/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Fjerne cookies mv - men bevare koderne
Fra : Ysseven
Vist : 670 gange
100 point
Dato : 20-01-10 09:11

Hej derude!

Jeg har for noget tid siden fået Windows 7 - og nu mangler jeg jeg desværre mine gamle programmer til oprydning mv

Jeg kiggede derfor i nogle af mine gamle tråde, men jeg har fundet ud af, at de ikke kan bruges med Windows 7.

Er der nogle gode forslag herude til oprydningsprogrammer, som fungerer med 7'eren?

Tak...!!

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 20-01-10 09:15
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-01-10 09:37
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-01-10 09:43

Glary Utilities findes i en FREE og i en PRO
http://www.glaryutilities.com/gu.html

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 20-01-10 10:00

- men bevare koderne til eks. netbank, kandu og andre sider man er medlem af? -
ville være interessant at høre om...
Ammitz

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 20-01-10 10:05

--> Ammitz: Ja, det er lige det, jeg mener...

Og inden jeg går i gang med at downloade alverdens programmer:

Er der erfaringer med forslagene til jeres links? Eller er de "bare fundet frem"? For jeg har jo nu windows 7.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-01-10 10:22

Jeg bruger CCleaner og der kan man vælge de cookies som man vil beholde, det virker ok

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 20-01-10 12:18

Cookies? Har det ikke noget med browseren at gøre? Det er ikke specielt for Windows 7 men gælder for alle styresystemer at koder til sider på nettet gemmes i browseren, så måske burde du vælge en anden browser til gå på internettet, er det underforstået at du bruger Internet Explorer? Skift den ud med Firefox, den gemmer koder til login i en speciel mappe så du kan rydde op og slette cookies helt uden at koder forsvinder: http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/
der kan også være andre grunde til ikke at bruge den langsomme og usikre Internet Explorer:
http://www.comon.dk/nyheder/Microsoft-udsender-hurtig-opdatering-til-Internet-Explorer-1.277865.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-10 12:21

Nå ja - jeg glemmer helt RoboForm, godt nok bruger jeg den ikke selv (har jo Firefox) men mange jeg kender bruger RoboForm og er glade for den, gratis for privat personer:
http://www.roboform.com/

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 23-01-10 14:36

Tak for svaret o.v.n. - nu må jeg se, hvad det her ender med...!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-01-10 15:23

Selv tak - det ender sikkert med RoboForm, den er der mange som er glade for