/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fuglebræt Medium
Fra : svendgiversen
Vist : 3547 gange
157 point
Dato : 17-12-09 12:31

Der findes nogle helt billige fuglebræt/brætter af birkerafter, der vælter ved det første vindstød,
og så findes der nogle dyre i metal, kobber eller zink, som ikke passer ind i naturen.

Det jeg søger er noget midt imellem, helst i træ men solidt,
med godt fundament og med god afskærmning af fuglefrøene...

Nogen forslag?
Hvor finder/køber jeg et sådant??

Kommentar
Fra : MuGG3K

Dato : 17-12-09 12:43

Det er kun et bud, men her har de nogle gode :)
http://kridtvejsplanter.dk/fugl/index.php?cPath=56

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-12-09 12:57

Køb dog et af birketræ, og så slå et par virer fast og sæt den med en pløk ned i jorden. Så står de fast.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-12-09 13:05

De store foderhuse ser rigtig ud, men jeg bor i Sønderborg,
ikke på Mors og fragten derfra er næsten lige så stor som købsprisen...

Er der ikke en landsdækkende kæde med lignende sortiment?

Men nu ved jeg da at det hedder foderhuse, ikke foderbrætter.

Måske skal dem jeg forærer den til så selv lave fundament og bærestang??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 17-12-09 15:09

Hej svend.
Hvis jeg var dig ville jeg ofre dette.
http://greentools.dk/product.asp?product=325
Et godt og solidt hus der ikke rådner op over et par vintre.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-12-09 15:26

http://eshop.silvan.dk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10201&storeId=10201&mfPartNumber=coming&productId=95455&langId=-100&categoryId=

du behøver ikke at købe det på e-shop, men silvan har nogle udemærkede fuglefoderhuse.

Men iøvrigt her på Fyn, når man kører på landevejene er der mange steder de sælger nogle flotte fuglehuse.
Jeg har selv for mange år siden købt et sekskantet som jeg enten kunne hænge op i træet eller kunne have købt en stander til. Taget var lavet i lameller. Jeg valgte at hænge det op i træet.
Men jeg kan ikke finde et magen til, medmindre det er i triptrap oglign. som koster en bondegård.

Har du kigget i de der fritid og julemarkeder i Sønderborg. Der var et julemarked, men det blev desværre afholdt den 2. december- måske du skulle prøve at kiggge dig omkring i det lokale

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-12-09 16:23

Flot Pia, men heller ikke lige ved hånden.

Og smuller jeg tager i Silvan i morgen...

Jeg vil også besøge vore julemarked.

I har hjulpet mig,
Svend

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-09 20:56

Her er en lækker og solid "designer-model":

http://www.nelson.se/prod.aspx?productid=397155&smap=1&lng=DAN

Prisen?
Dén tales der ik' om

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-12-09 13:05

Jeg var i Silvan, men købte ikke den ret dyre model.

De havde et billigere tilbud, men udsolgt, til under 200 kr.
Og prisforskellen var for stor...

Nu kikker jeg på lokale markeds tilbud.

Det er ikke en julegave, men næsten,
mere en indflytter gave fordi jeg for første gang skal holde Jul hos modtagerne...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-12-09 17:02

Efter at have set de fine fugle huse til små 500 kr, med materialer på under 1/10 heraf,
gik jeg ned i min kælder og fandt, ikke lærke men teak træ, nok til et fugle foder hus.

På små 3 timer har jeg nu lavet et, der er mindst lige så godt som dem man køber,
(jeg ved godt jeg ikke kan leve af dette, men jeg er jo pensionist) og så er det unikt.

Nu er jeg spændt på om værterne juleaften værdsætter min personlige indsats,
eller finder det lidt for billigt, hjemmelavet?

Det tror jeg ikke, jeg har indbygget flere features man ikke kan købe...

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 157 point
Dato : 19-12-09 18:47

Super, det er jo sådan det skal være.

Jeg var ellers lige logget på for at fortælle at jeg i Kop og kande så et minihus til 99,kr. Meen der var ikke mange pinde.
Vi betaler jo mest for design osv.

Jeg ville være mest begejstret for eet, som giver selv havde lavet.

Så held og lykke - håber det bliver taget godt imod og til dig

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-12-09 18:09

Tak for svaret smuller54.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-12-09 18:21

Jamen, jeg fandt jo ikke noget hus til dig, men tak alligevel og jeg er, som sagt sikker på, det er en vinder den gave du har lavet.

Og ja, det er sgu´også for meget den pris de tager for de færdige foderhuse, de skal jo bare virke i praksis og ikke alt for meget stål og glas, som ikke passer ind i naturen.