/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hastighed på internettet?
Fra : Lars88
Vist : 468 gange
100 point
Dato : 01-11-01 00:07

Hvordan tjekker man hvor hurtig ens internetopkobling er? Kan man blot pinge sin udbyders DNS og hvordan regner man i såfald svartiderne om til KB/s?

Mvh *Lars88*

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 01-11-01 00:12

Du kan teste den her
http://bandwidthplace.com/speedtest/
Brian

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 01-11-01 10:49

Hej,

Ellers skulle du prøve den føromtalte http://pcpitstop.com

laurenzio

Kommentar
Fra : Lars88

Dato : 01-11-01 14:00

Jeg har tidligere prøvet begge steder og jeg mener at deres resultater er meget misvisende. Det jeg vil vide er om jeg får hvad jeg betaler for og ikke om jeg kan downloade med 38,7 KB/s fra lige præcis deres hjemmeside, der kan jo nemt forekomme en del flaskehalse på vejen til deres side.

Mvh *Lars88*

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-11-01 14:35

En internetudbyder kan aldrig garanter at du får den hastighed som de har lovet dig,det er der næsten altid skrevet i de papirer der hører med fra ens udbyder,de har så mange gode undskyldinger,det kommer an på hvornår på dagen du bruger den,og hvor meget traffik der er på nettet,ja jeg kunne blive ved.Det er ikke så længe siden at rene ord for pengene tog dette spørgsmål op.får man det man betaler for?og svaret var helt klart nej.de testede en hel del udbyder med hjælp fra os brugere,vi kunne gå ind på en side de lavede og så teste vores speed,nu kan jeg ikke huske resultatet af denne test,men den kan sikkert findes på rene ord for pengene hjemmeside.
Jeg tror ikke det er nogle link til et sted der 100% kan teste din speed.
MVH Brian