/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bærbar fryser....!?
Fra : Ysseven
Vist : 1183 gange
100 point
Dato : 23-01-10 14:47

Hej derude!

jeg sidder med min datter bærbare, og den fryser konstant og hele tiden...

Der er tale om en Acer 5735Z, og en veninde har brugt den, hvorefter det er gået galt.

Jeg har kørt Ccleaner, og fjernet langt over 54.000 midlertidige filer - men det var desværre ikke tricket.

Kan jeg få hjælp herinde...??

Kommentar
Fra : lise2408

Dato : 23-01-10 14:52

Hvad lægger der af virusprogram på??

Start virusprogrammet og scan hele computeren.... Jeg har prøvet det samme på en Dell en gang og det endte desværre med at jeg måtte geninstallere den påny.... men start med at scanne for virus...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-01-10 14:59

Hvis du ikke vil bruge hele dagen på den computer og hun ikke har noget der absolut ikke må smides ud, så læg skiven med styresystem i og lav en geninstallation. Det er det hurtigste og nemmeste.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 23-01-10 15:03

Hmmm...

Den kører med Avira - og scanning er lavet.

Og geninstallation er p.t. ikke løsningen.

Andre bud...?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 23-01-10 15:11

Det er også en kold i øjeblikket, så der er mange der fryder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-10 15:22

Citat
jeg sidder med min datter bærbare, og den fryser konstant og hele tiden...
så strik en varm trøje til den eller skift styresystemet ud - det lyder som en Vista og den bliver desværre aldrig hurtig

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 23-01-10 15:32

--> hawaii - fryder eller fryser...???

--> o.v.n. - du har så evig ret (som altid!): Det er vista.

Men nu kører jeg en gang malware-tjek, og er foreløbig på 17 (!!!) af de røde, and still counting...

Jeg afventer resultater - men hold jer endelig ikke tilbage for at komme med flere gode forslag.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-01-10 16:34

Jamen god fornøjelse, for når du er færdig med malwarechek så er der viruscheck. Og så er dagen gået.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 23-01-10 16:54

Der smuttede flere fejl. Jeg tror mit tastatur fryser her i denne kolde tid. Der skulle stå fryser.
Jeg kender ikke de problemer med min gode gamle MAC. Den har kørt i 9 år og der har været opstartproblemer 1 gang, ellers virker det bare.

hawaii7

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 23-01-10 17:06

Tja, bedste bud: gør som granner01 siger - Slet hele dynen (selv om den fryser) og installer et helt frisk system. Den mest radikale måde. Husk at tage back up af billeder og dokumenter først.

Er der evt. for lidt ram i ? Vista kvæver jo mere end XP.

Har selv en Vista, og den er der nu aldrig problemer med (Sidebemærkning)

MvH Jørn

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 23-01-10 17:08

--> granner01: Hvor er instruksen til virustjek...?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-10 17:13

Ja hvad er malwarecheck? er det en scanning med Malwarebytes Antimalware (pyha for et navn)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-10 17:15

Du har da se efter om den er sat til at køre med lav hastighed med strøm på?
Du ændrede det engang da du selv havde Vista og det hjalp på din egen, skrev du

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 23-01-10 17:17

--> o.v.n. - den fandt da 20 ting, og de 17 af dem er jeg kommet til livs...

Men suk, kan jeg ikke hjælpes videre herfra?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 23-01-10 17:27

Jeg kører en scanning med Slow PC- Fighter: http://www.spamfighter.com/SLOW-PCfighter/lang_da/?cid=adwdk, det har tidligere hjulpet mig!

Clou

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-10 17:45

Windows egen oprydnings og sikkerheds scanner er faktisk ret god, prøv den om ikke der kommer mere fut i den bærbare, kør alle scanninger en efter en: http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-10 17:47

Ellers må vi lige tage en snak med datteren om Ubuntu http://www.ubuntu.com/products/whatisubuntu

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-01-10 18:08

o.v.n. tager du ikke en alvorlig snak med den datter, for ubintu er da noget bedre en Vista.

Og et viruschek kunne være med Avast.

http://hotstart.dk/netmag/templates/vis1.aspx?articleid=559&zoneid=28

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 23-01-10 18:10

Hej Hawaii7 !

Din Mac er i hvert fald fin til at lave en masse Kandu-Smiley !

Hvad hedder modellen?

Har selv en iMac fra 1989,den 1. af slagsen. Bundy Blue ...

Undskyld - Off Topic

__________________________________________________

Ysseven ...
Ubuntu, som o.v.n foreslår er også en god løsning.

Evt Dabuntu, som kører med det samme med hensyn til Multimedia + ting og sager.
http://tyge.sslug.dk/dabuntu/

____________________________________________________

MvH
Jørn

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 23-01-10 18:28

Spybot - Search & Destroy 1.6.2 kan hentes på denne side:

http://www.filehippo.com/download_spybot_search_destroy/

Det har engang reddet min pc, da den opførte sig helt åndsvagt

Hilsen Mm

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-01-10 23:42

Beskriv lige hvordan og hvornår?

Er det lige når man starter computeren? Er det ved bruge krævende spil/programmer eller er det ved alle programmer? Kan du flytte rundt med musen(når den fryser)?

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 27-01-10 16:07

Den bærbare fryser sikkert endnu mere i dag, for det er da ret koldt ...

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 28-01-10 19:14

--> webnoob: Godt spørgsmål...! Det sker lige så tit allerede når den bare er ved at komme lidt igang, andre gange sker det først, når den bruges på FB og lignende.

Men nu kører jeg diverse programmer fra onecare.live m.v. - og så må jeg se, hvad den så siger!

Problemet er nu, at jeg også skal passe job, og sove lidt ind imellem...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-01-10 01:33

Citat
og sove lidt ind imellem...
det kan du da vente med til du bliver gammel

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-01-10 10:37

Har du prøvet og opdatere nogen drivere?

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 17-02-10 15:10

Ihhh, altså....

Jeg er bare ikke kommet problemet til livs endnu.

Og ja: Driverne er opdaterede.

Der må da være noget mere/andet til den møg-maskine...!?