skrev, men havde lige overset hvor det havde lagt sig på skrivebordet men når jeg vil åbne det dér oplyses der, at det skal åbnes med Open Office 3.0.1. og tilbyder download af det, men jeg benytter 3.0 versionen dagligt, så hvorfor nu det? Iøvrigt sker der intet når jeg vælger at downloade

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 22-03-10 06:14

Nu ved jeg ikke hvidan du gør men jeg kan godt hente budgetterne og åbne med OpenOffice regneark, klikker du på en af billedet på den første side? Og kommer til denne side:
http://www.regnskabsportal.dk/Budget/download.shtml
der højre klikker du på Ja tak - download, så kommer der en xml fil hjem til dig,
start så dit OpenOffice (det er ikke nødvendig at det skal være den sidste nye) klik på Filer og på Åben, find filen du lige har hentet og dobbelt klik på den, de 2 øverste vises fint hos mig, den nederste download virker ikke

Godkendelse af svar
Fra : Larsigne

Dato : 22-03-10 12:34

Tak for svaret o.v.n..

Da du bankede det ind med 7" søm lykkedes det for mig. Det er dejligt at kunne komme videre!

Larsigne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-10 15:49

Selv tak - godt det lykkedes