/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
ord
Fra : majbritt05
Vist : 389 gange
50 point
Dato : 28-04-03 11:07

er der nogen, som vil definere disse ord for mig?

håndfast

efterprøvende

underbyggende

selvgående

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 60 point
Dato : 28-04-03 11:17

håndfast: fx når man opdrager på nogen. Blidt men bestemt, så der ikke er tvivl om opdragerens mening. ikke voldeligt, men effektivt.

efterprøvende: undersøgende, afprøve hypoteser for at se, om det man tænker sig er korrekt.

underbyggende: tilføjelse af data for at verificere et udsagn eller en hypotese.

selvgående. det kører bare! kan selv! evt legetøj fra lego...!!! et underligt ord, iøvrigt!!!

Det er værre med et ord som "bjørnetjeneste" der indenfor de sidste 15 år har skiftet betydning fra at være noget negativt til at være noget positivt!

Håber du kunne bruge mine forklaringer...

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 28-04-03 11:26

jamen det kan jeg da..... det var også noget i den stil jeg havde forestillet mig. Men jeg synes det er rart lige at have en def. på dem. kender du ikke de ord, man egentlig godt ved hvad betyder, men ikke lige kan forklare??!

Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : majbritt05

Dato : 28-04-03 11:28

Tak for svaret skingur.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 28-04-03 11:29

jo, og det kan være skideirriterende! problemet med ord er, at selv ganske små betydningsnuancer kan få os til at misforstå hinanden, når vi ikke ilægger ordene præcis samme betydning!!
Hvis du vil lukke spørgsmålet, skal du klikke på "accepter som svar"!
Mvh, Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 28-04-03 11:29

nå sorry...der var jeg liiige lidt hurtig, ups

Kommentar
Fra : majbritt05