/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hjernedødt internet spørgsmål !
Fra : Kastop
Vist : 480 gange
119 point
Dato : 13-12-09 23:44

Jeg har mobilt bredbånd fra 3. De har en grænse på 20GB pr. måned man kan bruge, inden de sætter hastigheden ned.
Hvis jeg så ser en video på youtube der fylder 1 GB, gælder det så som om jeg har downloadet 1GB?

Jeg spørger fordi jeg har lånt en andens forbindelse til at uploade videoen, så jeg ikke selv skulle bruge 1GB i upload på det. Så er det jo dumt at bruge 1GB på at se den bagefter i HD kval på youtube.

Så svarer det til at jeg downloader 1GB ved at se videoen?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-12-09 23:50

Det ikke alene svarer til, du henter rent faktisk en flv eller mp4 film som gemmes i en midlertidig mappe og automatisk overskrives når mappen er fyldt

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-12-09 23:54

Når du henter en fil på 1 Gb er det kun de rå data der er en 1Gb, udover er den en masse bit der bruges til til adresse og tjek af korrekt dataoverførsel, disse kommer ud over den omtale 1 Gb.

vh ben

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 129 point
Dato : 13-12-09 23:58

På en almindelig Netforbindelse, skal der lægges ca 20% til i forma af "databærebit", der skal formentlige lægges mere til når det skal igennem luft, især hvis det kniber med signalstyrke / dækning.
vh Ben

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-12-09 00:13

du skla beregne ca 15% ekstra dvs. 1GB + 15%
det kaldes overhead.
når du henter noget sendes filen i pakker, hver pakke indeholder en stump af din fil + en header der bla fortæller hvor pakken skal hen og hvilket nummer pakken har.
din computer sender også svar tilbage om at pakken er modtaget korekt

alt denne trafik indgår naturligvis i de 20 GB du har til rådighed

se evt denne film, den giver en god ide om routing http://www.warriorsofthe.net/cgi-bin/download.pl/warriors-700-dk-VBR?url=http://ftp.sunet.se/pub/tv+movies/warriors/warriors-700-dk-VBR.mpg

Godkendelse af svar
Fra : Kastop

Dato : 14-12-09 00:14

Tak for svaret Benjamin.Hansen.