/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Redigere i autofuldførelse
Fra : Leo.pedersen
Vist : 1910 gange
100 point
Dato : 28-11-09 17:55

Hej

Jeg er næsten sikker på det er Windows som gør det - men er ikke helt sikker.

Når man på f.eks. indtaster login på en medlemsside eller udfylder en formular på www.krak.dk så foreslår Windows resten - dvs. noget som man har indtastet før.

Nogen af disse "forslag" vil jeg godt have fjernet fra min PC.

Men jeg vil ikke fjerne alle - idet jeg så skal igang med indtastninger alle de steder jeg bruger.

Hvor ligger den database som indeholder disse indtasteninger som bruges til autofuldførelse?

Kan man selv fjerne enkelt elementer i denne database? hvis ja - hvordan gør man det så?

Håber nogen kan hjælpe.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Leo Lund

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 110 point
Dato : 28-11-09 18:27

meget nemt, når du er igang med en indtastning kommer den frem med listen.
brug piletasterne til at markere med, et tryk på delete og forslaget er slettet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-09 18:31

Det er browseren som gemmer disse oplysninger, hvilken browser bruger du ? Internet Explorer kan du redigere lidt i, og vælge at få forslag fra Foretrukne eller browserdata (sider du har besøgt men ikke slettet i oversigten) eller dem begge, det ændres i Funktioner - Internetindstillinger - fanen Inhold klik på Auto udførelse
Nogenlunde det samme i Firefox, det ændres i Indstillinger - Privatliv

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-11-09 18:32

Citat
brug piletasterne til at markere med, et tryk på delete og forslaget er slettet
og kommer med blandt forslagene igen, næste gang siden besøges

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-11-09 18:38

Citat
og kommer med blandt forslagene igen, næste gang siden besøges

nope, ikke her. gone forever

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-11-09 19:13

For at stoppe IE i at gemme dit input, så skal du gå i internetindstillinger og vælge fanen 'Indhold', ved Auto fuldførelse skal du klikke på 'Indstillinger' og fjerne de flueben du ønsker. For at slette det IE alleder har gemt skal du igen gå i internetindstillinger - vælge fanebladet 'Generelt' og under 'Browser Data' skal du klikke på knappen 'Slet'. derinde kan du så slette det du ikke vil ha' IE skal gemme.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-11-09 19:19

Det der er på f.eks. Krak's side, det kan man da vist ikke ændre/slette,
men ellers plejer det da at virke som EXTERMINATOR skriver

Godkendelse af svar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 28-11-09 23:32

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Jeg bruger IE 8 - og det var et enkelt svar - som virker fint ved mig.