/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista kontra Windows 7
Fra : sdam
Vist : 567 gange
100 point
Dato : 17-12-09 13:03

Jeg har en bærbar med Vista installeret, hvilket jeg har erfaret ikke er lykken!
Kan man opgraderer sin Vistatil en WIN7, måske endda gratis, og hvor finder man hjælp til det?

Kommentar
Fra : MuGG3K

Dato : 17-12-09 13:04

Kun hvis du har købt den med en pakke hvor du får Windows 7 med i, ellers er det ikke gratis.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-12-09 13:06

Det kan du sagtens med det er ikke gratis. Det koster nogle hundrede kroner. Men du kan prøve den i en periode og det er gratis.

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-12-09 13:16

Det kommer an på hvilken computer du har, er det fx. en dell og du har kæbt den efter den 24/7 i år så kan du gratis opgradere din computer, ellers skal du op med penge pungen. Og det skal da lige siges at det varmt kan anbefales at opgradere til win7, det er langt mere stabilt, der er de samme funktioner som i vista og nogle ekstra.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-12-09 13:46

Du kan sikkert ikke opgradere gratis, men køb en Windows 7 for cirka 600 kroner:
http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=364147&SamleMenuID=13&gruppe=5066&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=Microsoft&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=
og opgrader ved at lægge DVDen i dvd skuffen og starte installeringen mens Vista kører, bagefter er alle indstillinger, genveje med mere (- Windows Mail) som de var i Vista, altså har du browser allerede fra start, der er ellers ingen browser med i den nye Windows 7, Windows 7 er meget hurtigere end Vista så det er bare med at få købt en

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-12-09 13:49

Citat
og hvor finder man hjælp til det?
den finder du her på Kandu bare spørg, den opgradering som webnoob nævner om Dell, den gælder vist alle computere købt efter den dato, ikke kun Dell

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-12-09 13:52

Inden du får alt for travlt - så er det måske en god idé at finde ud af om din comp. kan køre med win 7

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 17-12-09 14:00

Hvis den kan køre vista, kan den vel nok også køre win7. Men om der måske bliver problemer med drivere ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 17-12-09 14:00

Citat
en god idé at finde ud af om din comp. kan køre med win 7

Hvordan?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-12-09 14:09

Hvis computeren kan køre med Vista så kan den også køre 7eren, men ellers læs om hvordan du tester her: http://beep.tv2.dk/entry.php/id-340393.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-12-09 14:32

Tja det kunne jo være rart at vide om der er tilgængelige drivere, til den computer.
Men ok - den tid den sorg.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 17-12-09 15:21

Citat
den finder du her på Kandu bare spørg, den opgradering som webnoob nævner om Dell, den gælder vist alle computere købt efter den dato, ikke kun Dell

Nej o.v.n, den opgradering hos dell er GRATIS, det vil sige at uanset om der er XP eller vista på computere får man en gratis opgradering af dell til 7, HVIS den er købt efter d. 24-07-2009

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-09 15:55

Meget godt med OPGRADERINGER....

Men det betyder jo at du fremover STADIG skal installere Vista først - hvis noget går galt....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-12-09 17:11

En "gratis" opdatering der følge med til fx. Fujitsu er nu ikke helt gratis. Den koster ca 240,-, men det er ikke blot en opgradering men en hel dvd med alle sprog og både ny install og opgradering.

Og hvis den kører Vista nu kan den sagtens køre 7, og de samme drivere der passer til Vista kan bruges til 7 uden de store dikkedarer. Nu har 7 jo et kæmpe antal drivere med sig.

Da jeg installerede 7 eren var alt med i første hug. Jeg har så siden opdateret nogle drivere, men det var mest for at jeg er lidt nørdet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-12-09 18:33

Jeg mangler en driver til win 7 på min Zepto
Jeg opdaterer jævnligt - så den kommer nok en dag.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-09 18:49

Citat
på min Zepto

Ring til Zepto

Nå det er ikke april endnu....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-12-09 18:57

Jeg har ringet til Zepto................................................"De står i kø som nr. 376"
Men der er stadig adgang til drivere.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-12-09 20:12

Hvad for driver mangler du Eyvind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-12-09 20:59

Denne mangler jeg - men ved ikke sikkert hvad det er for en.
http://peecee.dk/upload/view/211533

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-12-09 21:00

Øk sorry sdam - at jeg lige bruger din tråd.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-12-09 22:53

@ Eyvind: hklik på ukendt enhed --> vælg egenskaber --> fanen dedtaljer --> kopier hardware id og så er det til at finde den rigtige driver

@ refi:
Citat
Meget godt med OPGRADERINGER....

Men det betyder jo at du fremover STADIG skal installere Vista først - hvis noget går galt....

nej, den kan installeres direkte, det anbefales faktisk også i M$ vejledninger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-12-09 09:47

Citat
nej, den kan installeres direkte

Jeg har aldrig påstået andet

Min kommentar var sådan rent principielt når man køber "opgraderinger".....

Den du hentyder til er så IKKE en opgradering

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-12-09 15:49

undskyld refi men det var da dig der skrev:
Citat
du fremover STADIG skal installere Vista først - hvis noget går galt

hvorfor i alverden skulle man dog vælge at installere vista først, det er jo spild af tid og giver et dårligere system

normalt vil man da vælge at formatere sin maskine inden man installerer sin win7 upgrade

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-12-09 16:15

Ja - det var mig....

Men læs det i sammenhæng

Citat
normalt vil man da vælge at formatere sin maskine inden man installerer sin win7 upgrade

Så er man altså OGSÅ nødt til først at installere det man vil UPGRADE

Ellers er det IKKE en upgrade

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 23-12-09 07:39

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-12-09 12:32

Det var så lidt, altid glad for at hjælpe.