/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
vista-->windows 7
Fra : nielsjs
Vist : 619 gange
400 point
Dato : 27-12-09 14:18

jeg har en Vista 32bit

kan man købe en opgradering til

Windows 7 64 bit og bruge den til min Vista

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-09 14:22
Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-09 14:22

NEJ - IKKE som opgradering

Men du kan købe en Win7 64bit (hvis din maskine ellers kan klare det)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-12-09 14:30

jo refi det kan man godt, men den skal reninstalleres (dvs. maskinen skal formateres inden installation eller den skal installeres på sin egen partition)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-09 14:33

Så er det jo IKKE en opgradering

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-12-09 14:36

refi du lider af begrebsforvirring!

hvis du har en vista og du bagefter har en win7 så ER det en opgradering.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 27-12-09 14:44
Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 410 point
Dato : 27-12-09 14:49

For at gøre det forståligt for spørger. Hvis du ønsker at opgradere fra vista til 7, XP til 7 eller en hvilken som anden for for opgradering så er der et krav og det er uomtvistligt og det er at du kun kan opgradere hvis det er til sammen filstruktur, med det mens at du kan kan opgradere fra 32-bit til 32-bit og 64-bit til 64-bit.
Så er dit OS 64-bit så skal du også have en 64-bit 7 version og omvendt.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 27-12-09 14:59

jeg har heller ikke lige kunnet finde noget om man direkte kan gå til 64 fra 32 men lader den lige stå et øjeblik!!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-12-09 15:02

webnoob din filur, filstrukturen har da ikke noget med det at gøre, den er enten fat32 eller ntfs

men ang. 32/64bit så kan du godt gå fra en 32 bit vista til en 64 bit win7 men det kræver som sagt en renistallation (hvilket alligevel atlid er at foretrække)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-12-09 15:06

måske vi lige skulle gøre et par ting klart her:
taler vi om licenstypen opgradering eller om installationstypen opgradering

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-09 15:43

En OPGRADERING betyder at det KUN er visse/nogle filer der udskiftes (programmer osv. bevares) - derfor er det IKKE muligt i dette tilfælde....

Derfor kan f.eks en OPGRADERET Vista fra XP heller ikke OPGRADERES IGEN til Win7

Ved en NYINSTALLATION kan du for den slags skyld installere DOS

Så hvem lider lige af begrebforvirring

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-12-09 15:45

Citat
men det kræver som sagt en renistallation (hvilket alligevel atlid er at foretrække)

Til hver en tid, der røg mange tons hår af folk verden da Win XP.......efter anbefaling fra Microsoft.....blev installeret oveni Win 98.

Tag den tid det tager at gemme filer på andet medie, formater lortet og installer det nye, alt andet bliver noget juks

Godkendelse af svar
Fra : nielsjs

Dato : 27-12-09 15:56

foreløbig tak for svarene og jeg tror at det her er det rigtige svar man kan måske godt opgradere fra 32 til 32 men ikke 32 til 64 uden at lave en nyinstalation på grund af at filstrukturen på harddisken ikke passer helt sammen
Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-12-09 16:05

Det har ikke noget med filstrukturen at gøre - det må være en misforståelse....

Det er SYSTEMfiler der ændres....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-12-09 17:23

Der er forskel på strukturen når vi snakker 32-bit og 64-bit. Teknologien skal selvfølgelig være NTFS.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-12-09 17:24

men tak for svaret, er altid glad for at kunne hjælpe.