/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kode 737D
Fra : JanJohannsen
Vist : 1279 gange
300 point
Dato : 07-01-10 22:29

Hjælp.

Nu har windows update i et ½ år forsøgt at opdatere min SQL-server 2005 med servicepak 3,men har hver gang fået fejlen Kode 737D "..en ukendt fejl", og jeg har søgt på koden men ikke fundet noget hjælp jeg kunne bruge tuil noget og ved MS- support koster det 2500 kr. i timen.

Er der nogen so kan hjlkpe med en løsning?

MVH'
Jan

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-01-10 23:02

Hvis du laver denne her søgning
http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=&q=sql+server+2005+error+code+737D+&meta=lr%3D&aq=f&oq=
så tror jeg godt du kan være heldig og finde en løsning.

Mere tror jeg ikke jeg kan hjælpe, ellers skal jeg også ha' 2500 kr i timen. Det kræver en del læsning for at fejl en løsning.

Kommentar
Fra : slynglen

Dato : 07-01-10 23:59

Der er forslag til løsning hos Microsoft, http://support.microsoft.com/kb/978597

Kommentar
Fra : JanJohannsen

Dato : 08-01-10 20:54

Hej
Tak for jeres link.
Om det er "registeret" jeg skal have ryddet op i eller om det er fejl i opdatering ved jeg ikke.
Jeg hælder nok til den link jeg har fået fra "slyngle". Det går fint til og med punkt 5, men når jeg har startet setup, tjekker den min PC og så kommer der en fejl:
"A previous installation required a reboot of the machine for changes to take effect. To proceed, restart your computer and then run SQL Server Setup again." (jeg har prøvet dette 3 gange nu)
Som jeg læser teksten, så er det lige præsis det kode 737D dækker over.

Nogle bud?
MVH
Jan

Kommentar
Fra : slynglen

Dato : 12-01-10 01:50

Det er gamle rester som ligger og driller i systemet, du ka hente dette oprydtnings program,
CCleaner, http://www.ccleaner.com/ kig på deres quicktours link på forsiden hvis du ikke kender programmet.Når du prøver programmet, så kør det et par gange, indtil det ikke finder flere fejl, genstart så pc'en og prøv om du ka installere programmet.

Kommentar
Fra : JanJohannsen

Dato : 15-01-10 21:23

Hej
Så har jeg renstet og genstartet og renset flere gange, og nu finder den ikke flere fejl, men opdateringen den vil ikke gå igennem.

Andre bud?
Når jeg prøver at følge vejledningen til afhjælpning af fejen i SQL 2005, så passer den vejl. som Microsoft har lagt op ikke med det som kommer på skærmen, eller også er det fordi der er en fejl inden, som stopper den:
"Pending Reboot Requirement (Error)
Messages
Pending Reboot Requirement

A previous installation required a reboot of the machine for changes to take effect. To proceed, restart your computer and then run SQL Server Setup again."

Dette har jeg også prøvet igen og igen, men hvis det er fordi den mangler opdateringen, så den ikke kan køre SQL-setup rigtig igennem jf. Microsoft vejledningen, så er jeg lidt på den; Hvad kom først høne eller ægget".
Er der ingen SQL-bruger som har haft samme fejl?
MVH
Jan

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 02-03-10 00:02
Kommentar
Fra : JanJohannsen

Dato : 02-03-10 00:16

Hej Flash77

Nu har jeg Vista, men jeg kan til dels godt følge vejl. i linket, men ved pkt 5 kan jeg ikke komme videre, da der en fejl som skulle kunne rettes ved en "genstart", men det virker ikke.
Jeg har et skærmdump, men hvordan kan jeg sende den til dig?

MVH
Jan

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-03-10 00:22

Jeg havde de samme problemer med servicepakke 3. Jeg downloadede den og gemte den i en mappe. Så hev jeg netstikket ud af maskinen. Så installerede jeg den og genstartede. Og så satte jeg netledningen i igen. Og nu virkede det.

Du kan forsøge det. Nogle XP skal der fedtes lidt for hvis de skal acceptere servicepakke 3.

Kommentar
Fra : JanJohannsen

Dato : 02-03-10 23:17

Hej granner01

TAK for tippet. jeg har prøvet det af, men uden held.

Andre tip?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-03-10 12:26

Skriv til Microsoft og fortæl om problemet. De hjælper dig. Personligt var jeg nødt til at slette nogle opdateringer, inden jeg installerede SP3, derfor hev jeg netstikket ud. Så installerede jeg SP3 og så hentede jeg de andre opdateringer.

Kommentar
Fra : JanJohannsen

Dato : 05-03-10 10:59

TAK for tippet, Du har vel ikke tilfældigvis en mail til MS?

Kommentar
Fra : granner01